Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ο Στέφανος Κακαβούλης και ο Αύγουστος Ντυπέν

Στέφανος Κακαβούλης

Ο Αύγουστος (Ογκίστ) Ντυπέν είναι ο ιδιωτικός ερευνητής που δημιούργησε με την πένα του ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε, ο οποίος έλυσε λογοτεχνικά τους Φόνους της οδού Μοργκ και, αμέσως μετά, Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ. Το δεύτερο, μπορείτε να το δείτε στη σκηνή του θεάτρου Δρόμος σε απόδοση - μετάφραση και σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου (κλικάρετε τον σύνδεσμο για περισσότερα) ενώ, παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε όσα λέει ο Στέφανος Κακαβούλης για τον ρόλο, το έργο και την παράσταση.

Στην προηγούμενη αναφορά στην παράσταση έγραψα για τον ηθοποιό ότι: οφείλω να υπογραμμίσω την τέλεια χροιά του Στέφανου Κακαβούλη για τον Ντυπέν του, ένας ρόλος που ενσαρκώνεται φοβερά εδώ, αφού θεωρώ πως το ταιριαστό φιζίκ του κυρίου Κακαβούλη και η ερμηνεία του «κουμπώνουν» ιδανικά με το προφίλ του ιδιωτικού ερευνητή –του συγκεκριμένου, που «κουβαλά» την νουάρ εσάνς της δεκαετίας– ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι πάσης φύσεως εντάσεις επί σκηνής, οι υπερβολές, οι έντονες κινήσεις ή ομιλίες κ.λπ. άρα και ενδυναμώνεται η ατμοσφαιρικότητα του έργου και η ήρεμη δύναμη του ήρωα.

Από την παράσταση «Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ» σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου

Πώς προσεγγίσατε τον Ντυπέν ερμηνευτικά;
Στέφανος Κακαβούλης: Έλιωσα τις σειρές και τις ταινίες Sherlock, Profiler, Castle, Law and Order, CSI κι ό,τι υπήρχε σε ντετέκτιβ... αστειεύομαι... χαχα. Η αλήθεια είναι ότι η εξοικείωση μας με τέτοιους χαρακτήρες, λόγω των άπειρων σειρών και ταινιών που βασίζονται στο μοτίβο αυτό της εξιχνίασης εγκλήματος, βοηθάει. Σε προσλαμβάνουσες. Από κει και πέρα επειδή έχεις να κάνεις μ' ένα μυαλό που συνεχώς συνθέτει στοιχεία και γεγονότα, αν μπορέσεις και αφεθείς στους συνειρμούς χωρίς καμία διάθεση να παίξεις κάτι είναι ένας καλός δρόμος... αυτό προσπάθησα να κάνω. Πάντα με τη συμβολή του Μάνου Μαύρου, του σκηνοθέτη μας.

Έχετε κοινά ως χαρακτήρες, κι αν ναι, ποια είναι αυτά;
Σ.Κ.: Θα ήθελα να έχω πολλά περισσότερα από αυτά που εντόπιζα καθώς κυλούσαν οι πρόβες και τώρα οι παραστάσεις αλλά... δυστυχώς. Μια κοινή αναφορά είναι αυτός ο χρόνος, που παίρνει αυτός ο ήρωας, να δίνει σφαιρικά και αποστασιοποιημένα τα πράγματα γύρω του. Δεν βιάζεται σ' αυτό... παρατηρεί στωικά και καθαρά. Αυτό είναι κάτι που όσες φορές το 'χω καταφέρει μόνο κερδισμένος έχω βγει. Για την επιρρέπειά του στα πάθη μη μιλήσουμε... θέλουμε μια κουβέντα μόνο γι' αυτό... χαχα.
 
Από την παράσταση «Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ» σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Μαύρου

Ποια η διαφορετικότητα του Ντυπέν σε σχέση με άλλους γνωστούς ή μη λογοτεχνικούς ερευνητές-ντετέκτιβ;
Σ.Κ.: Αν σκεφτούμε ότι είναι ο πρόδρομος του Σέρλοκ Χολμς και του Ηρακλή Πουαρό εύκολα διακρίνουμε τις ομοιότητες που δημιούργησαν οι ήρωες του Κόναν Ντόυλ και της Αγκάθα Κρίστι αντίστοιχα. Οι μόνες διαφορές που θα μπορούσα να διακρίνω είναι καθαρά θέμα εποχής και λογοτεχνικών επιρροών. Ο Πόε σαν σύγχρονος του Μπωντλαίρ, του Ρεμπό και άλλων καταραμένων ποιητών έχει αυτή την παρακμή των ρομαντικών. Στοιχείο που ενυπάρχει και στον Ντυπέν του.

Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα ενός έργου που δεν έχει άλλο προηγούμενο ανέβασμα στην Ελλάδα;
Σ.Κ.: Μόνο πλεονεκτήματα νομίζω ότι έχει μια τέτοια πρωτοβουλία και είναι προς τιμήν του Μάνου που τόλμησε και την θεατρική διασκευή. Κόσμος που αγαπά τον Πόε είναι ευκαιρία να τον δει ζωντανό μπροστά του. Την ατμόσφαιρα που φέρει, τις ανησυχίες, τον ερωτισμό, τον στοχασμό και κυρίως το μυστήριο... Το μυστήριο της Μαρί Ροζέ.

Τι θα θέλατε να κρατήσει ο θεατής στο τέλος;
Σ.Κ.: Να θυμηθεί τη σημαντικότητα τού παρατηρώ και ακούω... τα 'χουμε ξεχάσει λίγο.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη