Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Το παιχνίδι της νύχτας: Η αφύπνιση των θρύλων * Το αγόρι * Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης * Ο κύριος Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως * Ταξίδι προς την ελευθερία: Αξίζει(;!) * Η εφημερίδα της λέσχης των φαντασμάτων * Άμμος και Λιανή = Αμμουλιανή * Στο Camping: Πυρ, γυνή και θάλασσα ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Στιγμές ζωής * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: Ονειρεύτηκα τη Διοτίμα και άλλα εφήμερα ειδύλλια * Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι

Η λιμνούλα με τα νούφαρα του Κλώντ Μονέ

Φίλες και φίλοι,
Το αφιέρωμα στον Μονέ τελειώνει με τα πασίγνωστα νούφαρα. Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι γνωστός και ως Λευκά νούφαρα, ενώ ο ζωγράφος τον έχει εντυπώσει και σε ροζ και (αρμονία σε ρόζ) και σε πράσινες (αρμονία σε πράσινο) αποχρώσεις.

Τα Λευκά νούφαρα είναι μία από τις πρώτες τοπιογραφίες της σειράς με τα νούφαρα, φιλοτεχνήθηκε το 1899 και θα τον δείτε στους χώρους του Μουσείου Πούσκιν στη Μόσχα.

Οι πρώτοι πίνακες με τα νούφαρα βασίζονται στον συνδυασμό διαφορετικών αποχρώσεων, ενώ σ’ εκείνους της ύστερης περιόδου χρησιμοποιούνται παραλλαγές του ίδιου χρώματος, παράγοντας ένα μονοχρωματικό αποτέλεσμα. Αυτή η τόσο διευρυμένη απόδοση του θέματος κάνει το αποτέλεσμα να πλησιάζει στην αφαίρεση.

Ολόκληρη η περίοδος που ο Μονέ ζωγράφιζε νούφαρα υπήρξε καθοριστική για την αναγνώριση της καλλιτεχνικής του αξίας (ήταν πλέον ηλικιωμένος).

Η οργιώδης βλάστηση καλύπτει εδώ ολόκληρη την ζωγραφική επιφάνεια, με αποτέλεσμα να απουσιάζουν εντελώς ο ουρανός και η γραμμή του ορίζοντα. Δεν είναι μια συνηθισμένη τοπιογραφία, αλλά μια σύνθεση όπου κυριαρχούν οι σχεδιαστικές αξίες και τα άπειρα σημεία που μπλέκονται μεταξύ τους.

Ο πίνακας απεικονίζει μια γωνιά του κήπου του καλλιτέχνη στο Ζιβερνύ, ενώ το γιαπωνέζικο γεφυράκι μας φανερώνει ότι ο Μονέ αντλεί έμπνευση για άλλη μια φορά από τις γιαπωνέζικες στάμπες που συνέλεγε.

«Σ’ αυτή τη σειρά (με τα νούφαρα)», μας λέει ο Λιονέλλο Βεντούρι, «ο Μονέ αναζητά εξαιρετικά μοτίβα, διακηρύσσει την απαρέσκειά του για κάθε τι που επιτυγχάνεται με ευκολία, κάνει θαύματα με τις τεχνικές του ικανότητες. Το σφουμάτο του είναι πάντα ομοιογενές, αυστηρά συγκεντρωμένο. Ωστόσο, όσο πιο λεπτή γίνεται η χρήση του, τόσο λιγότερο διατηρεί τη ζωντάνια του. Είναι αλήθεια ότι η μελέτη του φωτός έχει το χαρακτήρα ενός επιστημονικού προγράμματος, ωστόσο, η ζωγραφική εκτέλεση φανερώνει συναισθηματικές τάσεις».
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου