Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Όταν κρεμάσουν τις όμορφες

Ο Μανώλης Ιωνάς στο Όταν κρεμάσουν τις όμορφες

Η ηρωίδα του μονολόγου, που υπήρξε μεγάλη θεατρίνα, ζει πλέον μόνη και μακριά από τα «φώτα» όμως τη βραδιά αυτή θα πρωταγωνιστήσει σε μια ολοδική της αλλιώτικη παράσταση. Θα φορέσει το πιο φανταχτερό της φόρεμα, θα περάσει με κατακόκκινο κραγιόν τα χείλη, θα βγει στη «σκηνή»... θα σηκώσει το ακουστικό και θα τηλεφωνήσει. Στην άλλη άκρη του καλωδίου, ένας Ξένος, γίνεται ο ακροατής της ιστορίας της.
Ατμόσφαιρα εποχής και ηχόχρωμα μεταμεσονύχτιων ραδιοφωνικών εξομολογήσεων (πού αλλού να μιλήσει κανείς τα βράδια στο τηλέφωνο;), ιστορίες που «σκάνε» σαν πυροτεχνήματα, φωτίζουν την εικόνα και σβήνουν μετά από λίγο, τόσο όσο διαρκεί η αφήγηση από την ηρωίδα, τόσο όσο χρειάζεται για να «γευτείς» την ανάμνηση και μετά να παραχωρήσουν τη θέση τους στην επόμενη ιστορία-ανάμνηση... γέλια και δάκρυα να εναλλάσσονται στα συναισθήματα, μα εκείνη αστείρευτη, αβίαστα θα συνεχίσει σε ένα δικό της show-must-go-on που παίζει εκείνη τη νύχτα μόνο για έναν (όπως ορίζεται το θέατρο: ένας να παίζει κι ένας να παρακολουθεί).
Η Βενετία είναι γυναίκα δεν είναι πόλη, θα πει, επειδή υπάρχει και η τοποθεσία. Η Βενετία όμως, τελικά, είναι πολλά παραπάνω. Επέλεξε, από ένα σημείο και μετά, να μένει μόνη –ούτε να με ενοχλούν ούτε να ενοχλώ– γιατί αυτή είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων όμως η μοναχικότητα τής στερεί το διάλογο και τότε «χτυπά» την πόρτα η μοναξιά. Επίσης, η μοναξιά έρχεται όταν μάθει κανείς τους ανθρώπους, τους συμφεροντολόγους και άκαρδους που βρίσκονται στο «πλάνο» όσο έχουν κάτι να κερδίσουν και που, μια ευαίσθητη και συναισθηματική θεατρίνα δεν καταφέρνει να διαχειριστεί. Και τότε θα «σβήσει» τη μοναξιά της καλώντας τον Ξένο· ένα διττό όνομα που χρησιμεύει και ως επώνυμο αλλά και ως ιδιότητα, αφού ο ακροατής της είναι ένας άγνωστος. Η Βενετία είναι μια τραυματισμένη ψυχή μα είναι και ένας γεμάτος από εμπειρίες άνθρωπος. Η Βενετία έχει ταξιδέψει πολύ, έχει γελάσει πολύ, έχει κλάψει πολύ... Η Βενετία έχει ζήσει, τελικά!

Ο Μανώλης Ιωνάς στο Όταν κρεμάσουν τις όμορφεςΟ Μανώλης Ιωνάς στο Όταν κρεμάσουν τις όμορφες

Δεν έχω διαβάσει το έργο του Μάνου Τσιλιμίδη –καλύτερα γιατί η θεατρική εμπειρία μεγιστοποιείται έτσι καθώς δεν έχεις άλλες συγκριτικές προσλαμβάνουσες, ούτε επιρροές– όμως η Βενετία που είδα στην σκηνή του θεάτρου Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Διαμαντόπουλου, αυτά μου έβγαλε (μεταξύ άλλων). Οι θεατές χαμογελάσαμε στα σημεία, συγκινηθήκαμε σε άλλα, ταξιδέψαμε στα χρόνια και την εποχή της, σχεδόν χορέψαμε παρέα τα τραγούδια της... Ο Μανώλης Ιωνάς ανέλαβε να μας παρασύρει στο γαϊτανάκι της ζωής αυτής της γυναίκας και το κάνει με επιδεξιότητα.
Το σκηνικό είναι εποχής, όπως και η ηρωίδα, και πολύχρωμο· όπως και η ηρωίδα. Δεν είναι τυχαία φυσικά η πανχρωμία με τα πολλά χαρούμενα ντεσέν το ένα πάνω ή δίπλα στο άλλο. Ένας φωτεινός, πολυχρωματικός κόσμος ταιριάζει σε μια θεατρίνα αλλά και σε έναν άνθρωπο που δε θέλει να παραιτηθεί από τη ζωή. Ίσως πάλι να «ξεπλένει» το μαύρο της έτσι. Γενικότερα, συναντάς πολλούς συμβολισμούς στην παράσταση και τέτοιες αντιθέσεις εξού και δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις μονολεκτικά· είναι κοινωνικό δράμα με στιγμές γέλιου, είναι συγκινητικό και φορτισμένο αλλά είναι και χαρούμενο, είναι εποχής μα διαχρονικό και σύγχρονο επίσης...

Κλείνει η αυλαία και φεύγεις με το άρωμά της. Σε ακολουθεί αυτός ο χαρακτήρας, απόδειξη ότι κάτι έγινε σωστά, κάτι πήγε καλά, κάτι συνέβη εκεί.



Ο Μανώλης Ιωνάς στο Όταν κρεμάσουν τις όμορφες
Συντελεστές:
Κείμενο: Μάνος Τσιλιμίδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Διαμαντόπουλος
Μουσική: Διονύσης Τσακνής
Σκηνικά - Κοστούμια: Νίκος Κασσαπάκης
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Coaching: Έλενα Αγγελοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαίρη Μαμάκου
Επιμέλεια μαλλιών: ΙOANNIS hair & beauty team
Video - Μοντάζ: Αυγερινός Σουλόπουλος
Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παίζει ο Μανώλης Ιωνάς

Στο θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8 Αθήνα, 2103428650

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη