1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Εγγραφή στο newsletter *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Μαύρα τακούνια

Μία από τις αγαπημένες και δημιουργικές θεατρικές ομάδες, οι Θεατρίνων Θεατές[1], στην εαρινή τους παραγωγή, παρουσιάζουν μια σύγχρονη ελεγεία στον έρωτα, και συγκεκριμένα, την εικαστική παράσταση Μαύρα τακούνια που αποτελείται από μια σύνθεση κειμένων της Βαλεντίνης Λουρμπά και περιλαμβάνει έργα του Γιώργου Χρονά. Ο Γιώργος Λιβανός αναλαμβάνει το επίπονο έργο τής παραστασιοποίησης του εγχειρήματος που, από τη μια προσφέρεται για κάθε είδος εκφραστικής δημιουργίας αλλά από την άλλη ακροβατεί πάνω σε τεντωμένο σκοινί αφού η ποιητικότητά του ισορροπεί στην αιχμή μεταξύ ατμόσφαιρας και χάους. Βέβαια πρέπει να αισθάνεται δικαιωμένος από το αποτέλεσμα που προσφέρει αισθαντικότητα -σε αντίθετη περίπτωση και στα χέρια κάποιου αδέξιου σκηνοθέτη θα μπορούσε να γίνει γελοίο- και αρκετά περήφανος για την επίτευξη.
Ο Έλληνας ποιητής παρουσιάζεται, για πρώτη φορά στην σκηνή του pocket theatre, Studio Κυψέλης, με μια ελεγεία για τον έρωτα και την Ελλάδα της δεκαετίας του 60 που μεγαλώνει και ερωτεύεται μέσα σε ένα πορνείο όπου οι γυναίκες αποκτούν ταυτότητα και οι άντρες ενηλικιώνονται... μέσα από ένα παραμορφωτικό καθρέφτη που σχετίζει τη φθαρτή αλήθεια του 60 όπως ο Τσαρούχης, ο Γκάτσος, ο Σολωμός ή ο Χατζιδάκις την παρουσίασαν με τη σύγχρονη μουντή πραγματικότητα... Η Ελλάδα που υπήρξε μόλις χθες μας παγίδεψε στον σημερινό εφιάλτη.[2] Είναι ο έρωτας η λύση; Είναι η διαφυγή από το αδιέξοδο; Οι ήρωες που ξεφεύγουν από τα έργα του Χρονά ερωτεύονται, γελούν και σπαράζουν με την αλήθεια τους, ωριμάζουν και υψώνουν ανάστημα για να αναγνωρίσουν την ωμή πραγματικότητα.
Κανείς δε θα υποστήριζε ότι μία τέτοια παράσταση συγκαταλέγεται ανάμεσα στις εμπορικές δουλειές καθώς το κοινό της είναι συγκεκριμένο -σε αντίθεση με τις φαρσοκωμωδίες για παράδειγμα που απευθύνονται σε όλους- ενώ περισσότερο αφορά ανθρώπους που αγαπούν την ποίηση. Βλέποντας την παράσταση σκεφτόμουν πόσο οφείλω να συγχαρώ τους συντελεστές για την αφοσίωση και την επιμέλεια, για την αγάπη με την οποία υποκλίθηκαν πάνω στο έργο και την ψυχή που κατέθεσαν. Κι αν είναι ένα πράγμα που αυτό το έργο προσφέρει απλόχερα και σχετίζεται με κάθε θεατή, από όπου και αν προέρχεται, είναι ένα παράλληλο σύμπαν, ολότελα δικό του αλλά ολόιδιο με το δικό μας, μέσα στο οποίο βάζει όλους τους παρευρισκομένους και δε θα τους ελευθερώσει, παρά μονάχα, όταν θα έχει πια πέσει η αυλαία. Το τελευταίο το λέω επειδή το κοινό βρίσκεται "εγκλωβισμένο" στην αισθαντικότητα της παράστασης και μπροστά σε μια αντίθεση: ό,τι συμβαίνει είναι πραγματικό, αφορά ανθρώπους της διπλανής πόρτας, κοινά συναισθήματα και ιστορίες της πόλης όμως, παράλληλα, δεν είναι ταυτόσημο με το κοινό λόγω ύφους, ποιητικής γλώσσας και ατμόσφαιρας.
Ακούγονται ποιήματα του Γιώργου Χρονά από τις συλλογές του Βιβλίο 1, Τα μαύρα τακούνια, Ο Αναιδής θρίαμβος (1984), Κατάστημα νεωτερισμών 1973-1997 (1997), Οι λάμπες.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Πρωταγωνιστούν με σειρά εμφάνισης:
Nότα Παρούση, Γιάννης Τσιώμου, Ελένη Μπέη, Ζωρζέτ Μιρόν, Νίνα Ακτύπη, Ervis Tosca, Βασίλης Ξυδάκης και ο Τέλης Ζώτος
Σκηνοθεσία-φωτισμοί:  Γιώργος Λιβανός
Σύνθεση κειμένων: Βαλεντίνη Λουρμπά
Σκηνικά-κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου
Κινησιολογία: Ervis Tosca
Μουσική: Πάνος Μαλανδρής
Κινηματογράφιση: Αντώνης Μανδρανής
Φωτογραφίες: Κώστας Βολιώτης - Ξακουστή Χειλάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Διονύσης Κατερρέλλος
Βοηθός ενδυματολόγου: Βάνια Αλεξάντροβνα
Δημόσιες Σχέσεις & Επικοινωνία: Γιώργος Βιτωράτος
Εισιτήρια: 12 ευρώ / 10 ευρώ (Φοιτητικό-Υπερηλίκων) / 5 ευρώ (Ανεργίας-Ειδικές τιμές σε γκρουπ). Ατέλειες Δεκτές.

Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 από τις 21 Μαρτίου ως το τέλος Μαΐου 2016.

STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ 
Σπετσοπούλας 9 (από Κυψέλης 51)
Κρατήσεις, πληροφορίες: 210 8819571

Περισσότερα στο Studio Κυψέλης

Σαν επίλογο...

Μάνα, εδώ που βρίσκομαι
δεν έχω τηλέγραφο
Για να σου γράψω γράμμα
Δεν έχω ένα κραγιόν
Κι' όταν νυχτώνει με στάχτη
και με σκόνη τα σημάδια μου
σκεπάζω
Πώς άντεξες τόσες φορές
Τον ίδιο δίσκο στο πικάπ
Κι έξω έχει νυχτώσει
Τα μάτια σου πεθαμένα στον ύπνο
Τα χέρια σου σπασμένα

Γιώργος Χρονάς, ποιητική συλλογή Τα μαύρα τακούνια

[1] Οι Θεατρίνων Θεατές δημιουργήθηκαν πριν από 11 έτη από τον Γιώργο Λιβανό και έχουν παρουσιάσει περισσότερες από 30 παραγωγές τόσο σε pocket theatres όσο και σε μεγάλα festivals ενώ έφεραν στο ελληνικό κοινό έργα όπως τα Βρώμικα κόλπα ή το Leonardo's ring και άλλα  άπαιχτα κλασικών συγγραφέων όπως Η κωμωδία του έρωτα. Σταθεροί συνεργάτες τους οι: Γιάννης Τσιώμου, Δέσποινα Βολίδη, Μαριάννα Τόλη, Καίτη Ιμπροχώρη, Χρήστος Λιακόπουλος, Γιοβάννα Πρασσίνου, Φώτης Σιβριγιάν, κ.α.
[2] Από το πρόγραμμα της παράστασης

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΤα άυλα θηρία της ψυχής, Ευαγγελία ΤσακίρογλουΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΤα τεμάχια, Χρύσα Μαστοροδήμου
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη