Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα * Αγάπη μου, έχασα το παιδί μας! * Αγάπησέ με αν τολμάς * Καβαλάρης θάνατος * Αιχμάλωτοι * Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει θάνατος * Ίχνος στον καθρέφτη * Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα * Αδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο * Ματωμένος Δούναβης ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Φως όπως μανταρίνι * Κατάβασις * Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο ** Διάφορα άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού * Χορός στα ποτήρια * Ιβ & Βη * Η αγάπη είναι η απάντηση ** Διηγήματα: Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** Παιδικά: Ο τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλεξία

Ο Στέφανος Κακαβούλης και ο Αύγουστος Ντυπέν

Στέφανος Κακαβούλης

Ο Αύγουστος (Ογκίστ) Ντυπέν είναι ο ιδιωτικός ερευνητής που δημιούργησε με την πένα του ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε, ο οποίος έλυσε λογοτεχνικά τους Φόνους της οδού Μοργκ και, αμέσως μετά, Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ. Το δεύτερο, μπορείτε να το δείτε στη σκηνή του θεάτρου Δρόμος σε απόδοση - μετάφραση και σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου (κλικάρετε τον σύνδεσμο για περισσότερα) ενώ, παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε όσα λέει ο Στέφανος Κακαβούλης για τον ρόλο, το έργο και την παράσταση.

Στην προηγούμενη αναφορά στην παράσταση έγραψα για τον ηθοποιό ότι: οφείλω να υπογραμμίσω την τέλεια χροιά του Στέφανου Κακαβούλη για τον Ντυπέν του, ένας ρόλος που ενσαρκώνεται φοβερά εδώ, αφού θεωρώ πως το ταιριαστό φιζίκ του κυρίου Κακαβούλη και η ερμηνεία του «κουμπώνουν» ιδανικά με το προφίλ του ιδιωτικού ερευνητή –του συγκεκριμένου, που «κουβαλά» την νουάρ εσάνς της δεκαετίας– ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι πάσης φύσεως εντάσεις επί σκηνής, οι υπερβολές, οι έντονες κινήσεις ή ομιλίες κ.λπ. άρα και ενδυναμώνεται η ατμοσφαιρικότητα του έργου και η ήρεμη δύναμη του ήρωα.

Από την παράσταση «Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ» σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου

Πώς προσεγγίσατε τον Ντυπέν ερμηνευτικά;
Στέφανος Κακαβούλης: Έλιωσα τις σειρές και τις ταινίες Sherlock, Profiler, Castle, Law and Order, CSI κι ό,τι υπήρχε σε ντετέκτιβ... αστειεύομαι... χαχα. Η αλήθεια είναι ότι η εξοικείωση μας με τέτοιους χαρακτήρες, λόγω των άπειρων σειρών και ταινιών που βασίζονται στο μοτίβο αυτό της εξιχνίασης εγκλήματος, βοηθάει. Σε προσλαμβάνουσες. Από κει και πέρα επειδή έχεις να κάνεις μ' ένα μυαλό που συνεχώς συνθέτει στοιχεία και γεγονότα, αν μπορέσεις και αφεθείς στους συνειρμούς χωρίς καμία διάθεση να παίξεις κάτι είναι ένας καλός δρόμος... αυτό προσπάθησα να κάνω. Πάντα με τη συμβολή του Μάνου Μαύρου, του σκηνοθέτη μας.

Έχετε κοινά ως χαρακτήρες, κι αν ναι, ποια είναι αυτά;
Σ.Κ.: Θα ήθελα να έχω πολλά περισσότερα από αυτά που εντόπιζα καθώς κυλούσαν οι πρόβες και τώρα οι παραστάσεις αλλά... δυστυχώς. Μια κοινή αναφορά είναι αυτός ο χρόνος, που παίρνει αυτός ο ήρωας, να δίνει σφαιρικά και αποστασιοποιημένα τα πράγματα γύρω του. Δεν βιάζεται σ' αυτό... παρατηρεί στωικά και καθαρά. Αυτό είναι κάτι που όσες φορές το 'χω καταφέρει μόνο κερδισμένος έχω βγει. Για την επιρρέπειά του στα πάθη μη μιλήσουμε... θέλουμε μια κουβέντα μόνο γι' αυτό... χαχα.
 
Από την παράσταση «Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ» σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου

Ποια η διαφορετικότητα του Ντυπέν σε σχέση με άλλους γνωστούς ή μη λογοτεχνικούς ερευνητές-ντετέκτιβ;
Σ.Κ.: Αν σκεφτούμε ότι είναι ο πρόδρομος του Σέρλοκ Χολμς και του Ηρακλή Πουαρό εύκολα διακρίνουμε τις ομοιότητες που δημιούργησαν οι ήρωες του Κόναν Ντόυλ και της Αγκάθα Κρίστι αντίστοιχα. Οι μόνες διαφορές που θα μπορούσα να διακρίνω είναι καθαρά θέμα εποχής και λογοτεχνικών επιρροών. Ο Πόε σαν σύγχρονος του Μπωντλαίρ, του Ρεμπό και άλλων καταραμένων ποιητών έχει αυτή την παρακμή των ρομαντικών. Στοιχείο που ενυπάρχει και στον Ντυπέν του.

Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα ενός έργου που δεν έχει άλλο προηγούμενο ανέβασμα στην Ελλάδα;
Σ.Κ.: Μόνο πλεονεκτήματα νομίζω ότι έχει μια τέτοια πρωτοβουλία και είναι προς τιμήν του Μάνου που τόλμησε και την θεατρική διασκευή. Κόσμος που αγαπά τον Πόε είναι ευκαιρία να τον δει ζωντανό μπροστά του. Την ατμόσφαιρα που φέρει, τις ανησυχίες, τον ερωτισμό, τον στοχασμό και κυρίως το μυστήριο... Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ.

Τι θα θέλατε να κρατήσει ο θεατής στο τέλος;
Σ.Κ.: Να θυμηθεί τη σημαντικότητα τού παρατηρώ και ακούω... τα 'χουμε ξεχάσει λίγο.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει φόβος, Γουον-πιένγκ ΣονΚαβαλάρης θάνατος, Άρη ΠαχήΧορός στα ποτήρια, Γεωργίας ΤάτσηΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΑγάπη μου, έχασα το παιδί μας! Θοδωρή ΠολίτηΟ τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλελία, Όλγας Κέγκου
Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα, Μ. Φιλιππάτου και Η αγάπη είναι η απάντηση, Γ. ΑρβανίτηΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΑιχμάλωτοι, Κωνσταντίνου ΣαγκριώτηΊχνος στον καθρέφτη, Ελευθερίας ΜεταξάΑγάπησέ με αν τολμάς, Ηλιάνας ΚλειτσογιάννηΙβ και Βη, Ευθύμιου ΣακκάΜατωμένος Δούναβης, Παρασκευής Καριώτου
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΘαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο, Πασχαλίας ΑστερινούΚατάβασις, Θεοδόση ΠαπαδημητρόπουλουΜια φορά κι έναν καιρό, Άρης από το ΑρίSTARχος, Η λύτρωση της αθεΐας: Εξορκίζοντας του μάγους και 10 παράθυρα ανοιχτά
Φως όπως μανταρίνι, Έφης ΝικολαΐδουΑδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο, Ελένης Σίντου