Από τους σπουδαιότερους κωμικούς ηθοποιούς που πέρασαν από την ελληνική σκηνή και από το θέατρο, με κύριο χαρακτηριστικό το εξωστρεφές παίξιμο και την γρήγορη, μα καθαρή, εκφορά του λόγου. Γεννήθηκε το 1933 και το πραγματικό του όνομα ήταν Πολυχρόνης Εξαρχόπουλος. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη και πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο ως τεχνικό προσωπικό του θιάσου Κάκιας Αναλυτή - Κώστα Ρηγόπουλου (χειριστής ήχου). Σε αυτόν τον θίασο θα λάβει μέρος στην κλασική κωμωδία του Γερ. Σταύρου Η βίλα των οργίων.
Με τον Μάνο Κατράκη και το Ελληνικό λαϊκό θέατρο θα παίξει στην τραγωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Ιούλιος Καίσαρ ενώ στη συνέχεια θα συνεργαστεί με την κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη) σε αρκετά έργα, όπως: Αντροτραγανίστρα του Μ. Μιτουά, Η χαρτοπαίκτρα του Δημήτρη Ψαθά και στα μονόπρακτά του Κηφισοφών και Διπλωμάτισσα. Ακολούθως, θα λάβει μέρος στο μιούζικαλ του Βασ. Ανδρεόπουλου και του Βαγγ. Γκούφα Μην πατάτε τη χλόη (Αρχιφύλακας) ενώ αμέσως μετά θα ενταχθεί στον θίασο Αλίκης Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο έργο Ο κόσμος της Σούζι Βογκ. Με τον θίασο Γιάννη Φέρτη - Ξένιας Καλογεροπούλου θα παίξει στο αριστούργημα του Άντον Τσέχωφ Ο γλάρος. Με τον Αντρέα Μπάρκουλη και την Αλεξάνδρα Λαδικού θα πραγματοποιήσει περιοδεία με την κλασική κωμωδία των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη Η κόμισσα της φάμπρικας ενώ θα βρεθεί στην σκηνή με την Ρένα Βλαχοπούλου, τον Γιώργο Κωνσταντίνου και την Ζωζώ Σαπουντζάκη στην επιθεώρηση Λουλουδιασμένη Αθήνα και στην συνέχεια με τον θίασο Αντιγόνης Βαλάκου - Αλέκου Αλεξανδράκη στο έργο Κουρέλι του Νικοντέμι και στο Τρέχουν, τρέχουν του Φιλ. Κινγκ.
Με δικό του θίασο και με την συμμετοχή του Σταύρου Παράβα θα ανεβάσει το έργο του Λάκη Μιχαηλίδη Ο Ευκλείδης και το κλειδί του. Ακολουθεί μία συνεργασία ακόμα με τον Μπάρκουλη και αυτήν τη φορά προστίθεται και η Μαίρη Χρονοπούλου, στο έργο των Τσιφόρου - Βασιλειάδη Τι γίνεται μετά την κουλούρα; ενώ το 1970 με τον θίασο Γιώργου Πάντζα και Ζωής Λάσκαρη τον βλέπουμε στην Μαριχουάνα στοπ του Γιάννη Δαλιανίδη. Στη συνέχεια συγκροτεί και πάλι δικό του θίασο και παρουσιάζει το έργο Ο Χρόνης και το κλειδί του, το Συνέδριον ηθικής των Άρνολντ - Μπαχ και τη Μεγάλη μηχανή του Γιώργου Λαζαρίδη.
Το 1978, πάλι με δικό του θίασο, θα παρουσιάσει στο Θέατρο Πειραϊκό - Λυρικό το Όπου φτωχός και η μοίρα του ενώ την ίδια χρονιά με τους Γιάννη Βογιατζή, Χρήστο Νέγκα και Κλειώ Σκουλούδη θα παρουσιάσουν την κωμωδία του Π. Παπαδούκα Πρώτη νύχτα γάμου (Ιάκωβος). Εν συνεχεία, στο θέατρο Ριάλτο στο Μεγάλο πήδημα του Γ. Μυλωνά και στο έργο Γκαρσονιέρα για δέκα.
Κινηματογράφος: Διαζύγιο αλά ελληνικά, Γοργόνες και μάγκες, Ο γόης, Παριζιάνα, Μαριχουάνα στοπ, Μια Ελληνίδα στο χαρέμι, Ο κατεργάρης, Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο, Γκαρσονιέρα για δέκα κ.ά.
Στα χρόνια της δόξας του ελληνικού κινηματογράφου πρωταγωνίστησε μόνο σε μία ταινία, στον Κατεργάρη· τις περισσότερες φορές κρατούσε δεύτερο ρόλο, όμως κατάφερνε να κλέψει τις εντυπώσεις με το άμεσο παίξιμό του.
Τηλεόραση: Ένας απίθανος ντετέκτιβ.
Ο Χρόνης Εξαρχάκος ασχολήθηκε επίσης και με την σκηνοθεσία στο θέατρο. Σκηνοθέτησε τα έργα: Συνέδριον ηθικής, Ο Χρόνης και το κλειδί του, Όπου φτωχός και η μοίρα του και Γκαρσονιέρα για δέκα.
Ο Χρόνης Εξαρχάκος έφυγε από τη ζωή το 1984.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Οι πληροφορίες καθώς και η φωτογραφία αντλήθηκαν από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Η γενιά μας, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη, καθώς επίσης και από το ετήσιο περιοδικό Θέατρο του Θεόδωρου Κρίτα και από το περιοδικό Θέατρο του Κώστα Νίτσου.



