Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ουδείς εκών κακός * Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Παράσπορος και άλλες ιστορίες * 25 Ιστορίες και μία πολυθρόνα * Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Τα παιχνίδια του Λαυρέντη

Τα παιχνίδια του Λαυρέντη, Στάθη Ξαφάκου

Πολλοί γονείς, άνθρωποι ή καλύτερα η ίδια η κοινωνία μας είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε παραδοσιακά να ξεχωρίζει αντικείμενα, παιχνίδια, δραστηριότητες ακόμη και επαγγέλματα τα οποία είναι επιτρεπτά για ένα κορίτσι ή για ένα αγόρι.

Ποιος είναι ο κανόνας;
Γιατί κάτι με το οποίο καταπιάνονταν σχεδόν πάντα τα αγόρια, να μην είναι προσιτό στα κορίτσια και το αντίστροφο;
Ποιος ορίζει με τι παιχνίδια θα παίξει ένα παιδί;
Γιατί υπάρχουν «απαγορευτικά»;

Αν με ρωτάτε, θα έλεγα ότι η απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις έχει να κάνει με τις παρωχημένες αντιλήψεις που τυγχάνουν να είναι βαθιά ριζωμένες μέσα μας.
Όμως, όλο αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ορθό. Κάθε άλλο. Σωστό είναι αυτό που μας κάνει ευτυχισμένους, χαρούμενους, δημιουργικούς και μας ικανοποιεί. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τον φίλο της σημερινής ιστορίας μας, τον Λαυρέντη.

Ο Λαυρέντης λοιπόν, παρ' όλο το νεαρό της ηλικίας του, νιώθει ευτυχισμένος όταν παίζει τόσο με κούκλες και κουζινικά όσο και με αυτοκινητάκια. Και ενόσω οι γονείς του προσπαθούν να τον αποτρέψουν να παίζει με «κοριτσίστικα» παιχνίδια, εκείνος με κάθε ευκαιρία επιδιώκει να είναι χαρούμενος, κάτι που αρμόζει σε όλα τα παιδιά του κόσμου.
Ευτυχώς, οι γονείς του Λαυρέντη, που θα πρέπει να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση, είναι άνθρωποι προοδευτικοί, που επιθυμούν διακαώς να έχουν με το παιδί τους μια υγιή και ειλικρινή σχέση, και του δίνουν την ευκαιρία να παίξει με όποιο παιχνίδι θέλει, με όποιο παιχνίδι τον ευχαριστεί.
Έτσι ο Λαυρέντης μεγαλώνοντας γνωρίζει να μαγειρεύει, να φροντίζει τα παιδιά και τη γυναίκα του και να είναι ψυχικά υγιής και ισορροπημένος.
Τι είναι αυτό που θέλουμε οι γονείς από τα παιδιά μας;
Υγεία, ευτυχία και χαρά!
Ας αφήσουμε κατά μέρους τις κοινωνικές παθογένειες και τα παρωχημένα κατάλοιπα, ας αγκαλιάσουμε τα παιδιά μας χτίζοντας μια σχέση εμπιστοσύνης, φροντίζοντας τον χαρακτήρα τους για να ανταπεξέλθουν μεγαλώνοντας και να είναι άξιοι, δημιουργικοί, χρήσιμοι και ψυχικά υγιείς, χωρίς καταπιεσμένες σκέψεις και επιθυμίες.

Πραγματικά είναι ένα παραμύθι αξιόλογο, ένα παραμύθι διδακτικού χαρακτήρα, ένα παραμύθι απενοχοποιημένο, ένα παραμύθι στα δεδομένα της σημερινής κοινωνίας, ένα παραμύθι που προσεγγίζει γονείς και παιδιά που επιδιώκουν την ευτυχία, ένα παραμύθι που καυτηριάζει τα «πρέπει» και επιδοκιμάζει την ελευθερία και την εμπιστοσύνη.
Ο Στάθης Ξαφάκος γεννήθηκε το 1980 και κατάγεται από την Πετραία Σκύδρας του νομού Πέλλας. Αποφοίτησε από το Γενικό Λύκειο Σκύδρας και σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος και υποψήφιος διδάκτορας στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, όπως ακόμη έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά σχετικά με τη σχολική ηγεσία, το σχολείο ως οργανισμός που μαθαίνει και το καινοτομικό σχολικό κλίμα. Εργάζεται ως δάσκαλος από το 2006. Ζει με τη σύζυγό του Μαρία και τον γιο τους Γιώργο στα Γιαννιτσά.
Επιμέλεια: Δρ Κωνσταντίνα Βαδάση
Εικονογράφηση: Σοφία Παπανικολάου
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κομνηνός.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι, Νικολάε ΝταμπίζαΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΟυδείς εκών κακός, Σπύρου ΦλώρουΨωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Η πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη