Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Το αγόρι * Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης * Ο κύριος Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως * Ταξίδι προς την ελευθερία: Αξίζει(;!) * Η εφημερίδα της λέσχης των φαντασμάτων * Άμμος και Λιανή = Αμμουλιανή * Στο Camping: Πυρ, γυνή και θάλασσα ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: Ονειρεύτηκα τη Διοτίμα και άλλα εφήμερα ειδύλλια * Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι

Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος

Φωτογραφίες συντάκτριας και στιγμιότυπα της παράστασης Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος

Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος, 
στο θέατρο Καλλιρρόης για τέταρτη χρονιά, του Άγγελου Ανδρεόπουλου, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακόπουλου με τον Γιώργη Κοντοπόδη.

Η μυθιστορηματική ζωή του Γιαννούλη (έτσι τον αποκαλούσε η μητέρα του) Ιωάννη Χαλεπά, του σπουδαίου γλύπτη που γεννήθηκε στην Τήνο το 1851. Μεγάλωσε μέσα στο μάρμαρο, την σκόνη, τον πηλό, καθώς ο πατέρας του ήταν ο καλύτερος τεχνίτης του νησιού. Από μικρό παιδί έδειξε πόσο του άρεσε να δημιουργεί με τα χέρια του σχήματα, μορφές, ακόμα και με λάσπη ή σβουρνιές. Το ταλέντο του δεν άργησε να βγει προς τα έξω. Η ιδιαίτερη προσωπικότητά του έγινε αντικείμενο χλευασμού στον τόπο του. Αγάπησε τη Μαριγώ Χριστοδούλου με πάθος αλλά οι γονείς της δεν τον ήθελαν για γαμπρό τους επειδή τον θεωρούσαν τρελό κι εκκεντρικό. Αυτή η απόρριψη έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη ζωή του κι ήταν η σηματοδότηση της κατάρρευσής του.

Παρόλο που η μητέρα του του είχε τεράστια αδυναμία ήταν ενάντια στο να σπουδάσει αυτό που λάτρευε. Του φέρθηκε πολλές φορές σκληρά και τον καταπίεζε. Σπούδασε στο εξωτερικό. Ακόμη κι εκεί τον αμφισβητούν· τολμώ να πω τον ζηλεύουν. Βλέπουν το ταλέντο του, διακρίνουν την επιδεξιότητά του, προσπαθούν να τον καταρρακώσουν. Βραβεύσεις, αναγνωρισιμότητα και μια λαμπρή καριέρα ξετυλίγεται μπροστά του. Εκείνος όμως, ως ευαίσθητη ψυχή κι ονειροπόλα, δεν καταφέρνει να ελέγξει αυτό που του συμβαίνει, χάνει τα λογικά του και μένει στο ψυχιατρείο Κέρκυρας για 14 χρόνια. Όταν βγει από εκεί θα είναι άλλος άνθρωπος. Επιστρέφει στην πατρίδα του, βόσκει πρόβατα απομονωμένος, ζει ως αγρότης κι όλοι τον αποκαλούν ο τρελός του χωριού.

Τα έργα του μελετούνται μέχρι και σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο με κορυφαίο όλων την Κοιμωμένη. Βρίσκεται στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών και αναπαριστά τη Σοφία Αφεντάκη, μια δεκαοχτάχρονη κοπέλα που πέθανε από φυματίωση.

Ο Γιώργης Κοντοπόδης, σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, μας καθήλωσε με την ερμηνεία του. Ως σαλός, ως άνθρωπος, ως Γιαννούλης, ως καλλιτέχνης, έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας.

Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου αριστοτεχνική. Με ένα λευκό πανί μας τύλιξε μέσα στην ψυχή του καλλιτέχνη κάνοντας μας να τον γνωρίσουμε, να τον κατανοήσουμε, να τον συμπονέσουμε.

Θερμά συγχαρητήρια!



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου