ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Το κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυλοκόπους και παράδες * Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018

Οι συντελεστές του Chameleon μιλούν για όλα

Οι συντελεστές της παράστασης μάς αφιερώνουν από το χρόνο τους για να απαντήσουν σε λίγες, όμως κατατοπιστικότατες, ερωτήσεις σχετικές με το έργο και τους χαρακτήρες. Το Chameleon είδε πρόσφατα, για λογαριασμό του koukidaki, η Εύη Ρούτουλα η οποία μετέφερε τις εντυπώσεις της στους αναγνώστες με ένα κείμενο-χείμαρρο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.


Ο Σπύρος-Ανδρέας Παπαδάτος μιλάει για τη συγγραφή του έργου και τον ήρωα που υποδύεται...
Πώς σας ήρθε η ιδέα; Ποιο ήταν το έναυσμα που οδήγησε στη συγγραφή αυτού του έργου;
Σ.Α.Π.: Για εμένα το έναυσμα ήταν η Μαργαρίτα. Με συγκλόνισε όταν την σκηνοθέτησα στην παράσταση της Ομάδα Three, Με Μάτια Κλειστά Σε Βλέπω. Ήθελα να γράψω κάτι που θα ήταν πρόκληση για την ίδια. Δούλεψα την βασική ιδέα, μετά από αρκετή μελέτη, και βρέθηκα με τον Κωστή. Μαζί γράψαμε το τελικό κείμενο.

Πώς αντιμετωπίσατε το χαρακτήρα που υποδύεστε; Υπάρχουν στοιχεία του με τα οποία να ταυτίζεστε; Πόσο ίδιος και πόσο διαφορετικός σε σχέση με εσάς είναι αυτός ο άνθρωπος;
Σ.Α.Π.: Τον Ντετέκτιβ Ντέξτερ, τον αντιμετώπισα ως ένα άτομο που ήθελα πολύ να γίνουμε φίλοι. Έτσι, κόπιασα να μάθω ό,τι μπορούσα για αυτόν, πριν του δώσω τυφλή εμπιστοσύνη να με οδηγήσει επί σκηνής.
Υπάρχουν αρκετά στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι με αυτόν τον χαρακτήρα. Η Αμερικανιά του, μου είναι πολύ γνώριμή. Διαφέρουμε ίσως στην αντιμετώπιση εργασίας, αυτός, ίσως βαριέται λιγάκι με την καθημερινότητα της δουλειάς του. Εγώ, αντικρίζω κάθε μέρα ως μια πρόκληση να δώσω σε ό,τι κάνω τον καλύτερο μου εαυτό.

Αν έπρεπε να τη χαρακτηρίσετε με μία λέξη ή με μία φράση ποια θα ήταν αυτή;
Σ.Α.Π.: Όλοι τρέφουμε ένα νάρκισσο.


Η Μαρία Γιαννιώτη απάντησε σχετικά...
Πώς αντιμετωπίσατε το χαρακτήρα που υποδύεστε;
Μ.Γ.: Ερεύνησα την εποχή που διαδραματίζεται το έργο γιατί είναι μακρινή προς εμάς και την θέση της γυναίκας Ντετέκτιβ, μέσα σε ένα αντρικό εργασιακό περιβάλλον, της εποχής εκείνης.

Υπάρχουν στοιχεία με τα οποία να ταυτίζεστε;
Μ.Γ.: Επειδή δεν υπάρχουν στοιχεία ταύτισης με την Σάντρα, ομολογώ ότι εκεί ήταν και η δυσκολία μου, για να προσεγγίσω το χαρακτήρα.

Πόσο ίδιος και πόσο διαφορετικός σε σχέση με εσάς είναι αυτός ο άνθρωπος;
Μ.Γ.: Πόσο ίδιος και πόσο διαφορετικός μπορεί να είναι ένας άνθρωπος μέσα σε ένα κατεστημένο που αλλιώς τα περιμένει και αλλιώς του έρχονται; Εδώ χωράει η ερώτηση: αν η Σάντρα είναι ερωτευμένη με την δουλειά της. ΕΙΝΑΙ. Μέσα από συνθήκες που την έχουν κάνει να παραμελήσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την γυναικεία της φύση.
Την δουλειά μου την αγαπάω πάρα πολύ, με τη μόνη διαφορά ότι αντιμετωπίζω τις συνθήκες, τελείως διαφορετικά από ό,τι ο χαρακτήρας στο έργο.

Ποιο είναι το απόσταγμα της παράστασης;
Μ.Γ.: Θα έλεγα το εξής: όπως αναφέρει και ο συγγραφέας του έργου, ο κάθε ένας από εμάς θα μπορούσε να είναι ένα αθώο θύμα των περιστάσεων.

Αν έπρεπε να την χαρακτηρίσετε με μια λέξη ή με μια φράση ποια θα ήταν αυτή;
Μ.Γ.: Με μία λέξη: Καθηλωτική!


Η Μαργαρίτα Καρακάση μάς είπε:
Πώς αντιμετωπίσατε το χαρακτήρα που υποδύεστε;
Μ.Κ.: Στην προσπάθειά μου να προσεγγίσω το ρόλο της Μπέλα, ήρθα αντιμέτωπη με ερωτήματα όπως: Πόσο αντέχει ο άνθρωπος να δει τη δική του αλήθεια; Πόσο έτοιμοι είμαστε να αποδεχτούμε ότι αλλάζουμε ρόλους σε σχέση με τους ανθρώπους γύρω μας ή ακόμα και με εμάς τους ίδιους; Και βρέθηκα αναπόφευκτα σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης. Άλλοτε βρέθηκα κοντά στον κόσμο της, άλλοτε πιο απομακρυσμένη. Πρόκειται για μια σύνθετη προσωπικότητα και ξεχωριστή, όπως ο καθένας μας άλλωστε. Άραγε πόσο όμοιοι και πόσο διαφορετικοί είμαστε με τους ανθρώπους γύρω μας;

Ποιο είναι το απόσταγμά της παράστασης;
Μ.Κ.: «Το κύκνειο άσμα ενός χαμαιλέοντα που του στέρεψαν τα χρώματά του και δεν μπορεί να επιζήσει σε ένα περιβάλλον που είναι πλέον εχθρικό». Νομίζω ότι δε θα μπορούσε να υπάρχει καταλληλότερη φράση από το θεατρικό κείμενο του Χαμαιλέοντα που να περιγράφει κατά τη γνώμη μου πιο εύστοχα το έργο μας. Ζητήματα ανθρώπινα, ψυχολογικής, κοινωνικής και συναισθηματικής φύσης προκαλούν την «εξερεύνησή» τους από τους θεατές.


Ο Γιάννης Κοκορέτσας μιλάει για το ρόλο του και την παράσταση...
Πώς αντιμετωπίσατε τον χαρακτήρα που υποδύεστε;
Γ.Κ.: Όταν πρωτοδιάβασα το κείμενο ομολογώ πως με ερέθισε από αρκετές απόψεις. Σαφώς όπως και κάθε ρόλο μου, τον αντιμετώπισα με αγάπη, στοργή και με ενδιαφέρον.

Υπάρχουν στοιχεία του με τα οποία να ταυτίζεστε;
Γ.Κ.: Σχεδόν πάντα ο ηθοποιός βρίσκει στοιχεία του χαρακτήρα του μέσα από τους ρόλους που υποδύεται κατά καιρούς. Όσον αφορά τον Άλεξ, θα μπορούσα να πω πως ελάχιστα στοιχεία του χαρακτήρα του υπάρχουν και στον δικό μου. Αλλά η μαγεία σε έναν ρόλο είναι και αυτό: να γεννήσεις έναν νέο ήρωα με βάση το κείμενο και την καθοδήγηση του σκηνοθέτη. Να τον αγαπήσεις και στην πορεία να προσθέσεις και κάποια στοιχεία του χαρακτήρα σου. Έτσι, «υπογράφεις» τον ήρωα που υποδύεσαι.

Πόσο ίδιος και πόσο διαφορετικός σε σχέση με εσάς είναι αυτός ο άνθρωπος;
Γ.Κ.: Πιστεύω πως είμαστε δύο διαφορετικοί άνθρωποι. Ο Άλεξ είναι ο τύπος ανθρώπου που πολύ άνετα θα μπορούσαμε να πούμε πως η δουλειά του είναι το σημαντικότερο κομμάτι της καθημερινότητάς του. Ένας άνθρωπος που δεν είναι και τόσο δεκτικός στην ανθρώπινη επαφή, παρότι το επάγγελμά του τον θέλει επικοινωνιακό και εξωστρεφή. Είναι ήρεμος και παρατηρητικός. Λειτουργεί με τη λογική και την εμπειρία. Είναι leader, σε αντίθεση με εμένα... (γέλια). Είμαι παρατηρητικός, λόγω της δουλειάς μου, αλλά δεν είμαι καθόλου ήρεμος. Είμαι υπερκινητικός και λειτουργώ περισσότερο με αυθορμητισμό.

Ποιο είναι το απόσταγμα της παράστασης; Αν έπρεπε να την χαρακτηρίσετε με μία λέξη ή με μία φράση, ποια θα ήταν αυτή;
Γ.Κ.: Κάθε άνθρωπος κρύβει το δικό του μυστικό. Ο καθένας μας έχει τις νευρώσεις του... Το επικίνδυνο είναι όταν οι νευρώσεις γίνονται εμμονές. Θα κλείσω με την εξής φράση: «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε...»
Η Ομάδα THREE δημιουργήθηκε το 2015 ενώ το Chameleon αποτελεί την τρίτη κατά σειρά δουλειά της. Η πρώτη ήταν τα «Κομμάτια Σπασμένου Καθρέφτη» (2015-2016) και η δεύτερη «Με Μάτια Κλειστά σε Βλέπω» (2017). Επιθυμία και στόχος της Ομάδας είναι να παρουσιάσει στο κοινό έργα ιδιαίτερα και λίγο πειραματικά, ελληνικού και παγκοσμίου ρεπερτορίου, με μια φρέσκια, διαφορετική ματιά.

Συντελεστές:
Κείμενο: Σπύρος-Ανδρέας Παπαδάτος, Κωστής Μπασογιάννης
Σκηνοθεσία: Κωστής Μπασογιάννης
Διανομή: Μαρία Γιαννιώτη, Σπύρος-Ανδρέας Παπαδάτος, Μαργαρίτα Καρακάση, Γιάννης Κοκορέτσας
Σκηνογραφία: Στέλιος Κοτίδης
Video: Χρήστος Αποστολάκης
Φωτογραφία-αφίσα: Βαγγέλης Ρασσιάς
Υπόλοιπο υλικό: Μαξιμιλιανός Γκοντορόζα
Graphics: Guido Rafirantore
Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Στο Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα, 2106453330 κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Ο μαγεμένος καθρέφτης, Νανά ΜπροδήμαΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά