Από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς του περασμένου αιώνα που έγραψε την δική του ξεχωριστή ιστορία στην ελληνική κωμωδία. Γεννήθηκε το 1913 στην Γορτυνία και σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Την πρώτη του θεατρική εμφάνιση την πραγματοποίησε με τον θίασο του εκλεκτού σκηνοθέτη Μιχ. Κοφινιώτη λαμβάνοντας μέρος στο έργο Καφενεδάκι του Τριστάν Μπερνάρ.
Ο αξέχαστος ηθοποιός πέρασε και από ένα ακόμα μεγάλο σχολείο που δεν είναι άλλο από τα θρυλικά μπουλούκια. Εκεί, με πενιχρά μέσα και κάτω από δύσκολες συνθήκες, υπηρέτησε το θέατρο σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων, από την Λοκαντιέρα του Γκολντόνι μέχρι το Μία νύχτα, μία ζωή του Σπύρου Μελά.
Στην Αθήνα θα τον βρούμε στις διανομές πολλών θεατρικών έργων με σπουδαίους ηθοποιούς, θιασάρχες και σκηνοθέτες. Θα συνεργαστεί με τον Κάρολο Κουν, το 1939, και τον Θεατρικό όμιλο στο αριστούργημα του Άντον Τσέχωφ Ο βυσσινόκηπος· μαζί θα συνεργαστούν και στην Αγριόπαπια του Ερρίκου Ίψεν που θα ανέβει από τον θίασο Κοτοπούλη. Εν συνεχεία θα συνεργαστεί με την κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη) και με τον κορυφαίο κωμικό Βασίλη Αργυρόπουλο ενώ αμέσως μετά θα συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης στον Βυθό του Γκόρκι και στα Παντρολογήματα του Νικολάι Γκόγκολ.
Με τους Ενωμένους Καλλιτέχνες θα παρουσιαστεί την εμβληματική κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά Φον Δημητράκης και το Θάψτε τους νεκρούς; του Ίρβινγκ Σόου.
Επιστροφή στο Θέατρο Τέχνης, στην Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ και στους Πόθους κάτω από τις λεύκες του Ευγένιο Ο' Νιλ. Στο θέατρο Κοτοπούλη θα πάρει μέρος στην Ιωάννα της Λορένης του Μ. Άντερσον. Το 1948, θα βρεθεί στην σκηνή του θεάτρου Μετροπόλιταν, στην επιθεώρηση του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Ευθυμίου Άνθρωποι, άνθρωποι. Τον συναντάμε ξανά στο θέατρο Κοτοπούλη στα έργα Καραγκιόζης, Τα παιδιά του Εδουάρδου, Καινούργια ζωή. Το 1951 θα εμφανιστεί σε επιθεώρηση, στο έργο Βέμπο, ενώ θα ακολουθήσει ακόμα μια συνεργασία του με την κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη) στα έργα Βροχή του Σ. Μομ καθώς στη Θεία του Καρόλου του Τόμας Μπράντον.
Το 1952 είναι μια σημαντική χρονιά για τον μεγάλο και αγαπημένο ηθοποιό αφού θα συγκροτήσει ιδιωτικό θίασο και θα παρουσιάσει ο έργο Ουδέν αξιοσημείωτον ενώ για ακόμα μία φορά θα συνεργαστεί με την κυρία Κατερίνα (Ανδρεάδη) στο έργο του Πανιόλ Τοπάζ. Θα συγκροτήσει εκ νέου προσωπικό θίασο ενώ στη συνέχεια, μαζί με έναν άλλο μεγάλο της κωμωδίας, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, θα δημιουργήσουν θίασο σημειώνοντας μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Θα ανεβάσουν τους Μικρούς Φαρισαίους του Ψαθά ενώ θα συμπράξει μαζί τους και η κορυφαία ηθοποιός της ελληνικής γλώσσας Άννα Συνοδινού (λίγο πριν καθιερωθεί στην αρχαία τραγωδία). Με τον Νίκο Χατζίσκο θα συνεργαστεί στο Όνειρο θερινής νύχτας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και στη συνέχεια θα δημιουργήσει για άλλη μια φορά τον δικό του θίασο. Εκεί θα ανεβάσει τον Καλό στρατιώτη Σβέικ.
Στα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει την μεγάλη του θιασαρχική δραστηριότητα αλλά θα υπάρξει και συνθιασάρχης μαζί με άλλους μεγάλους της κωμωδίας. Εκτός από τις παραστάσεις στην Αθήνα περιοδεύει και στο εξωτερικό: Δον Καμίλο του Σωτ. Πατατζή, Μπετόβεν και μπουζούκι των Β. Σπυρόπουλου και Παν. Παπαδούκα, Ο Θόδωρος και το δίκανο των Τσιφόρου - Βασιλειάδη (σύμπραξη Σμαρούλας Γιούλη). Θα επαναλάβει την συνεργασία του με τον Ντίνο Ηλιόπουλου σχηματίζοντας θίασο και ανεβάζοντας πολλά έργα, όπως το Ζήτω ο γάμος του Νιλ Σάιμον.
Το 1967 θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ επιστρέφοντας στην Αθήνα θα τον βρούμε σε αρκετές επιθεωρήσεις: Άσσοι του γέλιου, Μπόνι και Κλάιντ αλλά ελληνικά Άκου, βλέπε. Ως θιασάρχης θα ανεβάσει το έργο του Άλαν Κόπελ Ένας καπετάνιος στον παράδεισο. Με τον σπουδαίο Διονύση Παπαγιανόπουλο και την Άννα Φόνσου, ως συνθιασάρχες, τον συναντάμε στο έργο των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη Η μοναχοκόρη μας. Με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στην κωμωδία του Μολιέρου Ο κατά φαντασίαν ασθενής και το 1972 στο έργο του Ν. Βυζαντινού Οι κόρες μου κι εγώ. Επιστροφή στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο φεστιβάλ Φιλίππων και στους Όρνιθες του Αριστοφάνη.
Θα πραγματοποιήσει περιοδεία με την Άννα Καλουτά ενώ θα συνεργαστεί με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και την Νόνικα Γαληνέα στο Μερικοί το προτιμούν καυτό του Πίτερ Στόουν. Θα λάβει μέρος στην Γλυκιά Ίρμα των Α. Μπρεφό και Μ. Μονό, που ανέβηκε το 1979. Στο θέατρο Ρεξ, με την Ρένα Βλαχοπούλου, παίζει στο έργο του Γ. Σκούρτη Λυσιστράτη '79. Ακολουθεί το Καφενείο η Ελλάς του Γιάννη Μαρκόπουλου, στο θέατρο Παρκ, και η επιθεώρηση Να τι θέλει ο λαός των Ηλ. Λυμπερόπουλου και Γ. Λαζαρίδη.
Οι τις τελευταίες του σκηνικές εμφανίσεις ήταν στο Του ΠΑΣΟΚ τους τον χαβά και στο Μία στο Καστρί και μια στο Πέταλο.
Κινηματογράφος: Οι Γερμανοί ξανάρχονται, Το σοφεράκι, Έλα στον θείο, Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο, Λατέρνα φτώχεια και γαρίφαλο, Ο Θόδωρος και το δίκανο, Δύο έξυπνα κορόιδα, Ρόδα τσάντα και κοπάνα κ.α.
Τηλεόραση: Ο θείος μας ο Μίμης.
Ο σπουδαίος ηθοποιός Μίμης Φωτόπουλος ασχολήθηκε και με την συγγραφή θεατρικών έργων. Έγραψε τα: Πελοπίδας ο καλός πολίτης και την λαϊκή όπερα Ένα κορίτσι στο παράθυρο. Επίσης έγραψε τα: Μπουλούκια (ποιήματα), 25 χρόνια θέατρο, Ελ Ντάμπα κ.α.
Το 1982 γιόρτασε, με την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Δον Καμίλο τα πενήντα του χρόνια στην σκηνή του θεάτρου.
Τιμήθηκε από την πολιτεία με τον Σταύρο του Αγίου Μάρκου.
Ασχολήθηκε και με τη ζωγραφική.
Ο Μίμης Φωτόπουλος έφυγε από τη ζωή το 1986.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Οι πληροφορίες καθώς και η φωτογραφία αντλήθηκαν από την εγκυκλοπαίδεια του Θεόδωρου Έξαρχου Έλληνες ηθοποιοί: Αναζητώντας τις ρίζες, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Δωδώνη, καθώς επίσης και από το ετήσιο περιοδικό Θέατρο του Θεόδωρου Κρίτα και το περιοδικό Θέατρο του Κώστα Νίτσου.