Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ουδείς εκών κακός * Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Το μουσείο των ραγισμένων σχέσεων

Το μουσείο των ραγισμένων σχέσεων, Ιωάννας Γκανέτσα

Ένα παράξενο μουσείο ερωτικών αντικειμένων, ή αλλιώς Το μουσείο ραγισμένων σχέσεων, που βρίσκεται στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας και δημιουργήθηκε από τον γλύπτη Ντράζεν Γκρούμπισιτς και την πρώην σύντροφό του, παραγωγό ταινιών Ολίνκα Βίστιτσα, θα αποτελέσει το φόντο για τη νέα δυνατή ερωτική ιστορία της συγγραφέως Ιωάννα Γκανέτσα και τον τίτλο του νέου της βιβλίου.

Είναι το τρίτο βιβλίο της Λαρισαίας συγγραφέως καθώς προηγήθηκε μια συλλογή αφηγημάτων, Ο έρωτας δε θέλει τίτλο, και το ερωτικό μυθιστόρημα Το άνθος της ζωής. Η Γκανέτσα Ιωάννα στο τρίτο κατά σειρά βιβλίο της έρχεται να μας καταθέσει ένα ακόμη ερωτικό ψυχογράφημα παίρνοντας έτσι το χρίσμα της ερωτικής συγγραφέως. Μέσα από τον Στέφανο Ράλλη και τη Μάρα Μπλανς ο αναγνώστης θα ζήσει μια δυνατή ερωτική ιστορία κάνοντας ένα γοητευτικό ταξίδι στον κόσμο μέσα από τις αισθήσεις με κυρίαρχες τη γεύση και την όραση. Νιώθει κανείς διαβάζοντας ότι γεύεται ένα ποτήρι μπρούσκο κρασί ή απολαμβάνει μια μπάλα παγωτό φιστίκι.
Καλογραμμένο και χωρίς μελοδραματισμούς, όπως είθισται στα ερωτικά μυθιστορήματα, το νέο πόνημα της συγγραφέως καταφέρνει να συνεπάρει τον αναγνώστη σε μια όμορφη διαδρομή στους δρόμους του κόσμου ακολουθώντας τα φανερά και κρυμμένα συναισθήματα που πάντα πυροδοτεί ο έρωτας.

Η ερωτική ιστορία των δύο δυναμικών χαρακτήρων δεν αποτελεί παρά το όχημα για να διατυπώσει η συγγραφέας τα πανάρχαια ερωτήματα για τον έρωτα και να δώσει τις δικές της απαντήσεις και τανάπαλιν.
Πότε είναι δίκαιος ο έρωτας; Η ζυγαριά πάντα γέρνει. Πάντα κάποιος από τους δυο θέλει πιο πολύ, αγαπά πιο πολύ, πιο πολλά. Πώς ζυγίζονται τα συναισθήματα άλλωστε;
Βάζεις λίγο έρωτα και αν σου βγει παραπάνω από τον άλλο, τον βγάζεις από το ζύγι; Η Μάρα γνώριζε ότι δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Καθένας έδινε και απλώς ήλπιζε ότι θα πάρει. Συνήθως, μάλιστα, έπαιρνε περισσότερο πόνο παρά ευχαρίστηση. Ακόμη κι έτσι όμως, άξιζε τον κόπο.
Παράλληλα ο αναγνώστης, σαν να είναι ο ίδιος ο επισκέπτης του παράξενου αυτού μουσείου, βιώνει και τους αμέτρητους ανεκπλήρωτους έρωτες που παρελαύνουν μέσω των ερωτικών αντικειμένων, που επέλεξαν οι εμπλεκόμενοι να χαρίσουν στο μουσείο. Ένα ροζάριο, ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών, μια επιστολή, γίνονται αφορμές για εγκιβωτισμένες ιστορίες και ανάδυση έντονων συναισθημάτων. Αυτό καθιστά τη γραφή τής Γκανέτσα άμεση και ρεαλιστική καθώς κατορθώνει να ιχνογραφήσει τους φόβους, τις εξάρσεις και τις αδυναμίες των πρωταγωνιστών αλλά και των δευτερευόντων χαρακτήρων αξιοποιώντας εύστοχα στο έπακρο ένα σύγχρονο φόντο δράσης.

Η τριτοπρόσωπη αφήγηση, η λιτή αλλά μεστή γραφή και οι ζωντανοί διάλογοι μετατρέπουν τη γραφή τής Γκανέτσα σε μια ευχάριστη εμπειρία αποδεικνύοντας μια συγγραφέα που εξελίσσεται και ωριμάζει όπως και οι έρωτες.

Ο έρωτας είναι πόνος. Ο πόνος όμως είναι και το έναυσμα για τη δημιουργία. Ο έρωτας τελικά είναι ο προορισμός, ή μια ακόμη αφορμή για ταξίδι; Η Πηνελόπη είναι ο σκοπός ή ο λόγος της περιπλάνησης; Μια ακόμη Οδύσσεια υφαίνεται σε τούτη την ιστορία και την απάντηση τη δίνει καλύτερα από όλους η συγγραφέας: «Το μουσείο των ραγισμένων σχέσεων δεν είναι παρά μια υπενθύμιση: να αφήνεις και να αφήνεσαι. Να νιώθεις τον έρωτα, να ζεις τη ζωή. Είναι βέβαιο ότι θα σε πονέσουν και τα δυο. Ας αξίζει τουλάχιστον ο πόνος.».



Το μυθιστόρημα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νίκας.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ψωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Η πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη