ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές * Οι σκέψεις έστησαν χορό ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Βρομιά

Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό αντιρατσιστικό έργο, μια βαθιά εξομολόγηση ενός μετανάστη και προεκτείνεται με αναγωγές στη μοναξιά του ανθρώπου, το φόβο, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ματαίωση... Ο Αυστριακός Robert Schneider, το 1991, εμπνεύστηκε τη Βρομιά (Dreck) από τις ρατσιστικές επιθέσεις που σημειώθηκαν σε σπίτια μεταναστών, τόσο στην Αυστρία όσο και σε όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η γραφή του είναι πλούσια σε γνώριμες εικόνες αντιμετώπισης των παράνομων μεταναστών, κυρίως στις μεγάλες πόλεις, φέρει πολλές συναισθηματικές και ψυχοσωματικές εντάσεις ενώ η τραγικότητα του κειμένου έγκειται στο γεγονός ότι μέσα από αυτές τις εικόνες υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναγνωρίσεις τον εαυτό σου στη θέση της κοινωνίας. Πως βιώνει ένας παράνομος τον κοινωνικό αποκλεισμό; Πως κερδίζει τα προς το ζην; Ποια όνειρα κουβαλάει στις αποσκευές του και πόσα άφησε στη γη των προγόνων του; Τι θυσιάζει και τι κέρδισε; Τι μέλλον έχει και πως θα πορευθεί; Ποιες οι επιλογές του... και μια ατελείωτη σειρά από ερωτήματα που θίγονται άμεσα και καταλυτικά.

Η Ομάδα Θεάτρου Σελίδα 231 ανεβάζει το συγκινησιακά φορτισμένο έργο «Βρομιά» στο ΤΡΙΚΥΚΛΟ ενώ η ανυπαρξία εισιτηρίου προσθέτει ένα ακόμη κίνητρο στο θεατρόφιλο κοινό. Κάθε Τρίτη μαζεύονται εκεί άνθρωποι από όλες τις άκρες της πόλης και, παρακολουθώντας το μονόλογο του Σαντ, συγκινούνται από την ιστορία του ενώ αναμετριούνται με τις δικές τους αναμνήσεις -στη χειρότερη με τις τύψεις τους.

“Mε λένε Σαντ. Σαντ στα αγγλικά θα πει λυπημένος. Δεν είμαι λυπημένος, όχι, κι ας ζω σε μια χώρα όπου δεν έχω δικαίωμα να ζω…»

Ο ήρωας του Ρόμπερτ Σνάιντερ ήταν φοιτητής. Τώρα, ποιός ξέρει πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, πουλάει τριαντάφυλλα που αγοράζει τις μετρητοίς κάθε βράδυ στις οκτώ από τον ανθοπώλη-ανεφοδιαστή του. Ζει σε ένα δωμάτιο κάπου μέσα στο αχανές μπετονιένο γκρίζο της πόλης -μιας οποιασδήποτε πόλης- και εξομολογούμενος σε ένα αόρατο, ανύπαρκτο κοινό -ή μήπως το κοινό είναι εκεί για να τον ακούσει;- θυμάται, νοσταλγεί, πονάει, αναρωτιέται... ορκίζεται δε, ότι:

«…δεν έχω αγγίξει ποτέ βιτρίνα με τα δάχτυλά μου. Τις μυρίζω μόνο. Τ’ ορκίζομαι. Ειλικρινά αυτό δεν το’ χω κάνει ποτέ. Με τα δάχτυλα, θέλω να πω. Ξέρω ποιος είμαι…»
Ο Γιώργος Μοσκιού υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Βίβιαν Κραββαρίτη πετυχαίνει το συναίσθημα και την εσωτερική αιμορραγία του ήρωα. Ο Σαντ, μέσα από το σώμα και τη φωνή του Γιώργου, συμπυκνώνει σε έναν μονόλογο την ψυχοσύνθεση κάθε παράνομου μετανάστη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του. Το μικρό pocket theatre βοηθά να φτάσει τούτη η φωνή πιο άμεσα στον θεατή, να ακουστεί ο οδυρμός μπροστά ή πίσω από τις λέξεις. Η αισθητική της παράστασης είναι άψογη σε κάθε λεπτομέρεια και σαν αποτέλεσμα, βλέποντας τον Γιώργο-Σαντ ή τον Σαντ-Γιώργο αναγνωρίζεις εύκολα τον κάθε μετανάστη που έχεις συναντήσει στην πόλη σου ενώ δε μπορείς παρά να συνταυτιστείς μαζί του όταν παραδέχεται αυτογνωμώντας ποιός είναι.
Η μετάφραση, δε, μόνο καταπληκτική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Συντελεστές
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Ερμηνεία: Γιώργος Μοσκιού
Σκηνοθεσία: Βίβιαν Κραββαρίτη
Σκηνογραφία- κοστούμια -παραγωγή Oμάδα σελίδα 231
΄Εναρξη Παραστάσεων Τρίτη 17 Μαρτίου στο ΤΡΙΚΥΚΛΟ, Θ.Γεωμέτρου & Πυθέου, Ν.Κόσμος και κάθε Τρίτη στις 21:00
Κρατήσεις θέσεων στο τηλέφωνο: 2109232384
Διάρκεια: 55 λεπτά

¤
Δείτε κι αυτό:
Επίσης από την Ομάδα Θεάτρου Σελίδα 231

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Μάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΟι σκέψεις έστησαν χορό, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα