Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διήγημα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Συλλογές πεζών: Νιώθω * Αφώτιστες περιοχές ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020

Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς

Παρακολούθησα την παράσταση «Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς» σε σκηνοθεσία Ζαχαρούλας Χρόνη και Κωνσταντίνας Καλλιβωκά, στο θέατρο Olvio. Ο χώρος μου άρεσε πολύ. Σύγχρονος, καινούργιος, αφού ξεκίνησε να λειτουργεί το 2011.

Το έργο βασίζεται στο έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Γυάλινος Κόσμος». Οι ηθοποιοί Ηρώ Πεκτέση και Παναγιώτης Μπουγιούρης μας παρουσιάζουν μια τριμελή οικογένεια, εύθραυστη, προβληματική και δυσλειτουργική. «Ξεγυμνώνουν τον εαυτό τους» και μας παρουσιάζουν τον θυμό, τη λύπη και την απόγνωση. Καταφέρνουν στο πρόσωπό τους και στο σώμα τους να φανούν όλα τα σημάδια αυτών των συναισθημάτων.
Το πιο δύσκολο νομίζω όμως που καταφέρνουν να κάνουν είναι να παίζουν πολλαπλούς ρόλους. Δυο άνθρωποι να «ανεβάζουν» στη σκηνή τέσσερις προσωπικότητες. Η τεχνική αυτή όμως είναι τόσο καλά δουλεμένη που δεν δυσκόλευε τη ροή. Κυλούσε τόσο απλά και αβίαστα και μας κρατούσε σε εγρήγορση από την αρχή μέχρι το τέλος. Ήταν απόλυτα ξεκάθαρο πότε μιλούσε η μια προσωπικότητα και πότε η άλλη καθώς τη στιγμή που έπρεπε να γίνει η αλλαγή του ρόλου, οι ηθοποιοί γύριζαν την πλάτη τους προς εμάς και άλλες φορές έστρεφαν το πρόσωπό τους προς τα κάτω για να το σηκώσουν μετά ψηλά και να μεταμορφωθούν σε άλλη προσωπικότητα.
Στην οικογένεια αυτή υπάρχει ο πατέρας, η κόρη που πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια και ο γιος. Ο πατέρας αγαπά πολύ τα παιδιά του. Τόσο πολύ που ξεφεύγει αρκετά. Τα πνίγει με την αγάπη αυτή, τους υπενθυμίζει συνέχεια ότι χωρίς αυτόν δεν μπορούν να ζήσουν. Ότι μόνο αυτός θέλει πραγματικά το καλό τους, μόνο αυτός μπορεί να τους φροντίσει, μόνο αυτός ξέρει τον έξω κόσμο και τους προστατεύει. Θέλει να ελέγχει τις ζωές τους. Ο γιος επαναστατεί. Η κόρη όμως είναι άβουλη γιατί δεν την έχει αφήσει ο πατέρας να λειτουργήσει μόνη της εκμεταλλευόμενος και την ασθένειά της.

Συγκλονιστική παράσταση. Ένα κείμενο εκπληκτικό που μιλάει για μια σχέση αλληλεξάρτησης μέσα σε μια οικογένεια. Οι ερμηνείες καθηλωτικές και συγκινητικές. Μας άφησε στο τέλος να προβληματιστούμε πολύ για το πώς μπορεί να νιώθει ένας γονιός που βλέπει ότι έφτασε η ώρα τα παιδιά του να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν σε δικό τους ουρανό.
Όλη η αρθρογραφία της Ιωάννας Πορτοκάλη
Ψυχικός εγκλεισμός, ελευθερία, απώλεια και η πραγματική έννοια της αγάπης και του σεβασμού: Στην πρώτη τους σκηνοθετική προσπάθεια η Ζαχαρούλα Χρόνη και η Κωνσταντίνα Καλλιβωκά -γνήσια τέκνα της σχολής Σταυράκου- βασίζονται σε ένα από τα σημαντικότερα έργα όλων των εποχών, το Γυάλινο Κόσμο του Τένεσι Ουίλιαμς και δημιουργούν "Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς". Μέσα από το δικό τους κείμενο, προκύπτει μία καινούργια ιστορία και εντέλει μία νέα οπτική για το μοντέλο της εύθραυστης, δυσλειτουργικής οικογένειας.
Τελικά οι σχέσεις των μελών αυτής της οικογένειας τους χαρίζουν την πολυπόθητη ασφάλεια ή τους καθιστούν ανήμπορους και φιμωμένους;

Συντελεστές
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Ζαχαρούλα Χρόνη, Κωνσταντίνα Καλλιβωκά
Σκηνογραφία: Δήμητρα Χατζηγιάνγκου
Κίνηση - Χορογραφία: Ελεάνα Νικολοπούλου
Πρωτότυπη Μουσική: Βασίλης Λάμπρου
Σχεδιασμός Φώτων: Πάνος Κουκουρουβλής
Φωτογραφίες παράστασης: Νίκος Πανταζάρας
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Ερμηνεία: Παναγιώτης Μπουγιούρης, Ηρώ Πεκτέση

Διάρκεια: 80 λεπτά
Θέατρο Olvio, Φαλαισίας 7 Αθήνα, 2103414118 κάθε Τετάρτη στις 20:00 και Κυριακή στις 21:30

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΑφώτιστες περιοχές, Βασίλης ΓιαννάκηςΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΝιώθω, συλλογικό βιβλίο με διηγήματα
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη