Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Η ανθρώπινη φωνή

Λουκία Μιχαλοπούλου

Ο συγγραφέας Ζαν Κοκτώ έγραψε το μονόπρακτο «Η ανθρώπινη φωνή» το 1930 και πρωτοπαρουσιάστηκε στην Comedie Francaise με την ηθοποιό Berthe Bovy (Μπερθ Μποβί). Είναι ένας ρόλος που τον θέλουν όλες οι γυναίκες ηθοποιοί –αφού δίνει φοβερές δυνατότητες υποκριτικής δεινότητας– και κατά καιρούς τον έχουν ερμηνεύσει σημαντικές προσωπικότητες, όπως η Σιμόν Σινιορέ, η Λιβ Ούλμαν, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν, η Ρενάτα Σκότο αλλά και η δική μας Έλλη Λαμπέτη, η οποία ήταν η πρώτη που πρωταγωνίστησε σε αυτόν τον μονόλογο στην Ελλάδα το 1978.
Το έργο έχει εμπνεύσει την κινηματογραφική ταινία του Ρομπέρτο Ροσελίνι «L’ amore» του 1948 με την Άννα Μανιάνι αλλά και την ομώνυμη όπερα του Φράνσις Πουλέν του 1958. Επίσης η ταινία του Πέντρο Αλμοντόβαρ «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» έχει επηρεαστεί από το γνωστό μονόλογο του Ζαν Κοκτώ.

Λουκία Μιχαλοπούλου

Στο έργο βλέπουμε μια νέα γυναίκα που συνομιλεί στο τηλέφωνο με τον πρώην εραστή της, ο οποίος την έχει εγκαταλείψει και έχει συνάψει δεσμό με μια άλλη. Ο έρωτας που ένιωθε για αυτόν ήταν ζωογόνος αλλά τώρα πλέον, που δεν είναι μαζί του, το ίδιο συναίσθημα αποδεικνύεται καταστροφικό για αυτήν. Η ηρωίδα μας έχει χάσει το μυαλό της, κυκλοφορεί σαν ξένη μέσα στο ίδιο της το σπίτι –το οποίο έχει αφήσει ακατάστατο και παραμελημένο– αφού το μόνο που την νοιάζει είναι να σκέφτεται αυτόν που έχει χάσει. Αυτό που κάποτε υπήρξε ευτυχία, έχει πλέον μεταμορφωθεί σε εφιάλτη. Σε μια στιγμή απόλυτης ειλικρίνειας η ηρωίδα, θα φωνάξει στον συνομιλητή της στο τηλέφωνο: «Μην την πας στο ίδιο ξενοδοχείο που πηγαίναμε μαζί, δεν θέλω να μπορώ να σας φανταστώ. Αυτό που δεν μπορείς να φανταστείς δεν σε πληγώνει.». Στην ουσία είναι ένας στρουθοκαμηλισμός, αλλά μήπως έτσι δεν σκέφτονται όλοι οι ερωτευμένοι, οι οποίοι εξιδανικεύουν την κατάστασή τους αλλά και το αγαπημένο πρόσωπο και του προσδίδουν ιδιότητες που δεν έχει;

Η Λουκία Μιχαλοπούλου μάς δίνει μια απελπισμένη γυναίκα, στα όρια της τρέλας. Απελπισμένη τριγυρίζει μέσα στο δωμάτιο, πετάει τα πράγματα από εδώ και από εκεί, αγκαλιάζει το τηλέφωνο και κόβει βόλτες σαν το λιοντάρι στο κλουβί. Αποδίδει τέλεια την απελπισία του χωρισμού.
Την σκηνοθεσία της παράστασης έχει αναλάβει ο Νικορέστης Χανιωτάκης, που μας χάρισε πρόσφατα την «Γίδα ή ποια είναι η Σίλβια» και τις «Μάγισσες του Σάλεμ». Έχοντας βοηθούς του ένα υπέροχο κείμενο και μια ταλαντούχο ηθοποιό, μας μεταφέρει τον σπαραγμό της ερωτικής απώλειας και της αναγκαστικής μοναξιάς.
Τα σκηνικά και τα κουστούμια υπογράφει η Αρετή Μουστάκα: ένα τεράστιο διπλό κρεβάτι με ακατάστατα σεντόνια, σκουπίδια στο πάτωμα, μια αναστάτωση στο δωμάτιο. Η Αρετή Μουστάκα έχει ντύσει την πρωταγωνίστρια λίγο αλλοπρόσαλλα: εσώρουχα με καπαρντίνα, ένα ανδρικό πουκάμισο με ψιλοτάκουνα. Και τα σκηνικά και τα ρούχα υποδεικνύουν την ασταθή ψυχολογική κατάσταση της ηρωίδας.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Ζαν Κοκτώ
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά - Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Επιμέλεια Μουσικής: Γιάννης Μαθές
Βοηθός σκηνοθέτη: Ναταλία Πελέκα
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης
Παίζει: Λουκία Μιχαλοπούλου

Δείτε το στο θέατρο Μικρό Χορν

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη