Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η πτώση * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου * Φως όπως μανταρίνι * Κατάβασις ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Ο Γιάννης Τριαντάκης και η Βέρα Μακρομαρίδου μιλούν για τη Φυλο-νικία

Οι νεαροί πρωταγωνιστές της παράστασης, «Φυλο-νικία», που κάνει πρεμιέρα στις 30 του Νοέμβρη, Γιάννης Τριαντάκης και Βέρα Μακρομαρίδου, απαντούν στις ερωτήσεις μου για την παράσταση και τους ρόλους τους...
Η «Φυλο-νικία» είναι μια κωμωδία ή ένας εφιάλτης; Πώς θα περιγράφατε το έργο με μια λέξη;
Βέρα Μακρομαρίδου: Νομίζω ότι τα άκρα τείνουν να μοιάζουν. Άρα θα πω την λέξη «πείρα(γ)μα».
Γιάννης Τριαντάκης: Τα συναισθήματα είναι αυτά που στην παράσταση μας ωθούν τους ήρωες να ζουν πότε έναν εφιάλτη και πότε μια κωμωδία. Οπότε... «συναίσθημα».

Σε κάθε έργο υπάρχει ένα μήνυμα που υπερτερεί όλων. Ποιο είναι το μήνυμα αυτού του έργου;
Β.Μ.: Νομίζω το έργο θέλει πρώτα από όλα να πει ότι, αν απομονώσεις την ανθρώπινη ύπαρξη και της αφαιρέσεις οποιοδήποτε κοινωνικά κεκτημένο στερεότυπο, θα δεις την αληθινή της ουσία. Θα δεις την αθωότητα στην πλήρη ελευθερία της αλλά και όλα τα ένστικτα σε διαστολή.
Γ.Τ.: Το έργο βάζει στο μικροσκόπιο τον ανθρώπινο ψυχισμό. Βλέποντας τους ήρωες να γεύονται πρωτόγνωρα συναισθήματα και να αφήνονται σε αυτά χωρίς φραγμούς καταλαβαίνεις πως πρέπει να μάθεις να βουτάς μέσα σου και να κολυμπάς με κάθε ρίσκο. Μακριά από κινδυνολογίες που θα σου στερούσαν αυτή την απόλαυση.

Πείτε μας δυο λόγια για τον χαρακτήρα που υποδύεστε...
Β.Μ.: Η Εγκλέ κατά Μαριβώ -δηλαδή η γυναίκα 47 κατά Αλεξάνδρα Βουτζουράκη- είναι ένα κορίτσι με μια απολυτότητα μέσα στον εγωισμό της, κάτι όμως που της συμβαίνει ασυνείδητα. Είναι σίγουρη, απαιτητική και συνάμα ευχάριστη. Δεν προσδιορίζεται σε σχέση με τους άλλους ανθρώπους αλλά σε σχέση με τον ίδιο της τον εαυτό, παρόλα αυτά πιστεύω πως δεν θα προτιμούσε την μοναχικότητα ακόμη κι αν η συνθήκη ήταν διαφορετική.
Γ.Τ.: Το αγόρι με τον αριθμό 47 που υποδύομαι είναι ένα από τα παιδιά που αφήνονται ελεύθερα σε αυτό το δωμάτιο για χάρη του πειράματος. Ο καινούριος κόσμος που του ανοίγεται φαντάζει λούνα παρκ και εκείνος είναι έτοιμος να τα δοκιμάσει όλα. Αυθόρμητος και επιπόλαιος, προδίδεται και αυτοκαταστρέφεται στον αγώνα του να κρατηθεί ο αρχηγός του κάθε «παιχνιδιού».

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής;
Β.Μ.: Θα ήθελα να δει βαθύτερα μέσα του, τι πραγματικά του απομένει αν του αφαιρέσω τα ρούχα που η κοινωνία, η οικογένεια, ο περίγυρος αλλά και ο ίδιος του ο εαυτός του έχει φορέσει. Ποιος είναι και τι θέλει πραγματικά... ποια ένστικτα καταπίεσε ή όχι. Σαν ένα κείμενο που του αφαιρείς τα περιττά και το μετατρέπεις σε ποίημα.
Γ.Τ.: Ο θεατής θεωρώ πως πρέπει να δει καθαρά τι μπορεί να του συμβεί αν «ξεγυμνωθεί» από κάθε κοινωνικό ρούχο. Οι χαρακτήρες του έργου «γυμνοί» από στερεότυπα σκέφτονται ελεύθερα και ζουν μακριά από τα περιτυλίγματα που, σχεδόν, επιβάλει η σύγχρονη κοινωνία.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Πώς θα ήταν η στιγμή της δημιουργίας;
Ο Πρώτος Άντρας συναντάει την Πρώτη Γυναίκα.
Μόνοι σε έναν καινούργιο κόσμο.
Το πρώτο βλέμμα… Το πρώτο άγγιγμα… Το πρώτο φιλί…
Μέχρι να εμφανιστεί ένας Νέος Άντρας και μια Νέα Γυναίκα.
Φέρνοντας νέες εμπειρίες… Νέα αγγίγματα… Νέα συναισθήματα.
Τι κυριαρχεί στην ανθρώπινη φύση; Ο έρωτας ή ο θάνατος;
Κι αν όλα τελικά ήταν ένα "καλοστημένο" πείραμα;
Μια προσομοίωση της πραγματικής ζωής;
Ένα ίδρυμα. Ένα δωμάτιο. Τέσσερα «υποκείμενα».
Μια έρευνα πάνω στα ανθρώπινα ένστικτα…
Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Ένα πείραμα για την ελάχιστη μορφή της ανθρώπινης φύσης, σε κάποιο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, μέσα από την ιδέα και την φαντασία ενός συγγραφέα από το -όχι και τόσο- μακρινό παρελθόν. Ένας τρυφερός εφιάλτης βασισμένος σε μια, κατά βάθος, σκληρή κωμωδία του Μαριβώ.

Ταυτότητα της παράστασης:
Πρωταγωνιστούν (με σειρά εμφάνισης): Βέρα Μακρομαρίδου, Γιάννης Τριαντάκης, Νίνα Τουμαζάτου, Λυκούργος Μπάδρας, Αναστασία Τσιλικιώτη, Κωνσταντίνος Μητράκας
Μετάφραση / Διασκευή / Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Βουτζουράκη
Μουσική: Γιάννης Μαδούρος
Φωτογραφίες / Βίντεο: Χρήστος Παναγόπουλος
Γραφιστικά / Δημιουργικά: Γιώργος Σπήλιος
Σκηνικά / Κοστούμια: Fn’F Team
Κατασκευή Σκηνικού: Δημήτρης Κωνσταντέλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αναστασία Τσιλικιώτη
Επικοινωνία: Νατάσσα Παπά
Οργάνωση Παραγωγής: Γιάννης Τριαντάκης
Παραγωγή: Αθηναϊκή Σκηνή

Διάρκεια: 80 λεπτά

Πρεμιέρα το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019 και κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00
Στην «Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου-Καλαμπόκη», Αθανασίου Διάκου & Τζιραίων 13 (έξω από το μετρό Ακρόπολης)

Περισσότερα για την παράσταση

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ψωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΚατάβασις, Θεοδόση ΠαπαδημητρόπουλουΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Φως όπως μανταρίνι, Έφης ΝικολαΐδουΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη