1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Διαβάστε τα κείμενα που συμμετέχουν, βαθμολογήστε ή σχολιάστε τα! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία * Το μαντήλι της Θέμιδος * Ανατομία ενός καλλιτέχνη ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι * Ένα δέντρο λιβάνι και πάλι ο ξηρανθός * Σώματα δίχως χρόνο * Λαξεμένοι ψίθυροι * Εν αμφιβολία ποιητές ** Νουβέλα: Ενηλικίωση * Η σιωπή της Περσεφόνης * Όταν η μοίρα εκδικείται ** Παιδικό: Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας

Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Εγκλωβισμένες

Πρόκειται για το ψυχολογικό θρίλερ του Θανάση Χλιάρα που ανέβηκε στο θέατρο Αλκμήνη και πραγματεύεται θέματα όπως η ζωή και ο θάνατος.
Με δυο λόγια... πρόκειται για δύο ιστορίες που εξελίσσονται εναλλάξ και αφορούν η μία ένα μακρινό παρελθόν και η άλλη το σήμερα. Δύο χιλιάδες χρόνια πριν δύο νέες, εγκλωβισμένες από την απληστία-ματαιοδοξία στενού συγγενή τους, επαναπροσδιορίζουν τις αξίες, αναζητούν το νόημα της Ζωής και του Θανάτου προτού καταλήξουν ότι η στέρηση της ελευθερίας προέρχεται περισσότερο από την κοινωνία και τις συμβάσεις της παρά από έναν κακό συγγενή. Σήμερα, δύο επιστήμονες ανακαλύπτουν το παρελθόν και τους πρωταγωνιστές του ξεσκεπάζοντας την τραγωδία της οικογένειας.
Τα θέματα που αναδεικνύονται στο θρίλερ είναι πολλά και διαχρονικά. Το κείμενο μιλά για τη Μοίρα, τη Νεότητα, την Αξιοπρέπεια, τη Ματαιοδοξία -θα έγραφα την ανθρώπινη ματαιοδοξία αλλά σκέφτηκα ότι δεν υπάρχει κανένα άλλο είδος ματαιοδοξίας-, τον Χρόνο, την Ελευθερία -με κάθε προέκτασή της... και, εν τέλει, θέτει διαχρονικά ερωτήματα όπως αν ο Θάνατος φέρνει τη λύτρωση ή το αντίθετο κι αν όλοι είμαστε εγκλωβισμένοι στη Ζωή.
Οι Εγκλωβισμένες έχουν την θριλερική ατμόσφαιρα των ανθρώπων που βρίσκονται ανέλπιστα φυλακισμένοι σε ένα χώρο όπως θα το θυμάστε από το Δωμάτιο πανικού του Ντέιβιντ Φίντσερ, τον ψυχολογικό εγκλωβισμό του ατόμου από τις κοινωνικές δομές όπως στη Γέρμα του Φ.Γ. Λόρκα, την αγωνία και την μοιρολατρία του κάθε εγκλωβισμένου -και την ανάγκη της επιβίωσης-, το μυστήριο και την απόλαυση τής ανακάλυψης και πολλές φιλοσοφικές προεκτάσεις που τίθενται διάσπαρτες μέσα στο έργο.
Στο πρόγραμμα της παράστασης υπάρχει μια εισαγωγή για να μας κατατοπίσει στο χρόνο και το χώρο η οποία με λίγα λόγια αναφέρει ότι στο έτος 1 π.Χ. η Μακεδονία δεν είναι ενιαίο κράτος αλλά διαιρεμένη σε πόλεις κράτη που αλληλοσπαράζονται. Στο βασίλειο της Άρβας, ο βασιλιάς Ευρικλής κατορθώνει να αυξήσει την αγροτική παραγωγή, τα εδάφη και τις ποσότητες πόσιμου νερού στηριζόμενος σε συμμαχίες του με γειτονικά βασίλεια. Όταν έπιασε στο κρεβάτι τη γυναίκα του με τον ίδιο του τον αδερφό, εκείνη τον εγκατέλειψε και από τότε δεν την ξαναείδε κανείς. Ο Ευρικλής μεγάλωσε μόνος τις κόρες τους, Ιφιγένεια και Αντιγόνη, μέχρι την ημέρα που έπεσε προδομένος από τον αδερφό του. Στην τελετή πυράς του νεκρού συμμετέχουν και οι κόρες του όμως ο Διόφιλος δεν είχε ολοκληρώσει το σατανικό του σχέδιο.
Η παράσταση έχει αρχαιοελληνικά στοιχεία όπως και σύγχρονες καταγραφές δημιουργώντας ένα διαχρονικό υπόβαθρο και θυμίζοντας με τον τρόπο της ότι οι άνθρωποι είναι άνθρωποι σε όλες τις εποχές και καταβάλλονται από τις ίδιες επιθυμίες ή ανάγκες. Περιέχονται κάποια καλά ευρήματα, μια απομηχανής Θεά που συμβάλει στην ατμόσφαιρα, κάποιες ανατριχιαστικές στιγμές με ελάχιστη φρίκη -αλλά περνάει στον θεατή οπότε είναι αισθητή-, μια μοναδικότητα γιατί ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο και το διαχρονικό σχόλιο του συγγραφέα για τον κόσμο και τους ανθρώπους που ισχύει για όλες τις εποχές, τελικά.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Συντελεστές
Παραγωγή: Man's Theater.
Κείμενο-σκηνοθεσία: Θανάσης Χλιάρας
Σκηνικά-κοστούμια: Μαρίνα Μηλιάρη & Clepsydra
Φλάουτο-Μουσική Σύνθεση: Χλόη Λάμπρου
Μουσική επιμέλεια: Αλέξανδρος Ανδρεάδης
Φωτογραφία: Θεανώ Μανουδάκη - Κωνσταντίνος Βαμβακούσης
Μακιγιάζ: Μαρίνα Μηλιάρη

Ερμηνεύουν οι: Δανάη Καπιτσαλά, Χριστίνα Κούτρα, Χλόη Λάμπρου, Θανάσης Χλιάρας.
Ακούγεται η φωνή της Συραίνας Κούτρα.
Σε συνεργασία με την ομάδα Παρ' ολίγον Αυτόχειρες.
Σαν υστερόγραφο...
Ο σκηνοθέτης στο σημείωμά του εξηγεί ότι: Άρ(γος + Θή)βα.
Η παράσταση είναι αφιερωμένη στην ανασκαφή της Αμφίπολης

Διάρκεια 85 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Μέχρι και 28 Ιουνίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Θέατρο Αλκμήνη,
Αλκμήνης 8-12 Γκάζι.
Τηλ κρατήσεων: 2103428650

Περισσότερα στο θέατρο Αλκμήνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΣώματα δίχως χρόνο, Δέσποινα ΣιμάκηΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΛαξεμένοι ψίθυροι, Μαρίζα Καζακλάρη
Ανατομία ενός καλλιτέχνη, Ισαβέλλα ΠρίτσαΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΤο μαντήλι της Θέμιδος, Λ. ΚαποπούλουΕν αμφιβολία ποιητές, συλλογικό έργοΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
Η σιωπή της Περσεφόνης, Θεοφάνης ΠαναγιωτόπουλοςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΕνηλικίωση, Νικόλαος Κατέχης
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΈνα δέντρο λιβάνι και πάλι ο ξηρανθός, Ευφροσύνη Μαντά-ΛαζάρουΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΌταν η μοίρα εκδικείται, Νίκος Δημητρούλιας