Ο Νίκος Παπαχρήστος γεννήθηκε στον Βόλο το 1919 και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στην Θεσσαλονίκη. Το 1936 άρχισε να παίρνει μαθήματα τραγουδιού στο Μακεδονικό Ωδείο. Συγχρόνως με τα μαθήματα αυτά, άρχισε να λαμβάνει μέρος και σε θεατρικές παραστάσεις. Μάλιστα στον πρώτο ραδιοφωνικό σταθμό της Ελλάδας με την ονομασία Ράδιο Τσιγκιρίδη έδωσε αρκετές συναυλίες.
Πραγματοποίησε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση το 1939 στο κινηματοθέατρο Διονύσια της Θεσσαλονίκης ενώ την ίδια χρονιά τον συναντάμε και στη διανομή της σοφόκλειας τραγωδίας Οιδίπους Τύραννος που δόθηκε στο Στάδιο της ΧΑΝΘ.
Το 1940 ήρθε στην Αθήνα και συνέχισε τις σπουδές του στο Ελληνικό Ωδείο με δάσκαλο τον Κάρολο Κουν. Επίσης και στο Εθνικό Ωδείο. Λίγο αργότερα προσελήφθη στην Εθνική Λυρική Σκηνή που τον καιρό εκείνο στεγαζόταν στο Βασιλικό Θέατρο ενώ το 1943 εγκαταστάθηκαν στο θέατρο Ολύμπια.
Συνολικά σε όλη του την πορεία, πρωταγωνίστησε ή συμμετείχε σε πενήντα έξι όπερες. Το 1941 υποδύθηκε τον Οσμίν στην όπερα Απαγωγή από το Σεράι του Μότσαρτ. Από το 1973 και μετά από μια πετυχημένη συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ξεκινάει και τις εμφανίζεις του με θιάσους από το ελεύθερο Θέατρο.
Την ίδια χρονιά συνεργάστηκε με τον θίασο του Βύρωνα Πάλη και της Αφροδίτης Γρηγοριάδου στο έργο του Σ. Μίλερ Μία λαμπερή μέρα. Το έργο ανέβηκε στο θέατρο Πειραιεύς. Ακολούθως, τον συναντάμε στο θέατρο Γκλόρια με τον θίασο Νίκου Ρίζου - Μαίρης Χρονοπούλου. Ξανά με τον Νίκο Ρίζο σε επιθεώρηση, που παίχτηκε στο θερινό θέατρο Ρουαγιάλ, ενώ ακολούθησε τον Νίκο Κούρκουλο σε περιοδείας του στην Γερμανία. Με τον Γιώργο Μεσσάλα θα συνεργαστεί σε αρκετά έργα, όπως: Οι πρόσφυγες;, Το ματς, Ένας κλόουν γελάει και κλαίει. Όλα τα παραπάνω έργα πηγαίνουν σε περιοδεία ενώ στην Αθήνα θα λάβει μέρος στο έργο Ο φίλος μου ο γάτος. Εν συνεχεία, τον βλέπουμε στο θέατρο Μίνωα στο έργο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές καθώς επίσης και στο Όσα παίρνει ο άνεμος. Το 1994 θα περιοδεύσει με την Τρισεύγενη του Κωστή Παλαμά κρατώντας τον ρόλο του Δενδρογαλή.
Κινηματογράφος: Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο, Ο τρελοπενηντάρης, Υπολοχαγός Νατάσσα, Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο, Υποψίες κ.α.
Τηλεόραση: Ο άγνωστος πόλεμος, Εν τούτο νίκα, Γιούγκερμαν, Πάνθεοι, Συνταγματάρχης Λιάπκιν, Η κυρία Ντορεμί, Μαρία Πάρνη, Βασίλισσα Αμαλία, Ταύρος με Τοξότη.
Τιμήθηκε με το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος Ιεροσολυμιτών.
Ο Νίκος Παπαχρήστος υπήρξε ένας ηθοποιός που είχε αναλάβει μικρούς ρόλους στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Παρ' όλα αυτά, κατάφερνε πάντα να ξεχωρίζει και να κλέβει τις εντυπώσεις. Στην όπερα όμως υπήρξε πρωταγωνιστής με πολύ σημαντικές ερμηνείες σε αυτό το είδος θεάτρου. Ένα από τα δυνατά του στοιχεία, ως ηθοποιός, ήταν η φωνή του, η σωστή άρθρωση και η τοποθέτησή της. Θα μπορούσε να πει κανείς και το παρουσιαστικό του. Όπως ειπώθηκε και παραπάνω αν και οι ρόλοι που αναλάμβανε ήταν συνήθως μικροί σε έκταση, κατάφερνε να μένει στη μνήμη του θεατή και να κερδίζει τις εντυπώσεις. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει σε αρκετούς ηθοποιούς αλλά και καλλιτέχνες γενικότερα, η είδηση του θανάτου του πέρασε στα μικρά γράμματα. Αυτά για έναν ολοκληρωμένο ηθοποιό που υπήρξε πρωταγωνιστής της όπερας αλλά και που αναλάμβανε σπουδαίους ρόλους. Μια φυσιογνωμία για τον ελληνικό κινηματογράφο που αποτυπώθηκε σε πολλές ταινίες. Στον κινηματογράφο έγινε γνωστός σε μεγάλη ηλικία, όταν είχε ήδη διανύσει μία σπουδαία πορεία στο θέατρο και κυρίως στο είδος που τον έχρισε πρωταγωνιστή, στην όπερα.
Ο Νίκος Παπαχρήστος έφυγε από τη ζωή το 2005.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Αναζητώντας τις ρίζες, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη, καθώς επίσης και από το ετήσιο περιοδικό Θέατρο του Θεόδωρου Κρίτα.