1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email, που φέρει το επισυναπτόμενο έργο, ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτούνται *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί * Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Το φθαρμένο μολύβι * Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι ** Παιδικά: Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017

Παλλάς και Κένταυρος - Σάντρο Μποτιτσέλλι

Φίλες και φίλοι,

Το αφιέρωμα στον μεγάλο Φλωρεντιανό ζωγράφο φτάνει στο τέλος του με έναν πίνακα που έχει θέμα αρχαίο ελληνικό-μυθικό, ένα θέμα που σηματοδοτεί ένα σπουδαίο σημείο αναφοράς στην σταδιοδρομία του καλλιτέχνη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα πολύπλοκα μοτίβα και στις φιλοσοφικές αναφορές.
Κι αυτό το έργο έγινε για τον Λορέντσο ντι Πιερφραντσέσκο των Μεδίκων, ένα χρόνο μετά την Αλληγορία της άνοιξης, όπως καταγράφεται στα αρχεία της σπουδαίας του οικογένειας.
Από κάποιους κριτικούς της τέχνης πιστεύεται ότι ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε με την ευκαιρία των ιππικών αγώνων του Τζουλιάνο των Μεδίκων, αλλά οι αγώνες αυτοί έγιναν περίπου οκτώ χρόνια νωρίτερα.
Η γυναικεία μορφή που αναπαριστά την Παλλάδα Αθηνά φορά λευκό φόρεμα, γεμάτο από το διακοσμητικό μοτίβο-έμβλημα των Μεδίκων (τρία δακτυλίδια με διαμάντι, πλεγμένα το ένα με το άλλο, αλλά διακριτά).
Κλαδιά ελιάς σχηματίζουν στεφάνι στο κεφάλι της και τυλίγονται γύρω από τα χέρια και το στήθος της. Από τον ώμο της κρέμεται μια μεγάλη ασπίδα, στο δεξί χέρι κρατά δόρυ και με το αριστερό έχει αρπάξει τον κένταυρο (τερατώδες πλάσμα, πολύ δυνατό, μισό άνθρωπος-μισό άλογο) από τα μαλλιά.

Διάφορες απόψεις έχουν διατυπωθεί για την ερμηνεία του έργου. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για πίνακα με πολιτικό θέμα, όπως τη στενή σχέση ανάμεσα στον Λορέντσο των Μεδίκων και τη Νεάπολη ή την Συνθήκη με τον πάπα Ινοκέντιο Η΄, ενώ άλλοι τον θεωρούν αναφορά στους Μέδικους ως προστάτες των τεχνών. Πιο πειστική εκδοχή φαίνεται η άποψη που συσχετίζει το έργο με τον κύκλο των νεοπλατωνιστών του Καρέτζι, αποδίδοντάς του την αλληγορική σημασία της κυριαρχίας της ορθοφροσύνης και της αγνότητας (θεά Αθηνά) επί της λαγνείας και των παθών (κένταυρος).
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.Δίγκας