1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτείται *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Ωρολογοποιός * Η τυχερή μέρα του Γκούντερ Νόιμαν * Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: XL: Ιστορίες αγάπης * Ο φαροφύλακας της Λάκκας * Εναλλαγές * Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί ** Ποίηση: Ανθρω-Ποινές * Εξελισσόμενη εφηβεία * Το φθαρμένο μολύβι ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020

Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς

Παρακολούθησα την παράσταση «Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς» σε σκηνοθεσία Ζαχαρούλας Χρόνη και Κωνσταντίνας Καλλιβωκά, στο θέατρο Olvio. Ο χώρος μου άρεσε πολύ. Σύγχρονος, καινούργιος, αφού ξεκίνησε να λειτουργεί το 2011.

Το έργο βασίζεται στο έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Γυάλινος Κόσμος». Οι ηθοποιοί Ηρώ Πεκτέση και Παναγιώτης Μπουγιούρης μας παρουσιάζουν μια τριμελή οικογένεια, εύθραυστη, προβληματική και δυσλειτουργική. «Ξεγυμνώνουν τον εαυτό τους» και μας παρουσιάζουν τον θυμό, τη λύπη και την απόγνωση. Καταφέρνουν στο πρόσωπό τους και στο σώμα τους να φανούν όλα τα σημάδια αυτών των συναισθημάτων.
Το πιο δύσκολο νομίζω όμως που καταφέρνουν να κάνουν είναι να παίζουν πολλαπλούς ρόλους. Δυο άνθρωποι να «ανεβάζουν» στη σκηνή τέσσερις προσωπικότητες. Η τεχνική αυτή όμως είναι τόσο καλά δουλεμένη που δεν δυσκόλευε τη ροή. Κυλούσε τόσο απλά και αβίαστα και μας κρατούσε σε εγρήγορση από την αρχή μέχρι το τέλος. Ήταν απόλυτα ξεκάθαρο πότε μιλούσε η μια προσωπικότητα και πότε η άλλη καθώς τη στιγμή που έπρεπε να γίνει η αλλαγή του ρόλου, οι ηθοποιοί γύριζαν την πλάτη τους προς εμάς και άλλες φορές έστρεφαν το πρόσωπό τους προς τα κάτω για να το σηκώσουν μετά ψηλά και να μεταμορφωθούν σε άλλη προσωπικότητα.
Στην οικογένεια αυτή υπάρχει ο πατέρας, η κόρη που πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια και ο γιος. Ο πατέρας αγαπά πολύ τα παιδιά του. Τόσο πολύ που ξεφεύγει αρκετά. Τα πνίγει με την αγάπη αυτή, τους υπενθυμίζει συνέχεια ότι χωρίς αυτόν δεν μπορούν να ζήσουν. Ότι μόνο αυτός θέλει πραγματικά το καλό τους, μόνο αυτός μπορεί να τους φροντίσει, μόνο αυτός ξέρει τον έξω κόσμο και τους προστατεύει. Θέλει να ελέγχει τις ζωές τους. Ο γιος επαναστατεί. Η κόρη όμως είναι άβουλη γιατί δεν την έχει αφήσει ο πατέρας να λειτουργήσει μόνη της εκμεταλλευόμενος και την ασθένειά της.

Συγκλονιστική παράσταση. Ένα κείμενο εκπληκτικό που μιλάει για μια σχέση αλληλεξάρτησης μέσα σε μια οικογένεια. Οι ερμηνείες καθηλωτικές και συγκινητικές. Μας άφησε στο τέλος να προβληματιστούμε πολύ για το πώς μπορεί να νιώθει ένας γονιός που βλέπει ότι έφτασε η ώρα τα παιδιά του να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν σε δικό τους ουρανό.
Όλη η αρθρογραφία της Ιωάννας Πορτοκάλη
Ψυχικός εγκλεισμός, ελευθερία, απώλεια και η πραγματική έννοια της αγάπης και του σεβασμού: Στην πρώτη τους σκηνοθετική προσπάθεια η Ζαχαρούλα Χρόνη και η Κωνσταντίνα Καλλιβωκά -γνήσια τέκνα της σχολής Σταυράκου- βασίζονται σε ένα από τα σημαντικότερα έργα όλων των εποχών, το Γυάλινο Κόσμο του Τένεσι Ουίλιαμς και δημιουργούν "Το σύνδρομο της άδειας φωλιάς". Μέσα από το δικό τους κείμενο, προκύπτει μία καινούργια ιστορία και εντέλει μία νέα οπτική για το μοντέλο της εύθραυστης, δυσλειτουργικής οικογένειας.
Τελικά οι σχέσεις των μελών αυτής της οικογένειας τους χαρίζουν την πολυπόθητη ασφάλεια ή τους καθιστούν ανήμπορους και φιμωμένους;

Συντελεστές
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Ζαχαρούλα Χρόνη, Κωνσταντίνα Καλλιβωκά
Σκηνογραφία: Δήμητρα Χατζηγιάνγκου
Κίνηση - Χορογραφία: Ελεάνα Νικολοπούλου
Πρωτότυπη Μουσική: Βασίλης Λάμπρου
Σχεδιασμός Φώτων: Πάνος Κουκουρουβλής
Φωτογραφίες παράστασης: Νίκος Πανταζάρας
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Ερμηνεία: Παναγιώτης Μπουγιούρης, Ηρώ Πεκτέση

Διάρκεια: 80 λεπτά
Θέατρο Olvio, Φαλαισίας 7 Αθήνα, 2103414118 κάθε Τετάρτη στις 20:00 και Κυριακή στις 21:30

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απ' το πυκνό δάσος στο πηγάδι της Γερακίνας, Γ.ΤηγανούριαΕξελισσόμενη εφηβεία, Ι.ΚόντοςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕναλλαγές, Απόστολος ΓκέτσοςΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήXL: Ιστορίες αγάπης, Στέλλα ΚαλλέΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Ανθρω-Ποινές, Νατάσα ΡεντήφΤο αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.ΔίγκαςΟ φαροφύλακας της Λάκκας, Χρ. Πατρώνου-Παπατέρπου