Δεν χρειάζονται βέβαια συστάσεις ούτε για τον πολύγραφο βραβευμένο συγγραφέα Stephen King ούτε για ένα από τα πιο κλασικά έργα που δεν είναι άλλο από το Misery. Μια τρομακτική σκοτεινή ιστορία που η ανθρώπινη λογική δύσκολα μπορεί να διαχειριστεί. Η Happy Productions αναλαμβάνει να παρουσιάσει αυτό το έργο με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών στο θέατρο Άνεσις, έναν όμορφο χώρο στους Αμπελόκηπους.
Το μακρινό 1990 παίχθηκε στα σινεμά ένα θρίλερ διαφορετικό από ό,τι είχαμε παρακολουθήσει ως τότε, το Misery, με πρωταγωνιστές την Κάθι Μπέιτς και τον Τζέιμς Καν στους κυρίους ρόλους. Ένα –κυρίως– ψυχολογικό θρίλερ που, τότε, μας είχε συνεπάρει. Άλλωστε για αυτό τον ρόλο η Κάθι Μπέιτς κέρδισε δικαίως το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου που, επίσης, την έκανε και την πρώτη γυναίκα ηθοποιό που κερδίζει Όσκαρ για ταινία τρόμου.
Όμως ας πούμε τι είδαμε στο θέατρο Άνεσις και πώς παίχθηκε το Misery σε θεατρική σκηνή. Η Happy Productions έφερε αυτό το σημαντικό έργο στο ελληνικό θέατρο γνωρίζοντας ότι δεν είναι απλό κάποιος να στήσει το Misery αλλά και να παίξει κάποια άλλη την Άνι Γουίλκς πέρα από την Κάθι Μπέιτς που κούμπωσε κυριολεκτικά πάνω της τον ρόλο.
Η σκηνοθέτης Έλενα Καρακούλη, με την εμπειρία της, επέλεξε την Φιλαρέτη Κομνηνού για αυτό τον δύσκολο ρόλο και πέτυχε διάνα. Η Κομνηνού πολύ γρήγορα με κέρδισε παίζοντας με τον δικό της τρόπο την τρομερή Άνι, που μας στοίχειωσε το 1990, και το έκανε με εξαιρετική άνεση. Ο τρόπος που προσεγγίζει τον ρόλο είναι φανταστικός. Βλέπουμε στο πρόσωπό της τις αλλαγές στη διάθεσή της και τις πολλές της εμμονές. Η τρέλα καθρεφτίζεται στα μάτια της, άλλοτε σβησμένη και άλλοτε με μια σπίθα που την κάνει τόσο τρομακτική! Η Αλέγια Παπαγεωργίου (ενδυματολόγος) μεταμορφώνει την Φιλαρέτη Κομνηνού σε Άνι και δύσκολα κάνεις μπορεί να την αναγνωρίσει. Παρακολουθούμε αβίαστα μία από την καλύτερες ερμηνείες του 2025 και ξαναβλέπουμε, αυτή τη φορά, ζωντανά την Άνι Γουίλκς να υφαίνει με την τρέλα της τον ιστό που απειλεί να καταστρέψει τον άνθρωπο που έπεσε στα χέρια της.
Με λίγα λόγια, στην υπόθεση, ένας διάσημος συγγραφέας, κυρίως, έχει γίνει γνωστός από μια σειρά βιβλίων με πρωταγωνίστρια την Μίζερι, μια ρομαντική κοπέλα, και την πορεία της ζωής της. Ο Πολ Σέλτον είναι ευχαριστημένος πολύ με τον εαυτό του γιατί επιτέλους έχει ξεμπερδέψει με την Μίζερι, που τον έχει στοιχειώσει, γράφοντας το φινάλε της όπου πεθαίνει αλλά και για την ολοκλήρωση του νέου του έργου, κάτι τελείως διαφορετικό, κάτι που θα είναι η αρχή της πραγματικής του πορείας. Όμως μια στροφή σε έναν δρόμο τού αλλάζει την πορεία του αφού πέφτει σε έναν γκρεμό.
Η Άνι Γουίλκς σώζει τον Πολ, τον μεταφέρει σπίτι της και τίποτα μετά από αυτό δεν θα είναι το ίδιο. Η Άνι ήταν νοσοκόμα, η Άνι μένει μόνη της απομονωμένη, η Άνι λατρεύει την Μίζερι. Δεν ενθουσιάζεται καθόλου διαβάζοντας το καινούργιο μυθιστόρημα αλλά η μεγάλη αναστάτωση έρχεται όταν θα διαβάσει το τελευταίο βιβλίο της Μίζερι, όπου η πρωταγωνίστρια πεθαίνει. Αυτό δεν μπορεί να το δεχθεί κι έτσι ξεκινάει η τρέλα της που τώρα είναι φανερή ενώ ο συγγραφέας είναι εγκλωβισμένος σε ένα δωμάτιο με σπασμένα τα δύο του πόδια, ανήμπορος να επιβιώσει χωρίς την Άνι. Το τίμημα θα είναι να κάψει το βιβλίο του και να ξαναζωντανεύσει την Μίζερι με ένα νέο βιβλίο. Η παράνοιά της αποκαλύπτεται και το σκηνικό γίνεται σκοτεινό, ο Πολ πρέπει να ζήσει και η μεγαλύτερη θαυμάστριά του πρέπει να πεθάνει.
Ο Αναστάσιος Ροϊλός, που ερμηνεύει τον συγγραφέα, είναι καλός αλλά η Φιλαρέτη Κομνηνού σκεπάζει την παράσταση με το τεράστιο ταλέντο της σε μια ερμηνεία που θα μείνει αξέχαστη.
Απόλυτα σωστό το σκηνικό και η ατμόσφαιρα με τον καλό φωτισμό· είναι πολύ καλή. Μια αλλαγή που έκαναν στην υπόθεση ήταν ότι ο Πολ εδώ έχει σπάσει τα δύο του πόδια ενώ στο πρωτότυπο έχει εξάρθρωση και στο χέρι του και φοράει νάρθηκα εκτός από τα δύο σπασμένα πόδια. Αυτό αφαιρεί και τη γυμναστική που έκανε ο Πολ για να δυναμώσει με τη γραφομηχανή.
Η συναρπαστική ερμηνεία της Φιλαρέτης Κομνηνού προσφέρει μια συγκλονιστική εμπειρία σε μία από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας της.
Θέλω να ευχαριστήσω την Αγλαΐα Παγώνα, υπεύθυνη επικοινωνίας, για τις προσκλήσεις που μου έδωσε για αυτή την υπέροχη παράσταση.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου


