ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές * Οι σκέψεις έστησαν χορό ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Γαϊτανάκι

Τέσσερις ηθοποιοί σε μία σκηνή αφηγούνται ερωτικές ιστορίες αλλάζοντας ρόλους σε ένα γαϊτανάκι μεταμορφώσεων μέσα στο οποίο τραγουδούν και χορεύουν, ερωτοτροπούν, απατούν, παρασύρονται, βασανίζονται και βασανίζουν έχοντας τη γλυκιά γεύση του έρωτα και την πικρή του φόβου. Το σπονδυλωτό έργο αφορά ερωτικές-σεξουαλικές ιστορίες ανθρώπων ηλικιακά ή ταξικά διαφορετικών. Κι εκεί που είναι τόσο γλυκό να αφεθούν ή να απαιτήσουν, είναι άλλο τόσο πικρό να μείνουν πάλι μόνοι. Πως να κάνουν πάλι μια νέα αρχή;

«Όταν όμως πιστεύεις στον έρωτα, σίγουρα θα υπάρξει κάποιος που θα σε ερωτευτεί...»
Η ιστορία του έργου:
Γράφτηκε το 1897 από τον ιδιοφυή συγγραφέα και διακεκριμένο ψυχίατρο Άρθουρ Σνίτσλερ. Δημοσιεύθηκε στη Βιέννη το 1903 ενώ ένα μόλις χρόνο μετά απαγορεύτηκε λογοκρινόμενο. Η πρώτη φορά που παίχτηκε δημόσια ήταν το 1920 στο Βερολίνο αποκομίζοντας ξανά τη γενική κατακραυγή.
Ο Σνίτσλερ αναφέρεται στα σεξουαλικά ήθη και την κοινωνική συμπεριφορά της εποχής του, συχνά με χιούμορ και μια βέβαιη κατανόηση για κάθε περίπτωση.

Χαρακτηριστικό της διεισδυτικότητας του συγγραφέα είναι το περιστατικό που αναφέρεται στο δελτίο τύπου, ότι: το 1922, ο ιδρυτής της ψυχαναλυτικής μεθόδου Ζίγκμουντ Φρόυντ έγραψε στον Σνίτσλερ "έμαθες μέσα από τη διαίσθηση -αν και στην πραγματικότητα ως αποτέλεσμα βαθιάς παρατηρητικότητας- όλα όσα ανακάλυψα μέσα από συστηματική δουλειά πάνω στους ανθρώπους."
Τόσο η μετάφραση του Αλέξανδρου Κοέν όσο και δραματουργική απόδοση και σκηνοθεσία της Αγγελικής Καρυστινού στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων και, μαζί με την εκπληκτική μουσική επιμέλεια της τελευταίας, προσφέρουν ένα αρτιότατο αποτέλεσμα στο κοινό που πραγματικά βλέπει μέσα στους "επί σκηνής έρωτες" μια αντανάκλαση της κοινωνίας, αν όχι της προσωπικής του ζωής.
Την μουσική έχει αναλάβει, σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο The Boy και την κίνηση η Τόνια Βασιλάκου. Στα εικαστικά και τα βίντεο της παράστασης ο Σπύρος Παπαρούλιας και στα φώτα ο Νίκος Βλασόπουλος προσφέρουν στην αισθητική της παράστασης αναδεικνύοντας το συναίσθημα της στιγμής.
Εμφανίζονται στη σκηνή και μας ταξιδέψουν στους "έρωτες" οι Ιωάννα Κανελλοπούλου, Βάσια Χρήστου, Βαγγέλης Λάσκαρης και Μιχάλης Φραγκιαδάκης, όλοι με σύνεση και πίστη στο έργο, ανταποκρίνονται επάξια σε κάθε έναν από τους ρόλους που έχουν αναλάβει.
Στις φωτογραφίες ο Γιάννης Μπορμπαντωνάκης. Στα παρένθετα κείμενα ο Γιάννης Αδάμης.

Κι αν με κάθε παραπάνω σειρά σας έδωσα την εντύπωση ότι πρόκειται για έργο εποχής το παίρνω πίσω. Πρόκειται για μια μοντέρνα παράσταση που αντανακλά το σήμερα των σχέσεων και των ερωτικών αναζητήσεων με σύγχρονο τρόπο. Ή μήπως ο έρωτας είναι τόσο διαχρονικό "δαιμόνιο";
Είναι, αναμφισβήτητα. Κι αν ο συγγραφέας θεωρήθηκε τολμηρός τον προπερασμένο αιώνα ή λογοκρίθηκε τον περασμένο απέδειξε έμπρακτα ότι οι σχέσεις, οι έρωτες, οι αναζητήσεις του, το σεξ είναι πάντα επίκαιρα συμπτώματα των κοινωνιών ενώ οι ανθρώπινες ηδονές, οι αδυναμίες, τα ερωτικά τερτίπια, οι ερωτικές απολαύσεις, οι συστολές και ό,τι κυκλοφορεί στη ψυχοσύνθεση του ατόμου είναι αξεπέραστες αισθήσεις.

Η σάρκα καλύπτει τα κόκαλα και βάζουν κι ένα μυαλό εκεί μέσα και μερικές φορές καμιά ψυχή κι οι γυναίκες σπάνε βάζα στους τοίχους κι οι άνδρες πίνουν πολύ και κανείς δε βρίσκει τον άλλον, αλλά συνεχίζουν να ψάχνουν, σερνάμενοι μέσα κι έξω από κρεβάτια. Δεν υπάρχει ελπίδα. Είμαστε όλοι παγιδευμένοι στην ίδια μοίρα.
C. Bukowski
Τόπος: BETON7, Πύδνας 7, Βοτανικός, 2107512625.

Για το Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού ΒΕΤΟΝ7 από το δελτίο τύπου:
Το BETON7 στον τρίτο χρόνο του Φεστιβάλ Θεατρικές Συνθέσεις επέλεξε για θεατρολογικό άξονα το ‘Θέατρο των Ιδεών’ δίνοντας μια συνέχεια στην Αρχαία Τραγωδία και τον Σαίξπηρ που ήταν οι θεματικοί άξονες των προηγούμενων χρόνων. 
Το ‘Θέατρο των Ιδεών’ συνδέεται με το αστικό δράμα στις βόρειες λογοτεχνίες και η επιρροή του στην ελληνική δραματολογία, εισάγει κοινωνικούς προβληματισμούς πάνω στην ατομική ανεξαρτησία, τα προβλήματα των διαπροσωπικών σχέσεων, τις θρησκευτικές επιρροές και τις κοινωνικές προλήψεις. Οι μοντερνιστές Ίψεν, Βέντεκιντ, Στρίντμπεργκ, Σνίτσλερ αλλά και οι Ξενόπουλος, Καζαντζάκης, Ταγκόπουλος, Παλαμάς αρθρώνουν μια διαμαρτυρία μέσα από το θέατρο για τα κοινωνικά δρώμενα. Η τάση αυτή καταγράφει την κοινωνική υποκρισία, την ηθική στα ζητήματα των ερωτικών σχέσεων, την χειραφέτηση της γυναίκας, την κοινωνική δικαιοσύνη αλλά και μεμονωμένες πράξεις σαν ειδικές περιπτώσεις ενός κοινωνικού κώδικα. 
Το ΒΕΤΟΝ7 σε μια συγκυρία που η πνευματικότητα στην τέχνη αναζητά ταυτότητα και αληθινές πηγές έμπνευσης, σε συνεργασία με τις ομάδες που συμμετέχουν στο Φεστιβάλ προτείνει κείμενα από τον Στρίντμπεργκ στον Καζαντζάκη για ένα μακρύ ταξίδι με όχημα το θέατρο και σταθερό σημείο αναφοράς την απόλυτη αφοσίωση στην τέχνη και την κοινωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Μάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΟι σκέψεις έστησαν χορό, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα