Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Το παιχνίδι της νύχτας: Η αφύπνιση των θρύλων * Το αγόρι * Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης * Ο κύριος Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως * Ταξίδι προς την ελευθερία: Αξίζει(;!) * Η εφημερίδα της λέσχης των φαντασμάτων * Άμμος και Λιανή = Αμμουλιανή * Στο Camping: Πυρ, γυνή και θάλασσα ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Στιγμές ζωής * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: Ονειρεύτηκα τη Διοτίμα και άλλα εφήμερα ειδύλλια * Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι

Εσωτερικά τοπία: (χρονολόγιο αισθημάτων) 1977-2013

Εσωτερικά τοπία: (χρονολόγιο αισθημάτων) 1977-2013, Καίτης Μάρακα

Μια από τις πλουσιότερες ποιητικές συλλογές της χρονιάς αποτελούν τα Εσωτερικά τοπία της Καίτης Μάρακα, που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Πρόκειται για ένα ποιητικό ημερολόγιο –έτσι έχει δομηθεί– της κυρίας Μάρακα και δείχνει πολύ βιωματικό, δηλαδή προσωπικό βιβλίο. Μια ημερομηνία, στο τέλος κάθε έργου, δίνει την πληροφορία τοποθετώντας το καθένα από αυτά μέσα στον χρόνο ενώ χωρίζεται στις περιόδους-δεκαετίες 1977-1989, 1990-1999 και 2000-2013. Καταλαβαίνει κανείς ότι οι καταγραφές ξεκινούν πολύ καιρό πριν και, χονδρικά, θα λέγαμε ότι καλύπτουν τις τρεις βασικότερες περιόδους της ζωής: εφηβεία/νεότητα, ενηλικίωση και ωρίμανση όμως με κοινές συνιστώσες στο ύφος.

Το οποίο ύφος χαρακτηρίζεται από την απουσία κεφαλαίων γραμμάτων, τη λακωνικότητα και την ελευθερία, δηλαδή την πύκνωση και την ευελιξία, την ευπλαστότητα της γραφής ενώ νοηματικά αντικρίζουμε έναν υπαρξιακό αντίκτυπο. Ο σκοπός της ζωής, το νόημα αυτής, η θέση του ανθρώπου κ.ο.κ. είναι μερικά από τα ζητήματα που απασχολούν την ποιήτρια και, παράλληλα, το θέμα του χρόνου, δηλαδή της ζωής που περνά (αν και κυρίως στο τρίτο μέρος θα το συναντήσουμε αυτό όπου η ηρωίδα –έτσι την «είδα» διαβάζοντας– έχει μεγαλώσει).

Η κυρία Μάρακα συνδυάζει με τρόπο ευρηματικό την απελπισία, τη σκοτεινιά, τις νύχτες... δηλαδή την καταθλιπτική της μεριά, με τις απουσίες (του άλλου), τις απώλειες, το έλλειμμά της μαζί με πληθώρα λουλουδιών. Είναι έντονη, τρίγλωσση (θα βρούμε έργα και στα αγγλικά και στα γαλλικά τα οποία όμως διαθέτουν και τη μετάφρασή τους) και, αν και εν πρώτοις δίνει την εντύπωση του μονολόγου, γίνεται διαλογική (όπως στο Διάλογος μπροστά στον καθρέφτη) ή δίφωνη (όπως στο Ανάμεσα).

Επίσης, δύο στοιχεία τα οποία χειρίζεται πολύ δημιουργικά και όμορφα είναι οι παραλλαγές του ίδιου μοτίβου ή μιας ιδέας, μιας στιγμής κ.ο.κ. όπως, για παράδειγμα, στο Η χρήση των μετοχών στο ποίημα και Στην παραλία της αγίας φωτιάς και οι παραφράσεις όπως στο 
Δεν πειράζει –
                κι αύριο νύχτα είναι!
όπου η αντίστιξη αφορά την αντιστροφή της ατάκας της Σκάρλετ Ο' Χάρα του Όσα παίρνει ο άνεμος.

Πολύ όμορφο βιβλίο, περιέχει και ασπρόμαυρες εικόνες που εξυπηρετούν στο ταξίδεμα. Ένα ποιητικό ημερολόγιο που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι εισβάλεις στην ψυχή της δημιουργού-ηρωίδας με τρόπο λιτό αλλά έντονο.
η ποίηση

σαν τη ζωή –
ένα μυστήριο
για να το ζήσουμε
κι όχι για να το λύσουμε


Η Καίτη Μάρακα γεννήθηκε το 1964. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών κι έχει επιπλέον ολοκληρώσει μουσικές σπουδές. Γνωρίζει αγγλικά, ιταλικά, γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά και από το 1987 εργάζεται ως μεταφράστρια βιβλίων. Από το 1996 υπηρετεί στη Mέση Eκπαίδευση ως φιλόλογος και, παράλληλα, αναπτύσσει καλλιτεχνική δραστηριότητα στο χώρο, κυρίως, του έντεχνου ελληνικού τραγουδιού.