Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου * Φως όπως μανταρίνι ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Κραυγές

Κραυγές

Είναι πάντα πολύ ωραίο να παρακολουθούμε θεατρικά έργα σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών, γιατί σίγουρα μας ελκύει το κλασικό αλλά έχουμε μεγάλη ανάγκη και το νέο αίμα και τη συνέχεια σε αυτήν τη μορφή τέχνης. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο Γιώργος Βούλγαρης και ο Γιάννης Μακρυνόρης το καταφέρνουν επάξια, μην διστάζοντας να αναφερθούν σε ένα δύσκολο θέμα, σε ένα θέμα που κυριολεκτικά αποτελεί γροθιά στο στομάχι: την έμφυλη βία.
Δυστυχώς είναι ένα θέμα που απασχολεί τα δελτία ειδήσεων σε καθημερινή βάση πλέον και αναρωτιέται κανείς τι φταίει και για ποιο λόγο υπάρχουν τόσα περιστατικά γυναικοκτονιών στις μέρες μας. Οι δύο συγγραφείς δεν διστάζουν να δείξουν όλες τις εκφάνσεις αυτού του φαινομένου: τη γνωριμία ενός ζευγαριού, την εγγύτητα, τον έρωτα, την συγκεκαλυμμένη κτητικότητα, που αρχικά κολακεύει τα θύματα αφού μπερδεύεται με την επιθυμία. Και αμέσως μετά έχουμε τη μιζέρια της καθημερινότητας, τα πρώτα δείγματα ψυχολογικής βίας, λεκτικής βίας, της συγχώρεσης από τα θύματα, των υποσχέσεων ότι δεν θα ξαναγίνει, της σωματικής βίας, της ντροπής των θυμάτων, της εσφαλμένης υπομονής, της απομόνωσης.
Οι δημιουργοί δεν ασχολούνται με το πρόβλημα επιδερμικά: κάνουν μια βουτιά και στο μυαλό του θύτη, που είναι και ο ίδιος κακοποιημένος ως παιδί στην δική του οικογένεια, γιατί φυσικά όλοι οι κακοποιητικοί άνθρωποι υπήρξαν πρώτα κακοποιημένοι οι ίδιοι. Γιατί φυσικά η βία μόνο βία μπορεί να φέρει και τις περισσότερες τουλάχιστον φορές, αυτός που κακοποιεί το κάνει γιατί έχει συνηθίσει σε αυτή την κατάσταση και την θεωρεί φυσιολογική, είναι κάτι που του επιβλήθηκε και τώρα που βρίσκεται σε θέση ισχύος, την επιβάλει και αυτός στους άλλους. Τέλος, ο Γιώργος Βούλγαρης και ο Γιάννης Μακρυνόρης, μας μιλάνε για την σιωπή των θυμάτων. Όπως λένε και οι ίδιοι στο εισαγωγικό σημείωμα του προγράμματος της παράστασης: ο μεγαλύτερος εχθρός της βίας είναι στο στόμα. Κάνουν μια έκκληση στα θύματα: μην κρατάτε το στόμα σας κλειστό σε αυτό που σας συμβαίνει, κοινοποιήστε το, μιλήστε ανοιχτά γι' αυτό χωρίς ντροπή, ζητήστε βοήθεια από τους τρίτους. Ζητήστε βοήθεια πριν είναι πολύ αργά.

ΚραυγέςΚραυγές

Βοηθοί και συμπαραστάτες των δύο συγγραφέων είναι οι δέκα ηθοποιοί του θιάσου του Πολιτιστικού Συλλόγου Γλυφάδας «Προφήτης Ηλίας». Οκτώ γυναίκες που μοιράζονται κατά κάποιο τρόπο τον ίδιο ρόλο: η γυναίκα-θύμα, εγκλωβισμένη σε μια σχέση με έναν άντρα κακοποιητή. Γυναίκες διαφορετικών ηλικιών, γιατί η βία υπάρχει σε όλες τις ηλικίες· τα θύματά της είναι από νέες κοπελίτσες έως ηλικιωμένες γυναίκες. Όλες ντυμένες με ένα απλό, μαύρο φόρεμα, γιατί ο μοναδικός πρωταγωνιστής είναι η κακοποίηση, δεν μας ενδιαφέρει το κοινωνικό στάτους ή το στιλ της καθεμίας, δεν μας ενδιαφέρει το επάγγελμά της ή οι στιλιστικές της προτιμήσεις. Όλες εξομοιώνονται σε αυτή την κατάσταση που βιώνουν.
Ανάμεσά τους βρίσκεται ο θύτης, ο αρσενικός χαρακτήρας, και αυτός ντυμένος με απλά μαύρα ρούχα, κανένα άλλο στοιχείο δεν μας δίνεται για αυτόν: δεν γνωρίζουμε από πού προέρχεται, δεν γνωρίζουμε με τι ασχολείται, ποια είναι τα χόμπι του και οι προτιμήσεις του. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι έχει υποστεί και αυτός την αδυσώπητη βία στη ζωή του πριν γνωρίσει τη γυναίκα του.
Τέλος έχουμε και έναν τελευταίο ρόλο: έναν αφηγητή που καθισμένος σε μια αναπαυτική πολυθρόνα και φορώντας το κουστούμι του μας παραθέτει με ήρεμο ύφος τα στατιστικά των εγκληματικών ενεργειών στη χώρα μας. Και αυτά τα στατιστικά, δυστυχώς για όλους μας, είναι δυσοίωνα.

Εκτός από το κείμενο, ο Γιώργος Βούλγαρης και ο Γιάννης Μακρυνόρης έχουν αναλάβει τη σκηνοθεσία, η οποία θυμίζει χορευτικές κινήσεις: οι γυναίκες και ο θύτης ακολουθούν μια χορογραφία, παίζοντας το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, του κυνηγού με τον κυνηγημένο. Την όλη προσπάθεια συνοδεύει η πρωτότυπη, υποβλητική μουσική των Nighthunter και ο κατάλληλος φωτισμός, που έχει επιμεληθεί ο Γιώργος Βούλγαρης. Τα σκηνικά και τα κουστούμια υπογράφει η Φωτεινή Σιούτη.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Συντελεστές:
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιώργος Βούλγαρης, Γιάννης Μακρυνόρης
Ενδυματολογία, Σκηνικά & Props: Φωτεινή Σιούτη
Σχεδιασμός Φωτισμών: G.V
Πρωτότυπη Μουσική: Νighthunter
Ήχος: Αλέξανδρος Ανδρίκογλου
Visual Effects, Σχεδιασμός αφίσας & Προγράμματος: Γιάννης Μακρυνόρης
Φωτογραφίες & Interval Video: Γιώργος Ευαγγελόπουλος
Δελτίο Τύπου & Επικοινωνία: Νότα Κουλαρμάνη

Πρωταγωνιστούν: Φωτεινή Σιούτη, Στέλιος Κατημερτζόγλου, Βανέσσα Ζαφειροπούλου, Νίκη Σαμίου, Κατερίνα Ρόθου, Ειρήνη Ανδρούτσου, Χρύσα Μπεσίνα, Μαρία-Ήβη Γεωργίου και η Μαίρη Δασκαλάκη
(Στο Interval Video εμφανίζεται και η Ανθή Βαρουξή)

Παραγωγή: Π.Σ.Πρ.ΗΛΙΑΣ

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ψωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Φως όπως μανταρίνι, Έφης ΝικολαΐδουΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη