ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου * Επτά χρόνια στο αμόνι * Το κυνήγι της χήρας * Το μυστικό της ταμπακιέρας * Ενικός αριθμός * Ο παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα * Οσα αγαπήσεις θα ναι ξένα ** Νουβέλα: Η σεληνιακή όψη του άντρα * Ο χορός του Σίβα * Χίλια μιλιγκράμ απουσίας * Στα ίχνη του ήλιου * Μια μέρα ακόμα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Ανεξίτηλες στιγμές * Οι σκέψεις έστησαν χορό * Κομμάτια ζωής * Στα όρια της φαντασίας * Ασυνήθιστα μύρτιλλα ** Παιδικά: Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! * Ο Δόκτωρ Τσουρεκάκης * Οι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες * Μια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό * Τρία παραμύθια από την Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα * Φανταρσία * Μια σταλίτσα θάλασσα * Απλή μετάβαση ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα

Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018

Γκυγιώμ, γλυκιά μου

Στο θέατρο «Αλκμήνη», στην παράσταση ΓΚΥΓΙΩΜ, ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ του GUILLAUME GALLIENNE (σε μετάφραση της Δήμητρας Κονδυλάκη), παρακολουθήσαμε «ένα δραματικά κωμικό μονόλογο» σε σκηνοθεσία της Άννας Χατζησοφιά η οποία προσέγγισε με τολμηρά διεισδυτική ματιά τόσο το κείμενο όσο και την απολαυστική υποκριτική ευφυΐα του ηθοποιού Περικλή Λιανού στον ρόλο του Γκυγιώμ.

Ο άνθρωπος, λοιπόν, σύμφωνα με τον GUILLAUME GALLIENNE, μπορεί να συνειδητοποιήσει την δύναμη επιρροής του οικογενειακού και φιλικού περίγυρου στην σχέση του με τη ζωή, την σεξουαλική του ταυτότητα και την θέση του στην ιεραρχία της εξουσίας, μόνον μέσα από την διαλεκτική με τον εαυτό του. Εφόσον αυτός επιθυμεί να έχει μια καλύτερη σχέση με τον «εαυτό» χρειάζεται να διερευνήσει, ιδιαίτερα, την ανεξιχνίαστη κρυμμένη δυναμική που υπάρχει στη σχέση του ίδιου με τη μητέρα του.

Μετά από την εκπληκτική ερμηνεία του Λιανού στο θεατρικό έργο του Αυστραλού θεατρικού συγγραφέα Τίμοθυ Ντέϊλυ «Άνθρωπος στη Σοφίτα», μία μεταφορά του θεατή στην ναζιστική Γερμανία, στο Έλμχορν, και την ιστορία ενός Εβραίου εμπόρου (Περικλής Λιανός) που «σώζει» ένα ζευγάρι Γερμανών, στο Θέατρο «Αγγέλων Βήμα» (σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Γλύκας Στόιου), ο Λιανός στο «Αλκμήνη» και πάλι επιτελεί έναν ακόμη υποκριτικό άθλο. Με έμπνευση και ευαισθησία η προσέγγιση της Χατζησοφιά καθοδήγησε τον Λιανό να διεισδύσει στα άδυτα της «πολυπρισματικής» προσωπικότητας του Γκυγιώμ σε ένα «υπαρξιακό ταξίδι» και να ξετυλίξει το κουβάρι της ψυχής του ήρωα, υφασμένο από «εσωτερικές φωνές» οικείων που άλλοτε συγκρούονται και άλλοτε συμπλέουν με αυτήν την μοναδικά δική του γοητευτική «φωνή».

Ο Λιανός ως Γκυγιώμ, με ιδιαίτερη ευστροφία, διαχέεται σε αλλεπάλληλες μεταμορφώσεις -τις διάφορες «φωνές»- εκδοχές του ίδιου και με αριστοτεχνικές μεταβάσεις μας συστήνει τα σημαντικά πρόσωπα του κοντινού και του ευρύτερου περιβάλλοντος που τον διαμορφώνουν από παιδί, όπως αυτά της «μαμάς» και του «μπαμπά» (όπως ο ίδιος τους αποκαλεί με τρυφερότητα όταν αναφέρεται σε αυτούς), της γιαγιάς, του ψυχιάτρου, του Άραβα σκηνοθέτη κ.ά., επιμένοντας, κυρίως, σε θηλυκές ενέργειες. Ο Γκυγιώμ από την αρχή μας καθιστά μάρτυρες στην επαφή με την μητέρα του, την αγάπη του γι’ αυτήν, την σχεδόν παραληρηματική «ταύτιση» με αυτήν, την σεξουαλική του «περιπλάνηση» σε σταθμούς ζωτικής σημασίας για την συναισθηματική επιβίωσή του, την προσωπική ισορροπία του. Ταλαντεύεται ανάμεσα στην απουσία και την εγγύτητά, την αγάπη και το μίσος, την αποδοχή και την απόρριψη.

Μόνον, όταν ο ίδιος αποδεσμευτεί από τα δικά του «δεσμά», ενηλικιώνεται. Όντας στην κατάλληλη θέση και απόσταση από τους «άλλους», και έχοντας αναπτύξει την δική του ταυτότητα, ευδοκιμεί ως άνθρωπος, ως καλλιτέχνης, ως άνδρας.

Με μια σχεδόν «παιδική αφέλεια» μας αποτυπώνει την δική του αλήθεια στο θέμα των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων που αφορούν την σεξουαλική ταυτότητα. Με γλαφυρότητα «αναπαριστά» την σκληρότητα (με προεξάρχοντα τον πατέρα του) με την οποία αντιμετωπίζουν τόσο οι ενήλικες όσο και οι συνομήλικοι την αισθηματικότητα και αισθητικότητα ενός αγοριού που θαυμάζει την ομορφιά, την καλαισθησία, το λίκνισμα ενός θηλυκού κορμιού, τον απέραντο θαυμασμό στο θηλυκό πρότυπο, την μητέρα και την «ταύτιση» μαζί της αφού εκφράζεται όπως αυτή "avec sa féminité" (με την θηλυκότητά της). Επιστρέφοντας στην παιδική του ηλικία, με γλυκόπικρο χιούμορ ξεγυμνώνει συναισθήματα, βιώματα, εμπειρίες, bullying που δεχόταν επειδή λάτρευε σαν το πιο ονειροπαρμένο θηλυκό, την «μαμά», την "ντίβα" που ήθελε τόσο απεγνωσμένα να της μοιάσει, να τον ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα παιδιά της, και τελικά να τον αγαπήσει.

Το θεατρικό έργο ΓΚΥΓΙΩΜ, ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ του GUILLAUME GALLIENNE μας κάνει κοινωνούς μιας προσωπικής αναμέτρησης του ήρωα ανάμεσα στην λογική και την παράνοια που μπορεί να προκαλέσει η σύγκρουση ανάμεσα στο «εγώ» και τους «άλλους» με καθαρότητα αισθημάτων εξωραΐζοντας την αγωνία, τον πανικό, την δυσπιστία στην αναζήτηση μιας ταυτότητας, και ιδιαίτερα της ενοχοποιημένης αναζήτησης της σεξουαλικής ταυτότητας. Μόνο μέσα από την «αθώα» ματιά ενός παιδιού που διακατέχεται από την απεριόριστη αγάπη για την οικογένειά του, την μεγαλοσύνη, την πίστη, την δύναμη, την αντοχή και την συμφιλίωση με τις αντιθέσεις που ενυπάρχουν «εντός» και «εκτός», μπορεί κανείς να σφυρηλατήσει το «εγώ» και να επιτρέψει να οδηγηθεί στην εσωτερική ανάπτυξη και την αποδοχή της ύπαρξής του.

Το αυτοβιογραφικό έργο του GUILLAUME GALLIENNE συγκινεί, αγγίζει τον θεατή και του «φωτίζει» ανάλογες εμπειρίες, αναζητήσεις, «τραύματα» που χαράσσονται ανεξίτηλα στο οδοιπορικό του αυτοπροσδιορισμού μιας «ταυτότητας». Το έργο διαδραματίζεται σε μια ατμόσφαιρα «ανάλαφρα», πλαισιωμένο με μουσική και χορό. Τα «σκοτεινά» σημεία του ήρωα αντιμετωπίζονται με παιχνιδιάρικη διάθεση και ανατρεπτική ματιά, ως «δώρα» ζωής.

Το ΓΚΥΓΙΩΜ, ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ είναι η παράσταση που σε προσκαλεί να «ταξιδεψεις» μαζί της.
Περισσότερα από την Ελένη Τσεφαλά
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Άννα Χατζησοφιά
Κείμενο: Guillaume Gallienne
Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη
Σκηνικά-κουστούμια: Έβελυν Σιούπη
Μουσική: Ιάκωβος Δρόσος
Σχεδιασμός φωτισμού:Βαγγέλης Μουντρίχας
Παραγωγή: THE ARTISTS

Ερμηεύει ο Περικλής Λιανός

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 στο θέατρο Αλκμήνη.
Περισσότερες παραστάσεις στο θέατρο Αλκμήνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η σεληνιακή όψη του άντραΤρία παραμύθια από την ΕλληνοεκδοτικήΟι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες, Μαρία Μαυρίδου-ΚαλούδηΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΣπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα, Δημ. ΜπούκουραςΤο μυστικό της ταμπακιέρας, Καίτη ΔροσίνηΦανταρσία, Τάσος Κοντογεώργος
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα, Θ.ΤζόκαΕνικός αριθμός Λένα ΔιβάνηΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή ΤσακάλωφΜια σταλίτσα θάλασσα, Μανώλης ΜπίσταςΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παν. Κολέλης
Μια μέρα ακόμα, Γεράσιμος ΚρεμαστούληςΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΟι σκέψεις έστησαν χορό, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΟ Δόκτωρ Τσουρεκάκης και το πασχαλινό αβγό, Μήνα Μητροπούλου
Στα όρια της φαντασίας, Δημήτρης ΒαγενάςΟ χορός του Σίβα, Άγγελος Μπάκας
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΜια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό, Χ. ΛουλοπούλουΑπλή μετάβαση, Γιώργος ΚαράμπελαςΣτα ίχνη του ήλιου, Χρ. ΚορφοξυλιώτηςΧίλια μιλιγκράμ απουσίας, Μιχάλης ΚατράκηςΤο κυνήγι της χήρας, Μαριέλλη Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΑσυνήθιστα μύρτιλλα, Κων. Μαρούγκας