Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Η Βάσω Ζαφειροπούλου για το Μάγια: Σαν παραμύθι που σου το ψιθυρίζουν τη νύχτα

Από το εξώφυλλο του μυθιστορήματος της Βάσως Ζαφειροπούλου, Μάγια, και φωτογραφία της ίδιας

Πώς σας ήρθε η ιδέα; Ποιο ήταν το έναυσμα που σας οδήγησε στη συγγραφή αυτού του βιβλίου;
Βάσω Ζαφειροπούλου: Συνήθως, δεν μου έρχεται το θέμα ξαφνικά ή μετά από κάποιο έναυσμα. Αυτό κυκλοφορεί διάχυτο και ασχημάτιστο βέβαια, πολύ καιρό στο κεφάλι μου μέχρι το σημείο να με ενοχλεί υπερβολικά, οπότε αποφασίζω ή εκείνο αποφασίζει μάλλον πως πρέπει να περάσει στο χαρτί! Το ίδιο συνέβη και με τη «Μάγια». Χρόνια ένιωθα τις δύο μορφές, τη Ρεβέκκα και τη Μάγια, να τριγυρίζουν μέσα μου σαν δύο φιγούρες που ζητούσαν δικαίωση. Ώσπου έφτασε, φαίνεται, η ώρα τους!

Ποιος χαρακτηρισμός ταιριάζει περισσότερο στο μυθιστόρημα: κοινωνικό, ψυχολογικό, δραματικό, παραμύθι ενηλίκων; Κάτι άλλο; Θα μπορούσαν και όλα αυτά μαζί;
Β.Ζ.: Πολύ καίρια ερώτηση, πράγματι. Ναι, συμφωνώ πως είναι όλα μαζί. Μπορεί, βέβαια, να το διαβάσει όποιος έχει όρεξη, αλλά ο καθένας, θέλω να πιστεύω, θα βρει κάτι από τον δικό του εαυτό μέσα στις σελίδες του βιβλίου.

Ποια από τις τρεις, η Ρεβέκκα, η Μάγια ή η Μπαφ, σάς έχει γοητεύσει περισσότερο και γιατί;
Β.Ζ.: Α, δύσκολη ερώτηση. Πώς να επιλέξεις αυτό το πιο πολύ; Όταν η καθεμιά τους είναι τελείως διαφορετικός χαρακτήρας με άλλες καταβολές και απολύτως αντίθετη συνέχεια; Η Ρεβέκκα έχει την επίπεδη ιστορία, η Μάγια την συναρπαστική, συγκλονιστική εξέλιξη και η Μπαφ, ασφαλώς, την πραγματοποίηση του ονείρου της! Η καθεμιά τους έχει τη δική της γοητεία. Η Μάγια, βέβαια, είναι το καθαρά μυθιστορηματικό πρόσωπο του βιβλίου που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με τις συνεχείς ανατροπές στη ζωή της!

Τι να περιμένει ο αναγνώστης που θα επιλέξει το μυθιστόρημα; Τι θα θέλατε να του πείτε;
Β.Ζ.: Θα ήθελα να πω μόνο πως πρόκειται για ένα μυθιστόρημα πολύ καλά δουλεμένο σε όλα τα επίπεδά του, δοσμένο με τιμιότητα και σεβασμό και πως έχει αρκετά να προσφέρει στον αναγνώστη!

Αν έπρεπε να το περιγράψετε με μία φράση, ποια θα ήταν αυτή;
Β.Ζ.: Ένα μυθιστόρημα που μας αποδεικνύει πως η συνεχής προσπάθεια είναι ένα στοιχείο που μπορεί να μας ανοίγει τους ορίζοντες και παρ' όλες τις αντιξοότητες να μας οδηγεί κάπου κοντά στα όνειρά μας!

Πώς θα χαρακτηρίζατε με μία λέξη την κάθε ηρωίδα;
Β.Ζ.: Η Ρεβέκκα είναι το καθήκον, η Μάγια, η αναζήτηση, η Μπαφ, το όνειρο!

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Β.Ζ.: Αυτή τη στιγμή δεν θα μπορούσα να πω πως έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Κάτι φαίνεται να με βασανίζει, το απωθώ, όσο μπορώ, αλλά θα δείξει.

Μάγια: Σαν παραμύθι που σου το ψιθυρίζουν τη νύχτα

Αυτά είπε η Βάσω Ζαφειροπούλου για το νέο της μυθιστόρημα Μάγια: Σαν παραμύθι που σου το ψιθυρίζουν τη νύχτα, το οποίο κυκλοφόρησε από την Άνεμος εκδοτική.

Η συγγραφέας του μυθιστορήματος Τα κορίτσια πίσω από τη χαραμάδα ή του Η τελευταία στάση ή του Το αρχοντικό της λεωφόρου και άλλων, με τη χαρισματική πένα και τις όμορφες σκιαγραφήσεις των χαρακτήρων –κυρίως των γυναικών-ηρωίδων της– αλλά και των αρθρογραφημάτων για τη λογοτεχνία (ενδεικτικά: Ο Ίψεν και η Αγριόπαπιά του, Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα, Οι κιβδηλοποιοί) μας χαρίζει ακόμα μία άξια μυθοπλασία που εμπλέκει δημιουργικά τόσο τον κοινωνικό χαρακτήρα και τον ρεαλισμό όσο και την παραμυθένια αύρα και τη φαντασία, μαζί με τις αισθαντικές εικόνες και τις γλαφυρές σκιαγραφήσεις των ηρωίδων της. Αυτών που ζωντανεύουν πραγματικά μπροστά στα μάτια μας, ανάγλυφα και παραστατικά.

Σε αυτό το πόνημα, η Μάγια είναι εκείνη με την πιο ενδιαφέρουσα ιστορία όμως και οι τρεις μαζί (Ρεβέκκα, Μάγια και Μπαφ), υπό την καθοδήγηση της κυρίας Ζαφειροπούλου, προσφέρουν όμορφες στιγμές αναγνωστικής εμπειρίας, γοητεύουν, συγκινούν, συναρπάζουν, αγγίζουν... και παράλληλα μας ταξιδεύουν στον κόσμο: από την Αθήνα στο Παρίσι, στη Βηρυτό και την Μπανγκόγκ.

Ακόμα ένα μυθιστόρημα από τη «μάγισσα» του ψυχογραφήματος, ειδικότερα των γυναικών-ηρωίδων της, και της σαγηνευτικής πλοκής.
Βρείτε το!



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη