ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οσα αγαπήσεις θα ναι ξένα * Η φαλάκρα του μπαμπά * Ένθεοι * Αναμνήσεις και εφιάλτες * Ερωτευμένες πόρνες * Η νιφάδα * Πορφυρένιο δάκρυ * Παρένθετη απολογία * Τα όνειρα που κράτησα για μένα * Στις στάχτες της Σαλονίκης * Μια νύχτα ακόμη * Το αγκάθινο στέμμα * Ένοχα μυστικά * Το βαλς της παγωμένης καρδιάς * Ουμπούντου * Το αρπακτικό * Δύο ιστορίες για ένα πρόσωπο * Ο παραμυθάς * Ο Καπήλαρης ** Νουβέλα: Αγγελική μορφή * Αδέσποτος νους * Το γιασεμί ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Ασυνήθιστα μύρτιλλα * Αναμνήσεις από στάχτη ** Παιδικά: Ο Παρφές ** Ποίηση: Αγαπητή ψυχή μου * Η λογοδοσία μου * Άσματα νεκρικά * μηναυγή * 2ος Νόμος * Ο χορός της αστραπής * Προσωρινή αιωνιότητα * Ossimoro *** Βιογραφικά: Κάθε Ιούλιο επιστρέφω

Τρίτη, 30 Απριλίου 2019

Το κυνήγι της χήρας

Αν ένα βιβλίο κερδίζει από τον τίτλο του, αυτή η ιστορία το πετυχαίνει. Κι αν μια ιστορία κερδίζει από ένα έξυπνο εξώφυλλο, επίσης. Αντιπροσωπευτικότατα του περιεχομένου και τα δύο αυτά στοιχεία της μυθοπλασίας της Μαριέλλης Σφακιανάκη-Μανωλίδου... ένα βιβλίο που ξεχειλίζει από καλό χιούμορ, περιεκτικά κεφάλαια, μεστή γραφή, όμορφη ροή... σε ένα γαϊτανάκι γεγονότων που αφορούν στην αναζήτηση της κατάλληλης συντρόφου.

Στην υπόθεση... γνωρίζουμε τον Ιάσονα, έναν ατυχήσαντα εργένη που καταστρώνει ένα σχέδιο εύρεσης νέας συντρόφου παρακινούμενος από την αβάσταχτη μοναξιά του. Για να επιτύχει τον στόχο του ενημερώνεται καθημερινά για τις αγγελίες θανάτων ή για τα μνημόσυνα και τρέχει στα κοιμητήρια και τις εκκλησιές να γνωριστεί με τις χήρες. Έχει και μια θεωρία σχετικά με τη μέθοδό του· θέλει να «πετύχει» μια από αυτές στον τόπο «παραγωγής» και πριν του την αρπάξει κάποιος άλλος. Επίσης πιστεύει ότι μια τέτοια, φρέσκια χήρα, είναι η καλύτερη περίπτωση μιας εν δυνάμει συντρόφου ενώ απορρίπτει όλες τις ελεύθερες μεγαλοκοπέλες και τις χωρισμένες. Η επιχειρηματολογία του αναλύεται διεξοδικά στο βιβλίο.
Στις πένθιμες αυτές αποστολές τού προκύπτουν πολλά ευτράπελα όπως καταλαβαίνετε: παρεξηγήσεις, περιπέτειες, επεισόδια, παγίδες... που αν τα συνυπολογίζουμε με τις αποκαλύψεις που μας επιφυλάσσει η συγγραφέας, τα μυστικά, τις ανατροπές και τις εκπλήξεις, και τα δούμε υπό το πρίσμα του ευθυμογραφήματος που χαρακτηρίζει όλο το βιβλίο, έχουμε ένα απολαυστικό ανάγνωσμα που θα κερδίσει κάθε φιλαναγνώστη.

Το μυθιστόρημα είναι βαθιά ανθρώπινο θίγοντας σοβαρά θέματα που απασχολούν διαχρονικά τον άνθρωπο. Διαθέτει εκφραστικότητα παλαιάς κοπής: φέρει ομορφιά και αξιοπρέπεια, ψυχαγωγεί με την κυριολεκτική σημασία της λέξης (αγωγή της ψυχής) και εντέλει προσφέρει διασκέδαση. Ένας όμορφος, ιδανικός τρόπος να απολαύσει κανείς το βιβλίο του χωρίς εκπτώσεις.
Οι ήρωες είναι οικεία πρόσωπα· εύκολα αναγνωρίζονται τριγύρω μας. Η Μαριέλλη Σφακιανάκη-Μανωλίδου γράφει για τους πολίτες της χώρας της, της πόλης της, της σύγχρονης Αθήνας που τόσο έντονα κυριαρχεί στις σελίδες! Την βλέπεις την Αθήνα μέσα, την βιώνεις όπως είναι σήμερα.

Οπωσδήποτε θα σας κερδίσουν οι παρομοιώσεις της, όπως τότε που γράφει ότι οι διαθέσιμοι άντρες είναι όπως οι θέσεις πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας και θα χαμογελάσετε με τον κεντρικό χαρακτήρα διαβάζοντας φράσεις όπως: μέρες στο μυαλό του τριγύριζε η σκέψη να βρει τη χήρα που έστω λίγο θα βλεπόταν... ή με τις μεθόδους και τα σκαρώματά του· μάλιστα, θα τον απολαύσετε να βελτιώνει την τεχνική του αφού καταγράφει νοερά τα λάθη του και οδεύει στην τελειοποίηση. Θα συμπαθήσετε όλα τα πρόσωπα, ακόμα κι αυτά που δε χαρακτηρίζονται για τις καλές τους προθέσεις, τους κακούς ήρωες όπως λέμε.
Θα συναντήσετε μια γλυκύτητα ακόμα και στον θάνατο ή την απάτη και πολλά μηνύματα που εμβόλιμα διαφαίνονται ανάμεσα στις γραμμές. Υπογράμμισα αυθόρμητα ένα τέτοιο μήνυμα· ένα από αυτά που εντυπώνονται στο μυαλό ενώ λειτουργούν ως αξιώματα, δηλαδή δεν επιδέχονται αμφισβήτησης: Οι πόνοι όταν ενώνονται, μειώνονται! Θα συναντήσετε και νέες λέξεις που υπέροχα δομεί η συγγραφέας όπως το τρίπτωμα ή το υπερπεραντικό· τις σημασίες των οποίων δε θα προδώσω σε αυτήν την παρουσίαση. Εξάλλου, ακολουθώ πάντα τον δικό μου όρο όταν γράφω για ένα βιβλίο σύμφωνα με τον οποίο η ομορφιά της φιλαναγνωσίας μεγιστοποιείται όταν ανακαλύπτει κανείς μόνος του τα «διαμάντια» που κρύβονται εκεί. Θα συναντήσετε μια έξυπνη δομή με αυτονομημένα κεφάλαια που προχωρούν σταδιακά την ιστόρηση και συλλογισμούς που θα κρατήσετε. Σε κάποιο σημείο θα ρωτήσει: Ξέρετε τι κοινό συνδέει εμάς τους ανθρώπους με τα φίδια; και θα απαντήσει σοφά: Το δηλητήριο που κρύβουμε στο στόμα μας! Τα φίδια το έχουν στα δόντια τους, εμείς στη γλώσσα. Θα συναντήσετε ακόμα και ερωτική σκηνή! Απολαυστικότατη και αυτή όπως το σύνολο.

Η συγγραφέας μιλάει για ζωή. Για συντροφικότητα, για αγάπη. Διακρίνει τα ελαττώματα του ανθρώπου και τα προβάλλει, όχι όμως για να υποδείξει στον αναγνώστη αυτό που ήδη ξέρει, ούτε για να μειώσει το άτομο ή να γίνει προσβλητική απέναντί του... μα να το «αγκαλιάσει» μητρικά, θα λέγαμε, προκειμένου να διορθωθεί, ή να βελτιωθεί, ή να προστατευθεί... αλλά στο τέλος τέλος να του μείνει και το αξίωμα ότι συμβόλαιο κανείς δεν υπογράφει με τη ζωή, ότι δηλαδή η ζωή έχει τον τρόπο της πέρα από τις δράσεις μας και κόντρα στα δικά μας σχέδια.

Αν ήταν χορός, θα ήταν ισπανική καντάδα ή φλαμένγκο: κάτι φτιαγμένο για διασκέδαση, μα να κουβαλά πόνο. Αν ήταν ταινία θα ήταν του Γούντι Άλεν: έξυπνο πνεύμα και ιδέες που όμως οδηγούν τον ήρωα σε γκάφες, περιπέτειες και μπλεξίματα και αν ήταν φαγητό θα ήταν γλυκό του κουταλιού: γλυκό, ξινό και πικρό μαζί, κλασικό και παραδοσιακό μα που καλύπτει όλα τα γούστα.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Το μυθιστόρημα της Μαριέλλης Σφακιανάκη-Μανωλίδου, Το κυνήγι της χήρας, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής.
Ευχαριστώ τις εκδόσεις Ελκυστής για τη διάθεση του βιβλίου.
Το παραπάνω περιέχει αποσπάσματα και γράφτηκε για την πρώτη κεντρική παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα.

Περισσότερα:
Η Μαριέλλη Σφακιανάκη-Μανωλίδου και Το κυνήγι της χήρας
Αμυγδαλιά νύφη

Κερδίστε το!
Οι εκδόσεις Ελκυστής προσφέρουν το μυθιστόρημα σε έναν τυχερό αναγνώστη.
Διαβάστε τους όρους των δωροθεσιών και άλλες σχετικές πληροφορίες εδώ. Η κλήρωση έχει προγραμματιστεί για τις 25 Ιουλίου 2019 και το βιβλίο θα παραδοθεί/αποσταλεί στον τυχερό από τις εκδόσεις Ελκυστής.

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος12 Ιουλίου, 2019

    FB: Κατερίνα Μωραϊτη Καταπληκτικό δώρο.Σας ευχαριστούμε πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος12 Ιουλίου, 2019

    Σας ευχαριστούμε για το υπέροχο δώρο!! FB: Μαρία Μωραϊτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστούμε κι εμείς θερμά!
    Σήμερα θα γίνει η κλήρωση του βιβλίου της Μαριέλλης Σφακιανάκη. Δείτε τους όρους, όλες τις σχετικές πληροφορίες και τα ονόματα των τυχερών των κληρώσεων στη σελίδα των δώρων (στα Χρήσιμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΟ χορός της αστραπής, Ήλια Λ.ΘεοφιλίδουΑγγελική μορφή, Πηνελόπη ΤσιάλαΗ φαλάκρα του μπαμπά, Γεωργία ΔαρτσήΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος Μανουσόπουλος2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣτις στάχτες της Σαλονίκης, Άννα Φωτίου
Αγαπητή ψυχή μου, Κ. ΓρηγοριάδηςΜια νύχτα ακόμη, Κώστας ΚρομμύδαςΔύο ιστορίες για ένα πρόσωπο, Δ. ΠαπαδόπουλοςΆσματα νεκρικά, Γ. ΧατζηγεωργιάδηςΚάθε Ιούλιο επιστρέφω, Γ. ΜολέσκηςΟυμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΠαρένθετη απολογία, Έλενα Λαγάρα
Το αρπακτικό, Γκιλ Σκοτ-ΧέρονΑδέσποτος νους, Δήμητρα ΚωνσταντινίδουΤο γιασεμί, Σταυρούλα ΝοβακίδουΤα όνειρα που κράτησα για μένα, Ε. ΑθανασιάδουΟ Καπήλαρης
Ο παραμυθάς, Γ. ΠαπουλήςΤο αγκάθινο στέμμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος
Ossimoro, Γιώργος ΜουτσινάςΑναμνήσεις από στάχτη, Φοίβος ΜαρκαντώνηςΟ Παρφές, Σοφιάννα ΠαϊδούσηΈνοχα μυστικά, Κωνσταντίνος ΣπανόςΗ λογοδοσία μου, Κάτια-Κατερίνα ΧατζηδάξηΤο βαλς της παγωμένης καρδιάς, Φωτεινή ΑγγελήΠροσωρινή αιωνιότητα, Μαρκ Στραντ