Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Το παιχνίδι της νύχτας: Η αφύπνιση των θρύλων * Το αγόρι * Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης * Ο κύριος Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως * Ταξίδι προς την ελευθερία: Αξίζει(;!) * Η εφημερίδα της λέσχης των φαντασμάτων * Άμμος και Λιανή = Αμμουλιανή * Στο Camping: Πυρ, γυνή και θάλασσα ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Στιγμές ζωής * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: Ονειρεύτηκα τη Διοτίμα και άλλα εφήμερα ειδύλλια * Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι

Τίτος

Φωτογραφία θιάσου της παράστασης Τίτος σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Γ. Μαύρου

Η παράσταση με τον τίτλο Τίτος είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα για το πού μπορεί να οδηγήσει μια εκδίκηση. Τα σύνορα της λογικής παραβιάζονται και ένας φαύλος κύκλος αίματος, χωρίς σταματημό, οδηγεί τους πρωταγωνιστές στην τραγωδία που οδηγείται στο τυφλό μίσος με φόντο την εξουσία.

Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ έγραψε ένα πολύ σκληρό κείμενο, με τη βία να κυλάει ασυγκράτητα σε όλη τη διάρκεια της πλοκής του μέχρι το τραγικό τέλος. Ένα έργο που ο μεγάλος συγγραφέας έγραψε στην νεανική του περίοδο και παίζεται διαρκώς σε όλα τα θέατρα ανά τον κόσμο.

Αυτή τη φορά συναντούμε το Τίτος στην καρδιά της Αθήνας, στην Κυψέλη, που χτυπάει δυνατά η καρδιά του θεάτρου από τα πολλά και ιδιαίτερα θέατρα όπου φιλοξενούνται, όπως και το θέατρο Δρόμος.

Η θεατρική ομάδα Μήδεια, που αποτελείται από πολύ καλούς ηθοποιούς έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου του Σαίξπηρ με εξαιρετική προσοχή και επιμέλεια ώστε να αποτυπώσει τις έννοιες που θα επιθυμούσε ο μεγάλος συγγραφέας. Οι καλλιτέχνες που ερμηνεύουν αυτή τη φιλόδοξη προσπάθεια είναι οι Νίνα Κεφαλογιάννη, Θωμαΐς Κρητικού, Βενετία Λουκά, Εμμανουήλ Μελικόκης, Ραφαέλα Παπακώστα, Γρηγόρης Σερμπής, Ελευθερία Φιντίκη και Δέσποινα Φουστάνου. Σε σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου που, επιπλέον, έχει αναλάβει τη μετάφραση και τη θεατρική διασκευή του έργου.

Όσον αφορά την υπόθεση, αφορά μια δύσκολη περίοδο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας όπου ο θάνατος του αυτοκράτορα χωρίζει την πόλη σε δύο στρατόπεδα, το ένα με τον Βασσιανό και το άλλο με τον Σατουρνίνο, αμφότεροι γιοι του αυτοκράτορα και διεκδικητές του στέμματος.
Σε μια απρόσμενη εξέλιξη, επιλέγεται από τον λαό ένας γέροντας στρατηγός, ο Τίτος Ανδρόνικος, που έχει προσφέρει πολλές νίκες στον ρωμαϊκό λαό. Στην τελευταία του εκστρατεία, αφού λείπει αρκετά χρόνια στην γη των Γότθων, γύρνα νικητής με μεγάλες απώλειες για τον ίδιο αφού από τα είκοσι ένα παιδιά, που τον είχαν συνοδεύσει, έμειναν μόνο τέσσερις.
Μαζί του φέρνει την βασίλισσα των Γότθων Ταμόρα με τους τρεις γιους της Δημήτριο, Χείρωνα και Άλαρβο.
Την έναρξη μιας ανεξάντλητης βίας χωρίς όρια και κανόνες ξεκινά ο ίδιος ο στρατηγός όταν θυσιάζει τον Άλαρβο στη μνήμη των χαμένων του γιων. Επίσης, δεν αποδέχεται το στέμμα δίνοντάς το στον Σατουρνίνο που είναι και ο μεγαλύτερος.
Η βία θα συνεχιστεί και πάλι από τον Τίτο όταν, μέσα στον θυμό του, σκοτώνει έναν από τους γιους του θεωρώντας ότι τον πρόδωσε. Η αιτία προέρχεται από τη διάθεση του αυτοκράτορα να τον παντρέψει με την κόρη του Λαβινία για να δείξει την εκτίμησή του στο πρόσωπό του, μόνο που έχει αγνοήσει τον αδελφό του Βασσιανό που είναι αρραβωνιασμένος μαζί της με αποτέλεσμα να την κλέψει με συνεργούς δύο από τους γιους του.
Η Ταμόρα δεν ξέχασε ποτέ τον άνθρωπο που θανάτωσε τον γιο της και τώρα, ως σύζυγος του αυτοκράτορα, υφαίνει τον ιστό της καταφέρνοντας να θανατώσει δύο από τους γιους του στρατηγού.
Ένας φαύλος κύκλος αίματος χωρίς φραγμούς οδηγεί όλους τους πρωταγωνιστές σε μία αναμέτρηση που θα αφήσει τους ηττημένους νεκρούς και τους νικητές ξέπνοους. Χωρίς πανηγυρισμούς, με μόνο το αίμα να είναι το μόνο που θα αναγνωρίζουν, την οσμή του, μέχρι το έλος της ζωής τους.

Μια ταραγμένη σκληρή εποχή περιγράφει ο Σαίξπηρ παραστατικότατα σε αυτό το έργο και η ομάδα Μήδεια το υλοποιεί με τον σωστό ρυθμό. Όλοι οι συντελεστές συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία μιας πολύ καλής παράστασης.

Ταιριαστά τα κοστούμια και σωστές οι χορογραφίες των πολεμικών τεχνών καθώς και ο φωτισμός.
Μου άρεσε που οι γυναίκες έκαναν ρόλους ανδρών και πολύ πετυχημένα.
Όσον αφορά το σκηνικό είναι λιτό, αφού η σκηνή του θεάτρου δεν μπορεί να υποστηρίξει –λόγω κυρίως της έλλειψης χώρου– κάτι διαφορετικό αλλά γρήγορα ξεχνιέται από την ένταση που προσφέρουν οι ηθοποιοί. Και δεν κρίνεται ανεπαρκές· απλά λιτό.

Το μόνο που θεώρησα παράταιρο ήταν τα πιστόλια που ήταν τελείως άσχετα με την εποχή και δεν μπορώ να δεχτώ ότι είναι μια καινοτομία· το θεωρώ άστοχο. Ένα, όμως, μικρό ατόπημα, κατ' εμέ, σε μια πολύ καλή παράσταση.

Ευχαριστώ πολύ την υπεύθυνη επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων Άντζυ Νομικού για τις προσκλήσεις που μου διέθεσε και την ευγένειά της.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Λοιποί συντελεστές:
Επιμέλεια κειμένου: Γρηγόρης Σερμπής
Μουσική: Allen Grey
Φωτισμοί: Εμμανουήλ Μαύρος, Γρηγόρης Θεοδωρίδης
Art Director, σκηνικά, κοστούμια: Ρένα Σανταμούρη με την RS Architecture + Design Studio
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλης Δημούλιας
Χορογραφίες πολεμικών τεχνών: Πάνος Μπέσης
Χειρισμός φωτισμού και ήχου: Γεωργία Ηλιοπούλου
Φωτογράφιση: Σταμάτης Τριπόδης
Video Post Production & Trailer: Μανώλης Πετρής, Γρηγόρης Θεοδωρίδης
Σκηνοθέτης trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Social media manager: Μάριαμ Νίκου
Παραγωγή: Medea Pictures