ΔΩΡΟ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για τις παιδικές παραστάσεις του θεάτρου 104 *** ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ 50% για όλες τις παραστάσεις του Πολυχώρου Αυλαία στον Πειραιά *** Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζουν οι όροι στις δωροθεσίες. Διαβάστε τους νέους όρους εδώ.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ένγκαρ Χέβενσκαρ, Η επανάσταση * Η κατάρα του φεγγαριού * Άρωμα βροχής * Λίγες και μία νύχτες * Ροδάνθη * Ένας φάρος στην ψυχή μου * Το αγκάθινο στέμμα * Ισμήνη * 7 Καταραμένες ιστορίες * Τα διαμάντια της Δόμνας * Το εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου * Για μια σταγόνα ευτυχίας * Το τίμημα * Η θλίψη του αιώνιου στοχασμού * Σε περίμενα... * Ελεονόρα ** Νουβέλα: Ο γρίφος της Θεσσαλονίκης ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Η αγριόπαπια, Η γιορτή στο Σούλχαουγκ, Καταλίνας και Ο τάφος του πολεμιστή ** Διηγήματα: Πόσες είναι οι εποχές; * Με τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο * Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες * Μια στάλα λόγος * Ένας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας...* Γράμματα ανεπίδοτα ** Πεζοποίηση: Σημειώσεις ενός αυτόχειρα ** Παιδικά: Μάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα ** Ποίηση: 2ος Νόμος * Η γυναίκα του κόσμου * Πέρασε καιρός * Δαίμων εαυτού * Αποσιωπητικά ** Βιωματικά: Σκόρπιες μνήμες ** Λογοτεχνικό περιοδικό ΛεξΩτεχνίες

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019

Τον Φεβρουάριο του 2020

Μετά τον επιτυχημένο πρώτο κύκλο παραστάσεων σε Αθήνα και Βόλο το χειμώνα του 2019, η Φροσύνη του Στέφανου Παπατρέχα, ο μονόλογος για το πρόσωπο-θρύλο των Ιωαννίνων, επιστρέφει ξανά στο Θέατρο Άβατον. Αυτή τη φορά, όμως, δεν είναι μόνη. Ο συγγραφέας πάει την ιστορία της ένα βήμα παραπέρα, γράφοντας ένα δεύτερο έργο, την Πασού, ένα μονόλογο για την ηθική αυτουργό του πνιγμού της Κυρα-Φροσύνης. Το θύμα δίνει τη σκυτάλη στο θύτη. Δύο παραστάσεις με το ίδιο θέμα, αλλά από διαφορετική οπτική. Κάθε Δευτέρα η «Φροσύνη» και κάθε Τρίτη η «Πασού» παίρνουν ζωή από την ίδια ηθοποιό. Η Σύνθια Μπατσή ερμηνεύει δύο εντελώς διαφορετικές εκδοχές της ίδιας ιστορίας, δύο εντελώς διαφορετικές γυναίκες. Οι δύο μονόλογοι κάνουν πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2020 στο θέατρο Άβατον [Ευπατρίδων 3, Κεραμεικός (Μετρό Κεραμεικός), 2103412689] από 17 Φεβρουαρίου: «Φροσύνη» κάθε Δευτέρα στις 20.30 και «Πασού» κάθε Τρίτη στις 20.30.
Κείμενα: Στέφανος Παπατρέχας | Σκηνοθεσία: Λάζαρος Βαρτάνης, Στέφανος Παπατρέχας | Σκηνικά-Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή | Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη | Σχεδιασμός φωτισμών στη «Φροσύνη»: Λευτέρης Παυλόπουλος | Σχεδιασμός φωτισμών στην «Πασού»: Ευγενία Μακαντάση | Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Καναβός | Φωτογραφίες – Trailer: Ναταλία Β. | Σχεδιασμός αφίσας & επεξεργασία φωτογραφιών στη «Φροσύνη»: Ναταλία Β. | Σχεδιασμός αφίσας & επεξεργασία φωτογραφιών στην «Πασού»: Λιλή Νταλανίκα | Επικοινωνία παραστάσεων: Μαριάννα Παπάκη – Νώντας Δουζίνας | Στην παράσταση «Φροσύνη» ακούγεται η φωνή του Αιμίλιου Χειλάκη | Στην παράσταση «Πασού» ακούγεται η φωνή της Λυδίας Φωτοπούλου | Ερμηνεύει η Σύνθια Μπατσή
Για πρώτη φορά Το όνομα του Ρόδου, το αριστούργημα του Ουμπέρτο Έκο, έρχεται στο Altera Pars [Μεγάλου Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός, 2103410011] κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη στις 21:00. Μεσαίωνας, 14ος αιώνας. Ένας φραγκισκανός μοναχός καλείται σ’ ένα απομονωμένο μοναστήρι βενεδικτίνων, με σκοπό να λύσει ένα μυστηριώδη θάνατο. Η άφιξή του, όμως, πυροδοτεί μια σειρά φόνων, οι οποίοι φαίνεται πως συνδέονται μ’ ένα σπάνιο βιβλίο: Το δεύτερο τόμο της «Ποιητικής» του Αριστοτέλη που είναι γραμμένος για την «Κωμωδία». Και ενώ η μία δολοφονία διαδέχεται την άλλη, στο μοναστήρι καταφτάνει ένας απεσταλμένος της Ιεράς Εξέτασης, έτοιμος να στείλει στην πυρά όσους δεν συμμορφώνονται με το γράμμα των εκκλησιαστικών νόμων. Μια δυνατή αστυνομική ιστορία, αλλά και μια ιστορική αναπαράσταση μιας εποχής.
Συγγραφέας: Umberto Eco | Θεατρική διασκευή: Stefano Massini | Μετάφραση: Ντίνα Μπόγρη | Σκηνοθεσία: Michael Seibel | Σκηνικά-κουστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά | Μουσική: Γιώργος Καγιαλίκος | Κινησιολογία: Ανούσκα Οικονόμου | Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος | Γραφικά: Βαγγέλης Καλαιτζίδης | Φωτογραφία: Μαρία-Αγγελική Γκίντη | Προβολή-Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will | Παραγωγή: OLYMPIA CULTURE | Παίζουν: Μίλτος Δημουλής, Αντώνιος Αντωνιάδης, Αντωνάκος Αντώνης, Δεστούνης Μανώλης, Ζαχαρέας Αλέξανδρας, Κορομβόκη Νατάσσα, Μπικηροπουλος Δημητρης, Μερμιγκάκης Πασχάλης, Νικολόπουλος Δημήτρης, Ορφανός Μαρίνος, Πανόπουλος Νίκος, Πολυτάκης Ιωάννης, Σπηλιόπουλος Παναγιώτης, Συράκης Κωνσταντίνος, Τσινιάρης Σάκης

Το συγκλονιστικό ποιητικό έργο του Γιάννη Ρίτσου Οι γειτονιές του κόσμου θα εξακολουθήσει να παρουσιάζεται επί σκηνής του θεάτρου Βαφείο-Λάκης Καραλής [Αγ. Όρους 16 και Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός] κάθε Τετάρτη στις 20.30 λόγω της εξαιρετικά θερμής ανταπόκρισης του κοινού. Η ποιητική συλλογή του Γιάννη Ρίτσου «Οι γειτονιές του κόσμου» γράφτηκε από το 1949 ως το 1951 κατά τη διάρκεια της εξορίας του ποιητή στη Μακρόνησο και στον Αη Στράτη. Εκδόθηκε το 1957, είναι αφιερωμένη στον Μάρκο Αυγέρη και περιλαμβάνεται στον Τόμο Ε «Τα Επικαιρικά».
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Νάντια Δαλκυριάδου | Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Παναγιωτακοπούλου | Επιμέλεια κίνησης: Μαρίνα Μαυρογένη | Μουσική επιμέλεια: Έφη Ψιαχούλια, Έλσα Στουρνάρα | Φωτογραφίες-Βίντεο: Αγάπη Καλογιάννη, Νίκος Μπίμπιζας | Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης | Σχεδιασμός αφίσας: Στέφανος Μιχαηλίδης | Ηθοποιοί: Λάζαρος Βαρτάνης, Στέφανος Παπατρέχας, Βασιλική Σαραντοπούλου, Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης
Η θεατρική ομάδα HashArt παρουσιάζει την παράσταση ΑΝΤΙΓΟΝΗ/αυτό τουλάχιστον το μπορώ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων [Κύπρου 91Α και Σικίνου 35Α, Κυψέλη, Αθήνα, 2130040496, 6945348445] κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00. Μέσα από τα κείμενα του Σοφοκλή, του Ανούιγ, του Κοκτώ, του Μπρεχτ, η Αντιγόνη της ομάδας HashArt, αντικατοπτρίζει έναν σκουριασμένο κόσμο, τον δικό της, τον δικό μας, που βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ σε καινούργιες μορφές απολυταρχισμού και βίας. Δεν τοποθετείται εδώ σε κάποιο ηρωικό βάθρο. Δεν είναι άγαλμα, μνημείο, ούτε ακριβώς σύμβολο, αλλά ένα γενναίο ζωντανό κορίτσι, όπως αυτά που συναντάμε κάθε μέρα στην επικαιρότητα των εξεγέρσεων και των επαναστάσεων του κόσμου. Αψηφά την υποκρισία, τη διαφθορά και, παρότι βρίσκεται ενώπιον μιας απόλυτης και ανελέητης εξουσίας, δεν παύει να μιλάει τη γλώσσα μας. Είναι μια ανθρώπινη φιγούρα που φοβάται το θάνατο, παλεύει με τον εαυτό της και μιλάει για όλες τις αποχρώσεις της ψυχής της. Που δε σκάβει «μονάχα το χώμα» για να θάψει ένα νεκρό σώμα, μα επίσης «το πρόσωπο της αλήθειας», το «φριχτό, αξιολύπητο πρόσωπο που φοράμε όλοι». Που τα θέλει όλα, τώρα αμέσως, ή που δε δέχεται τίποτα. Που αψηφά και άλλοτε προκαλεί τον τύραννο: «Τι περιμένεις για να με κάνεις να σωπάσω;». Που μας μιλά για μια εποχή όπου «οι άνθρωποι είναι κουρασμένοι». Που ακουμπά το αίσθημα του δίκιου πάνω στη χαρά και τη ζωντάνια της παιδικής ηλικίας...
Δραματουργία: Ομάδα HashArt | Σκηνοθεσία: Κώστας Μπάρας | Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Λιντζέρης | Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης | Επιμέλεια κίνησης: Φώτης Νικολάου | Μουσική σύνθεση: Αρχοντούλα Μαρούση | Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης | Παίζουν: Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Ελένη Κουταλώνη, Σταύρος Λιλικάκης, Τρύφων Μπάρκας
Ένα χρόνο μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης «Ελέφαντας» η θεατρική ομάδα Παπαλάνγκι επανέρχεται στο θέατρο 104 [Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα (μετρό Κεραμεικός), 2103455020] από 3 Φεβρουαρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το έργο SEX της Justine Del Corte. Ένα σπονδυλωτό κείμενο με κεντρικό άξονα το σεξ και τις εκφάνσεις του στη σύγχρονη κοινωνία του δυτικού πολιτισμού. Το σεξ ως κοινωνική υποχρέωση, το σεξ ως πολιτισμική υποχρέωση, το μη συναινετικό σεξ και το σεξ ως όργανο εξουσίας. Ανακύπτει το ερώτημα ως προς το ρόλο που επιτελεί το σεξ στην πραγμάτωση της ευτυχίας -όπως κι αν αυτή εννοείται σήμερα. Την δημιουργία απογόνων, την ένωση των ανθρώπων, δηλαδή του έρωτα, και την ηδονή με την οποία το σώμα λειτουργεί τρόπον τινά αυτόνομα και ίσως με αυτόν τον τρόπο να υπερβαίνει τον ψυχικό πόνο, και το βάρος της καθημερινότητας της πραγματικότητας. Ο χρόνος και ο τόπος που λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα αλλά και η ταυτότητα και η ηλικία των προσώπων είναι απροσδιόριστα ή ρευστά. Η παράσταση περιέχει σκηνές με γυμνό.
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Justine Del Corte | ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αγγελική Κορρέ | ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Παντελής Βασιλόπουλος, Χρήστος Τσαβλίδης | ΜΟΥΣΙΚΗ: Δήμος Βρύζας | ΣΚΗΝΙΚΑ: Νατάσα Δρούγκα, Ειρήνη Νταή, Γιούλη Σπυροπούλου | ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιώργος Αντωνόπουλος | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Ελίνα Γιουνανλή | ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Μαριάννα Παπάκη | ΠΑΙΖΟΥΝ: Ηλέκτρα Καρτάνου, Μαρία Κωνσταντά, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης, Γιώργος Σαββίδης
Ο Βασίλης Αλεξάκης, συγγραφέας της μεγάλης θεατρικής επιτυχίας «Εγώ δεν», επιστρέφει το 2007 με το δεύτερο θεατρικό του έργο με τίτλο Μη με λες Φωφώ. στο Studio Μαυρομιχάλη [Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα, 2106453330] κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Στο έργο αυτό ο συγγραφέας, φανερά επηρεασμένος από τα χρόνια που έζησε και έδρασε στο Παρίσι, από το θέατρο του Παραλόγου και το αγαπημένο του Μπεκετικό σύμπαν, παίρνει στα χέρια του το νήμα από τον πασίγνωστο Μύθο της Φαίδρας και μάς δίνει τη δική του συνέχεια, τη δική του εκδοχή. Πρόκειται για μια αρκετά σουρεαλιστική εκδοχή. Δύο γυναίκες έκπτωτες από μια άλλη εποχή, μυθική, βρίσκονται εγκλωβισμένες σ’ ένα δυστοπικό τοπίο. Σ' ένα νησί. Περιμένουν εδώ και χιλιάδες χρόνια μια έκπληξη. Μια συνάντηση. Κάτι αναπάντεχο που θα ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της ύπαρξής τους. Η ομάδα μας καταπιάνεται στην πρώτη της παράσταση μ’ ένα «νησιωτικό δράμα». Με διάθεση κωμική, σαρκαστική και αρκετά παιγνιώδη προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μιας συνεχούς ματαίωσης.
Συγγραφέας: Βασίλης Αλεξάκης | Σκηνοθεσία: Τρύφωνας Ζάχαρης | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξης Διαμαντής | Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: Ελένη Βαρδαβά | Φωτισμοί: Γιώργος Κουτσαλιάρης, Γιώργος Αντωνόπουλος | Φωτογραφίες - Teasers - Trailers: Sic Semper Tyrannis | Μοντάζ: Γιώργος Κουτσαλιάρης, Αδριανός Γκάτσος, Αλέξης Διαμαντής | Επικοινωνία: Νατάσα Παππά | Παίζουν: Ηλέκτρα Τσαγκανά, Αδριανός Γκάτσος, Αλέξης Διαμαντής, Τρύφωνας Ζάχαρης, Γιώργος Αντωνόπουλος
Η ομάδα «Θεατρικοί Ορίζοντες» παρουσιάζει για δεύτερο χρόνο μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση αφιερωμένη στον Έρωτα, μέσα από τη ματιά του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, γνωστό και ως «άγιο των ελληνικών γραμμάτων» και «κορυφή των κορυφών» κατά τον Κ. Π. Καβάφη. Μια θεατρική σύνθεση πάνω στα διηγήματα Άνθος του γιαλού, «Υπό την βασιλικήν δρυν», «Το μοιρολόγι της φώκιας», καθώς και σε ποιήματα, επιστολές και κείμενα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που αφορούν τη ζωή (Έρως). Μέσα από το ρομαντικό, ευφάνταστο και αισθησιακό Παπαδιαμάντη ανακαλύπτουμε όψεις της ζωής, απεικονισμένες μέσα από τα ήθη και τα έθιμα μιας άλλης εποχής. Στο θέατρο Εξαρχής [Εμμανουήλ Μπενάκη και Δερβενίων 46 Εξάρχεια, 2103822661] κάθε Δευτέρα στις 20.30 ως τις 24 Φεβρουαρίου 2020.
Σκηνοθεσία-Σύνθεση Κειμένων: Ελένη Τσακάλου | Μουσική επιμέλεια: Ντίνος Σπυρόπουλος | Κοστούμια: Δανάη Σταματίου | Φωτισμός: John McKenzie | Φωτογραφίες: Γιώργος Κούκος | Επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής | Παραγωγή: Θεατρικοί Ορίζοντες | Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Ελένη Τσακάλου, Ειρήνη Πολυδώρου, Αγγελος Κούκος
Αθήνα 2020. Μια πολυκατοικία, έξι ένοικοι, κι ένα πτώμα, συνθέτουν το σκηνικό της μαύρης κωμωδίας ΜΑΝΤΕΨΕ. Ο Θράσος, διαχειριστής της πολυκατοικίας, έχει αποφασίσει να περάσει μια ήρεμη βραδιά στο σπίτι του. Για κακή του τύχη, ο μήνας έχει 9, και είναι η μέρα που οι ένοικοι πληρώνουν τα κοινόχρηστα. Την ηρεμία που αναζητούσε ανατρέπουν η Κέλυ, μια εν δυνάμει ηθοποιός, ο Νίκος, ένας άβουλος τραπεζικός υπάλληλος, η Αλέκα, μια επαγγελματίας αριστερή, ο Βικέντιος, ένας αποτυχημένος δικηγόρος, η Μαρία, μια ζωγράφος και ένα… ΠΤΩΜΑ! Μέσα από µια σειρά αμοιβαίων επιθέσεων, σπαρακτικών εξομολογήσεων, σεξουαλικών προκλήσεων και λεκτικών (ή µη) αντιπαραθέσεων, θα πρέπει να παλέψουν µε την καχυποψία, τα μυστικά, την ενοχή και την αθωότητα τους. Ως τις 27 Φεβρουαρίου 2020 κάθε Τετάρτη στις 20:30 και Πέμπτη στις 21:00 στο θέατρο Άλμα [Ακομινάτου 15, Αθήνα, 2105220100]
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κοντούλη | Κείμενο: Στρατής Μπέης | Σκηνικό: Αιμιλία Κακουριώτη | Κοστούμια: Κανέλλα Βολλάρη | Φωτισμοί: Απόστολος Στράντζαλης  | Μουσική επιμέλεια/σύνθεση: Αχιλλέας Στέλιος | Μακιγιάζ/Κομμώσεις: Γιώργος Καρδάτος | Βοηθός σκηνοθέτη: Σταύρος Ανμδρέκας | Φωτογραφίες: Κυριάκος Παναγούλης | Graphic Design: Βασίλης Ρήγας | Επικοινωνία: Χρύσα ματσαγκάνη | Παραγωγή: ART-IOI | Παίζουν οι ηθοποιοί: Στρατής Μπέης, Γωγώ Βογασαρη, Πέτρος Τσιμπούρης, Χαριτωμένη Γκουρασα, Αχιλλέας Στέλιος, Αλεξάνδρα Χαραμαλπίδου, Απόστολος Κομποθεκρας
Εγώ η Πόντια, Σεβάς Χανούμ κάθε Παρασκευή στις 21:30 και κάθε Σάββατο στις 19:00 στο θέατρο Αλκμήνη [Αλκμήνης 8-12, Αθήνα, 2103428650]. Πόντος, μεταπολεμική Αθήνα, Θεσσαλονίκη, τα άνθη του κακού, ο Τζίμης, ο χοντρός, η νύχτα, το underground ρεμπέτικο, το «φτωχοκάλυβο», ο Τσιτσάνης, η Μπέλλου, τα Κοκκινόγεια κι ο έρωτας με τον Καζαντζίδη. Η αγέρωχη, δωρική και ασυμβίβαστη Σεβάς Χανούμ, από την Σαμψούντα του Πόντου, που ξαναζεί την ζωή της, στο σύμπαν των αργών τραγουδιών. Σεβάς Χανούμ τη βαφτίζει ο Τζίμης ο Χονδρός, για να ταιριάζει με τα ανατολίτικα τραγούδια που τραγουδούσε, ο οποίος διαφημίζει στις εφημερίδες της εποχής «τη Νέα ανακάλυψη Σεβάς Χανούμ, την ωραία του Πέραν».
Κείμενο: Γιώργος Χρονάς | Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς | Ερμηνεύουν: Πολύνα Γκιωνάκη και Λευτέρης Παπανικολάου Γκιωνάκης | Κουστούμια: Το αυθεντικό κουστούμι της Σεβάς Χανούμ | Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης | Κίνηση, μουσική Επιμέλεια, video: Αυγερινός Σουλόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Αγγελοπούλου | Δημόσιες Σχέσεις: Άντζυ Νομικού

Η παιδική σκηνή του ανακαινισμένου Πολυχώρου Αυλαία [Β Μεραρχίας και Κουντουριώτου 182, Πασαλιμάνι, Πειραιάς, 2104297771, 6906461616], παρουσιάζει το νέο παιδικό θεατρικό έργο της Γιώτας Τζουάνη Η Κοκκινοσκουφίτσα… και τα φιλαράκια της κάθε Σάββατο στις 16.30 ως 11 Απριλίου.
Η Κοκκινοσκουφίτσα μαθαίνοντας ότι η γιαγιά της είναι πολύ άρρωστη, αποφασίζει να πάει να την επισκεφθεί αψηφώντας τους κινδύνους που κρύβει το δάσος και χωρίς να υπολογίσει τους γονείς της και τα φιλαράκια της, τον Μίκη, την Μίνι και την Πεταλουδίτσα, που την είχαν προειδοποιήσει. Τελικά η Κοκκινοσκουφίτσα, μπλέκεται σε περιπέτειες με τον κακό τον Λύκο. Μόνο η δύναμη της αγάπης, της φιλίας και της συνεργασίας, μπορούν να νικήσουν το κακό! Θα γίνει όμως και αυτή τη φορά έτσι;
Κείμενο, Σκηνοθεσία, Μουσική Επιμέλεια: Γιώτα Τζουάνη | Σκηνικά-Κοστούμια: Αγγελική Τσαπάρα | Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Γκετσέρας Ευγένιος, Θίμο Λεονάρντο, Καλαμπουρίδου Μαρία Αικατερίνη, Κουράκου Κατερίνα, Μπουτεράκου Τριαντάφυλλη, Ξημεράκης Βαγγέλης, Πολίτη Βίβιαν
Ένα από τα σημαντικότερα έργα της μεταπολιτευτικής περιόδου και γενικότερα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, Ο Φονιάς του Μήτσου Ευθυμιάδη ανεβαίνει στο ανακαινισμένο θέατρο Έαρ Βικτώρια [Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους, 2108820008, 6988441991] κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Δεκαετία του ΄70. Μια βροχερή μέρα, μέσα σ’ ένα μικροαστικό σπίτι τέσσερα πρόσωπα έρχονται αντιμέτωπα με το ένοχο παρελθόν τους, το τόσο καλά κρυμμένο πίσω από τις μάσκες που φορούν. Ο Σάββας, ο Ταρζάν, η Μαρία και ο Γιάννης, θύτες και θύματα των προσωπικών τους τραγωδιών αγωνίζονται να υπάρξουν μέσα σε μια ηθικά διεφθαρμένη κοινωνία. Η «αλήθεια» του κάθε χαρακτήρα ορθώνεται σαν φάντασμα, έτοιμο να τον κατασπαράξει. Θα έρθει η κάθαρση τελικά;
Σκηνοθεσία: Γιάννης Διαμαντόπουλος | Σκηνικά-κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη | Μουσική σύνθεση: Διονύσης Τσακνής | Σχεδιασμός φωτισμών: Σπύρος Κάρδαρης | Σχεδιασμός ήχου: Κώστας Ματσιούλας | Φωτογραφίες: Τζωρτζίνα Πιτιανούδη | Βοηθός σκηνοθέτη: Celestine Μαργαρώνη | Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Τζώνη Θεοδωρίδης, Γιώργος Χριστοδούλου, Κωνσταντίνος Τζέμος, Νόνη Ιωαννίδου
Όλοι θυμόμαστε τον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία.. Η Ιωάννα του μετρό του Σέρβου θεατρικού συγγραφέα Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς, περιγράφει την μοίρα των προσφύγων από την πρώην Γιουγκοσλαβία και στο πρόσωπο της σκιαγραφείται η μοίρα όλων των προσφύγων που έφυγαν από τον πόλεμο και έφτασαν στην Αθήνα, καθώς και την ανθρώπινη τραγωδία, την εκμηδένιση των αξιών και την καταστροφή της ιστορίας στην πατρίδα τους. Αγγίζει μία κορυφαία πρόκληση των καιρών και ένα παγκόσμιο φαινόμενο της μετακίνησης προσφύγων και σίγουρα δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία κρίση αριθμών, αλλά μία κρίση αλληλεγγύης. Πόλεμος, παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, υπανάπτυξη και φυσικές καταστροφές οδηγούν περισσότερους από εξήντα εκατομμύρια ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και οι μισοί από αυτούς είναι παιδιά. Η «Ιωάννα του μετρό» παίζεται για πρώτη φορά διεθνώς στις Πολιτιστικές Απόπειρες [Λεωφόρο Μαραθώνος 26Α, Νέα Μάκρη, 2294098500] καθώς ο συγγραφέας Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς παραχώρησε τα πνευματικά δικαιώματα για πρώτη φορά. Το έργο είναι βαθιά αντιπολεμικό και αντιεξουσιαστικό και μας οδηγεί στις σκοτεινές διαδρομές της ανθρώπινης μοίρας, στα τραγικά αδιέξοδα, ενώ παράλληλα μας προσφέρει ένα ζωντανό ανθρωπιστικό μήνυμα. Ημερομηνίες: 8, 9, 15, 16, 22 και 23 Φεβρουαρίου στις 21.00
Πρωταγωνιστεί η Τζένη Παντελή | Παίζουν μέσω βίντεο: Γιάννης Δεγαίτης, Καίτη Ιμπροχώρη, Χάρης Μαυρουδής, Μιχάλης Νίκανδρος | Παίζει ζωντανά ακορντεόν ο Βασίλης Μαντουδής | Σκηνοθεσία: Περικλής Καρακωνσταντόγλου | Μετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη | Φωτογράφιση αφίσας: Γιάννης Παυλίδης | Φωτογράφιση παράστασης: Βαγγέλης Μητρούσης | Video clip-Μοντάζ: Θανάσης Κεφαλάς | Εκτέλεση ήχου: Γιάννος Ηλιάδης | Εκτέλεση φωτισμού: Αρχοντία Ζόργιου | Σκηνικά-Κοστούμια: Περικλής Καρακωνσταντόγλου | Επικοινωνία και προβολή της παράστασης: Νταίζη Λεμπέση
Ο Τελευταίος Αντάρτης είναι η πραγματική ιστορία, της τελευταίας ομάδας του Δημοκρατικού Στρατού στο Γράμμο. 5 ιστορίες γυναικών-μαχητριών της ομάδας, διατρέχουν οριζόντια τη Δεκαετία της Φωτιάς, 1940-1949. Την σκηνική σύνθεση, συμπληρώνει ηχητικά, η αφήγηση του Τάκη Σάντρα (Δημήτρης Ζαφείρης), του τελευταίου μέλους της ομάδας. Ο Τάκης Σάντρας, γεννήθηκε το 1925 στη Πυρσόγιαννη, του Γράμμου. Στη περίοδο της Κατοχής συμμετείχε σαν ηθοποιός, στις Θεατρικές Ομάδες της ΕΠΟΝ. Το 1946 εξορίστηκε στη Μακρόνησο. Δραπέτευσε το 1948 και συμμετείχε, ως επικεφαλής, στη τελευταία ομάδα του ΔΣΕ που αποχώρησε από τον Γράμμο. Στη συνέχεια έζησε, μέχρι το 1958,στη Τασκένδη, ως πολιτικός πρόσφυγας. Λόγω των γνωστών γεγονότων μεταξύ των πολιτικών προσφύγων, επέστρεψε παράνομα στην Ελλάδα, όντας καταδικασμένος "δις εις θάνατον". Συνελήφθη και φυλακίστηκε. Από 5 Φεβρουαρίου, κάθε Τετάρτη στις 21.00 στο θέατρο Άβατον [Ευπατριδών 3, Γκάζι (σταθμός μετρό Κεραμεικός), 2103412689]
Κείμενο: «Ο Τελευταίος Αντάρτης» του Α. Ζαφείτη | Σκηνοθεσία: Ιωάννα Νιάχα | Σκηνικά-Κοστούμια: Ομάδα Fade-Out | Μουσική: Ομάδα Fade-Out | Φωτισμοί: Ιωάννα Νιάχα | Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Ράπτη | Γραφιστική επιμέλεια Αφίσας: Aristi | Φωτογραφίες/Trailer: Δημήτρης Σαμουήλ | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Ερμηνεία: Τασούλα Μαρία Δεληγιάννη, Μαρία Καρύδη, Πηγή Κεφαλά, Χάρις Μπεζιούλα, Λυδία Ορφανουδάκη
Το 1956 ο Γιάννης Ρίτσος γράφει το ποίημα Η Σονάτα του Σεληνόφωτος το οποίο εμπεριέχεται στην ποιητική συλλογή «Τέταρτη Διάσταση». Ποίημα για το οποίο έλαβε το κρατικό βραβείο ποίησης. Με τη συνοδεία της «Σονάτας του Σεληνόφωτος» του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και συγκεκριμένα του πρώτου μέρους αυτής, βλέπουμε να ξεδιπλώνεται μπροστά μας η ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας. Βλέπουμε τον χρόνο που τρέχει αδίστακτος δίχως να αφήνει χώρο για ζωή. Η Γυναίκα εξομολογείται σε έναν νέο την ιστορία τόσο τη δική της αλλά και της χώρας μας. Παρατηρούμε την κοινωνία να αλλάζει και να προχωρά με μία νέα δυναμική. Μέσα από αυτό το έργο γινόμαστε μάρτυρες της κοινωνικοπολιτικής αλλαγής της Ελλάδας του τότε. Από 14 Φεβρουαρίου και κάθε Παρασκευή στις 21.00 στο Faust [Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο, 2103234095, 6946680633].
Σκηνοθεσία-Μουσική-Κινησιολογική επιμέλεια: Σταμάτης Πακάκης | Βοηθός Σκηνοθέτη-Χορογραφία: Νικόλας Μαρμαράς | Φωτισμοί-Φωτογραφίες-Video: Αναστασία Λουκρέζη | Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκος Παπάζογλου | Mua: Cathy Jones | Επικοινωνία: Νατάσα Παππά | Παίζουν: Μαρία Τζανουκάκη. Τάσος Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Βερύκιος σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον μονόλογο Ο Μέγας Ιεροεξεταστής, από το ομώνυμο κεφάλαιο του κορυφαίου έργου Αδελφοί Καραμάζοφ του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, συνεχίζοντας να εμπνέεται από το πνεύμα του μεγάλου συγγραφέα και διανοητή. Η υπόθεση του έργου αναφέρεται στη σκοτεινή περίοδο της Ιεράς Εξέτασης, που στην κορύφωσή της ο Μέγας Ιεροεξεταστής συλλαμβάνει και ανακρίνει τον επανελθόντα στη Γη, Ιησού Χριστό, λίγο πριν τον ρίξει στην πυρά. Έτσι αρχίζει η σκοτεινή, άπνοη, αγωνιώδης νύχτα της Σεβίλλης. Ο αέρας μυρίζει δάφνη και λεμονιά… Μια μνημειώδης σύγκρουση ανάμεσα στο Καλό και το Κακό! Πρόκειται για θεατρική διασκευή του πιο συγκλονιστικού ίσως αποσπάσματος του τελευταίου και κορυφαίου έργου του «ανατόμου της Ψυχής» Φ. Ντοστογιέφσκι! Στον Πολυχώρο Τέχνης ΕΚΣΤΑΝ [Καυταντζόγλου 5 και Πατησίων, Αθήνα, 2130210339] κάθε Κυριακή στις 20.30.
Ερμηνεία, σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ | Μουσική σύνθεση, βιολοντσέλο: ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΓΙΝΟΣ | Ενδυματολογική επιμέλεια: ΜΠΕΤΥ ΛΥΡΙΤΗ
Η ομάδα Plan BEE παρουσιάζει την παράσταση SuperWoman, στο Faust [Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Αθήνα, 2103234095] κάθε Τετάρτη στις 20.30 έως τις 18 Μαρτίου 2020
 Ένα κολλάζ εικόνων με παιγνιώδη διάθεση που φωτίζει τις μάχες και τις αντιφάσεις της σύγχρονης γυναίκας. Τι έχει καταφέρει, τι είναι αυτό που διαρκώς αναζητά, από τις πρώτες προσπάθειες χειραφέτησης έως τη σημερινή εποχή. Μια σκηνική σύνθεση με στοιχεία θεάτρου της επινόησης και ζωντανή μουσική που βασίζεται σε ερωτηματολόγια σύγχρονων γυναικών, κείμενα-αφηγήσεις γυναικών του προηγούμενου αιώνα καθώς και εικόνες-σκηνές από τη δραματουργία της δεκαετίας του 1980 και μετά. Μια γυναικεία φιγούρα από το παρελθόν, η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια, η Καλλιρρόη Παρρέν, διατρέχει τις ιστορίες και τις αφηγήσεις και παραθέτει τις δικές της απόψεις για την ιδεατή γυναίκα. Τι θα έλεγε άραγε η Παρρέν εάν μπορούσε να δει τη σημερινή γυναίκα;
Σε σύνθεση θεατρικών αποσπασμάτων και κειμένων των: Sergi Belbel, Stephen Berkhoff, Caryl Churchill, Eve Ensler, Hal Hartley, Καλλιρρόης Παρρέν, Sun Tzu | Ιδέα-Σκηνοθεσία: Λήδα Σάμιτα | Δραματουργία: ομάδα Plan BEE | Ερμηνεία: Έλλη Δαδήρα, Λήδα Σάμιτα, Μαριλίζα Χρονέα | Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία: Έλλη Δαδήρα | Τσέλο: Σταύρος Παργινός | Δημιουργία Πρωτότυπου Κειμένου: Βίκυ Καλπάκα, Μαριλίζα Χρονέα | Video Art: Μικές Γλύκας | Φωνητική εγγραφή: Βασίλης Ασημακόπουλος | Φωτογραφία αφίσας: Στέφανος Σίνης | Δημιουργία αφίσας: Σωτήρης Παναγιώτου | Φωτογράφοι παράστασης: Γιάννης Παπαδέας, Χάρης Τριανταφύλλου | Σύμβουλος ερωτηματολογίου: Χριστίνα Καρακιουλάφη | Επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Μια στρατιά από εκκολαπτόμενες Νόρες βγαίνει από το κεχριμπάρι της Ιστορίας, εξερευνά η μία την άλλη κι όλες μαζί χειραγωγούνται από τον δημιουργό τους. Αλληλέγγυα και συναγωνιστικά. Σε ένα ταμπλό βιβάν του συλλογικού ασυνείδητου της σύγχρονης γυναίκας.  Ένα ensemble γυναικών που συνθέτουν έναν χορό που μεταλλάσσεται, συνομιλώντας δραματουργικά με έργα ορόσημα, που σμίλεψαν ηρωίδες εμβληματικές. Κάθε υποψήφια Νόρα αυτού του παιχνιδιού σύγχρονης τέχνης κουβαλά τριπλή ταυτότητα. Μια φανερή, μια κρυφή και μία που δεν έχει ανακαλύψει ακόμα. Και θα διαγωνιστεί μέχρι τελικής πτώσεως για να κερδίσει. Ακριβώς 140 χρόνια μετά την πρώτη ανάγνωση του Κουκλόσπιτου του Χένρικ Ίψεν, το έργο που τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα των κοινωνικών δεδομένων αιώνων, για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, ανανεώνεται από την ίδια την ηρωίδα του. Και τα πολλαπλά καθρεφτίσματά της, στη γυναίκα του 21ου αιώνα.  Και μετατρέπεται σε συλλογικό αφήγημα-αφορμή για την προσωπική ρωγμή κάθε Κούκλας. Κι η Νόρα πέθανε.  Κι η Νόρα δεν υπήρξε ποτέ. Και ζήτω η Νόρα.  Ο Νικόλας Ανδρουλάκης, στο δραματουργικό κι ερμηνευτικό μονοπάτι του Θεάτρου της Πραγματικότητας, συναρμολογεί μία παράσταση συνόλου, σε μια κυβιστική αποτύπωση της αλήθειας των ηρωίδων. Κάθε φορά απ’ την αρχή. Κούκλες στο θέατρο Αυλαία [Διεύθυνση: Τσιμισκή 136, Θεσσαλονίκη, 2310230013] την Παρασκευή 28 και Σάββατο 29 Φεβρουαρίου στις 21:00.
Δραματουργία-σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης | Κοστούμια: Ελένη Καββάδα | Σκηνικά: Δημήτρης Κωνσταντάρας | Μουσική επιμέλεια: Νόρα Χέλμερ | Φωτισμοί: Master Curator | Επιστημονική συνεργάτης: Αναστασία Τοπαλτζίκη | Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Αξιώτης, Νάσος Τόλιας | Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης | Επικοινωνία για την καλλιτεχνική συμμορία Ντουέντε: Κωνσταντίνος Πλατής | Παίζουν: Άννα-Μαρία Βέλλη, Ναταλία Δήμου, Άλκηστις Ζιρώ, Ειρήνη Καζαριάν, Έμιλυ Νικόλα, Δώρα Σαμψώνα, Βίνα Σέργη, Αντιγόνη Σταυροπούλου και ο Νικόλας Ανδρουλάκης | Φιλική συμμετοχή Χριστίνα-Άρτεμις Παπατριανταφύλλου και σε κινηματογραφική εμφάνιση η Ράνια Οικονομίδου
Το Θέατρο Σκιών του Θανάση Λιούνη θα παρουσιάζει έργα του Καραγκιόζη, στη σκηνή του Θεάτρου Αυλαία [Κουντουριώτου 182, 2ας Μεραρχίας Πασαλιμάνι] από τις 2 Φεβρουαρίου 2020 και κάθε Κυριακή στις 11.00 μέχρι την Κυριακή των Βαΐων. Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 2 ετών
2/2 Ο Καραγκιόζης υπηρέτης | 9/2 Ο γάμος του μπάρμπα-Γιώργου | 16/2 Τα αινίγματα της Βεζυροπούλας | 23/2 Ο Καραγκιόζης και τα δύο σακιά | 1/3 Ο Καραγκιόζης προφήτης




Επιχείρηση Tango Μετά από τρεις επιτυχημένες παραγωγές, η ομάδα T4Tango επιστρέφει στη σκηνή από τις 09 Φεβρουαρίου έως 15 Μαρτίου 2020 κάθε Κυριακή στις 19.30 στο θέατρο Σημείο [Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο), Καλλιθέα, 2109229579]. Βερολίνο 1938. Το σπίτι του συνταγματάρχη των SS Τόμας Κράουζε αναστατώνεται από την άφιξη της νέας του οικονόμου. Η έχθρα ανάμεσα σε εκείνη και τη γραμματέα του συνταγματάρχη είναι έκδηλη από την πρώτη στιγμή. Την ένταση ανεβάζει ακόμα περισσότερο η άφιξη του Ιταλού επιχειρηματία Σάντρο Ντι Άντζελις καθώς φέρνει στο φως μια ιστορία από το παρελθόν, ενώ η πόλη συγκλονίζεται από μια σειρά δολοφονιών. Το «Επιχείρηση TANGO» είναι μια χοροθεατρική παράσταση που μεταφέρει στη σκηνή την ταραγμένη ατμόσφαιρα του προπολεμικού Βερολίνου. Ο έρωτας, η φιλία, η πίστη στα ιδανικά δοκιμάζονται από το φόβο του επικείμενου πολέμου αλλά και την ανάγκη για επιβίωση.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μιχαλόπουλος | Κείμενα: Βίκυ Δαμιανού | Χορογραφίες: Δημήτρης Λουκάκης, Βίκυ Δαμιανού | Πιάνο, ενορχηστρώσεις: Μιχάλης Κουμουτσάκος | Κρουστά, σύνθεση: Γιάννης Παπαγιαννούλης | Ενδυματολόγος: Βάλορη Σωτήρχου | Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γιαννακός | Δημιουργικό-έντυπη επικοινωνία: Δημήτρης Πιττής | Μετάφραση τραγουδιών από τα ισπανικά: Πάνος Φατσής | Επικοινωνία: Χρήστος Πανοηλίας και Κωνσταντίνος Πλατής | Διανομή: Μαρία Κλάιν: Χριστιάνα Κουλιζάκη, Θαΐς Κράουζε: Ειρήνη-Θαΐς Αναγνώστου, Τόμας Κράουζε: Δημήτρης Αντωνιάδης, Σάντρο Ντι Άντζελις: Δημήτρης Λουκάκης, Άννα Σμιτ: Βίκυ Δαμιανού, Άξελ Βολφ: Μιχάλης Ψύρρας, Λούντβιχ Μάισνερ: Μιχάλης Κουμουτσάκος, Τραγουδίστρια στο καμπαρέ: Χρυσώ Σταματοπούλου, Χορεύουν: Ειρήνη Ζανάκη, Άρης Θαρουνιάτης, Νίκος Καραντινός, Έρη Τζελέπη, Πάνος Φατσής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Γράμματα ανεπίδοτα, Συλλογικό έργοΈνας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας..., ΣυλλογικόΤα διαμάντια της Δόμνας, Σ.ΠοιμενίδουΆρωμα βροχής, Τ. ΚοντοπούλουΜια στάλα λόγος, Γεωργία ΓιαννιούΣκόρπιες μνήμες, Περικλής Λεύκας7 Καταραμένες ιστορίες, Ε. Ιωσηφίδης
Ισμήνη, Μαρία ΛιβυκούΗ θλίψη του αιώνιου στοχασμού, Μ.ΚιβιδιώτουΤο εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου, Φ.ΚοσσυβάκηςΑποσιωπητικά, Γ.Μίχας-Νεονάκης (Dave)Ένας φάρος στην ψυχή μου, Β. ΜακαρίουΡοδάνθη, Μ. ΠαπαπαναγιώτουΨευδάνθρακας και άλλες ιστορίες, Ε.Μακαριάδη
Πόσες είναι οι εποχές; Σ.ΛειβαδιώτουΣημειώσεις ενός αυτόχειρα, Γ. ΡόγγαςΛογοτεχνικό περιοδικό ΛεξΩτεχνίεςΜε τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο, F,AmbrosoΕλεονόρα, Χάρης Γαντζούδης
Η κατάρα του φεγγαριού, Β. ΚοτλίτσαΓια μια σταγόνα ευτυχίας, Β. Προβίδα
4 χρόνια Παραμυθένιες σκέψειςΣε περίμενα..., Πόλυ Μίλτου
Το αγκάθινο στέμμα, Θ. ΓιαννόπουλοςΔαίμων εαυτού, Μ. ΠαπαδημητρίουΤέσσερις τίτλοι του Ερρίκου ΊψενΛίγες και μία νύχτες, Ι, ΖουργόςΟ γρίφος της Θεσσαλονίκης, Ε. Αντωνίου