Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Κυκλοφορεί ήδη το συλλογικό έργο, με κείμενα που διαγωνίστηκαν, από τις εκδόσεις Δερέ. *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο θησαυρός της Σμύρνης * Ίχνη στα όνειρα * Τα ίχνη του αίματος * Υπεράνω πάσης υποψίας * Μια ανάσα πριν το τέλος * Γιαννέσα * Είκοσι τσουβάλια λίρες * Χαμένες ημέρες μιας μαύρης ηπείρου * Πάροδος * Μέτοικοι καιροί * Στην Ύδρα αέναα θα επιστρέφεις ** Ποίηση: Το όνομα του έρωτα * Πικραλίδα * Η εξορία του Σειληνού * Cyborg Sapiens ** Διηγήματα: Μέχρι να δω τον Άλκη * Φρούτα στο πιάτο και άλλες τρυφερότητες ** Άλλα: Ψίθυροι από μια άλλη ζωή ** Παιδικά: Μικροί μαθητές της ζωής * Ο νέος εφιάλτης: Η ομάδα των 5 εναντίον... ? * Μπίτερ λοβ & μαύρες γάτες ** Νουβέλες: Φάρος σκιών * Δύο ιστορίες * Η μέρα του καρναβαλιού ** Άλμπουμ μουσικό: The Birds Sing As Bells

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Άρης και Αφροδίτη

Αλεσάντρο Μποτιτσέλλι (1445-1510)
Φίλες και φίλοι,

Στη σκηνή που απεικονίζεται στον πίνακα βλέπουμε την Αφροδίτη, ντυμένη στα λευκά, να παρατηρεί τον εραστή της, τον θεό Άρη, ενώ εκείνος κοιμάται βαθιά. Το θέμα είναι παρμένο από τον Λουκιανό και ο πίνακας -αν λάβουμε, υπ’ όψιν μας τις διαστάσεις (69x173 εκ.) και το σχήμα του- είναι πιθανόν να προοριζόταν για την πλάτη ενός νυφικού κρεβατιού.
Έχει ειπωθεί, επίσης, ότι προοριζόταν για μέλος της οικογένειας Βεσπούτσι λόγω της παρουσίας, ακριβώς πίσω από τον Άρη, μιας σφηκοφωλιάς (γίνεται λογοπαίγνιο με το όνομα της σφήκας -βέσπα στα ιταλικά- και το όνομα της οικογένειας). Πράγματι, ο Πιερφραντσέσκο Μέντικο παντρεύτηκε την Σεμιραμίντε Βεσπούτσι το 1482 (ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε ένα χρόνο μετά).
Ο πίνακας ερμηνεύτηκε και ως αλληγορία της συζυγικής ζωής, στο πλαίσιο της οποίας ο έρωτας -προσωποποιημένος από την ίδια τη θεά Αφροδίτη- δαμάζει το πολεμικό πνεύμα, δηλαδή την προσωποποίηση του θεού του πολέμου, του Άρη.

Η σύνθεση βασίζεται στα πρόσωπα των δυο θεών. Η Αφροδίτη είναι ντυμένη και καλοχτενισμένη, με τις πτυχές του φορέματός της να πέφτουν απαλά, όπως και οι βόστρυχοι των μαλλιών της. Ο Άρης, αντίθετα, αποδίδεται γυμνός και ρωμαλέος.
Ανάμεσα στο ζευγάρι κυκλοφορούν σάτυροι που παίζουν με τα όπλα του Άρη, όπως ακριβώς γίνεται η περιγραφή στο έργο του Λουκιανού Διάλογοι.
Η στάση των αναπαριστώμενων θεών προέρχεται πιθανότατα από μια αρχαία σαρκοφάγο, στην οποία απεικονίζονταν ο Διόνυσος και η Αριάδνη σε μια ανάλογη στάση.
Αν ο πίνακας ερμηνευτεί σύμφωνα με τους κανόνες του Νεοπλατωνισμού, τότε στο πρόσωπο της Αφροδίτης θα μπει η Humanitas που φέρεται να κυριαρχεί πάνω στην ωμή δύναμη.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Δύο ιστορίες, Ερμιόνης ΚεχαγιάΗ εξορία του Σειληνού, Βαγγέλη ΚατσούπηΣτην Ύδρα αέναα θα επιστρέφεις, Νέλλης ΣπαθάρηΜέχρι να δω τον Άλκη, Τίτσας ΔιαμαντοπούλουCyborg Sapiens, Δημήτρη ΟρφανίδηΤα ίχνη του αίματος, Τειρεσία ΛυγερούΜέτοικοι καιροί, Νίκου Σκορίνη
Ο νέος εφιάλτης, Αναστασίας Ξενοφώντος-ΓαϊτάνουΧαμένες ημέρες μιας μαύρης ηπείρου, Νίκου ΔιονυσάτουΗ μέρα του καρναβαλιού, Μαριλένας ΠαππάΜπίτερ λοβ & μαύρες γάτες, Γεωργίας ΣύκαΜικροί μαθητές της ζωής, Μαρίας ΠαπακωνσταντίνουΥπεράνω πάσης υποψίας, Θεοχάρη ΛιβιεράτουΦρούτα στο πιάτο και άλλες τρυφερότητες, Νένας Φιλούση
Πάροδος, Βάσως ΒεκρήΤο όνομα του έρωτα, Δημήτρη ΜπαλτάΜια ανάσα πριν το τέλος, Χρήστου ΠαπαδημητρίουΨίθυροι από μια άλλη ζωή, Αθανάσιου ΔαββέταΠικραλίδα, Κικής ΣαλαμούραΓιαννέσα, Παρασκευής ΜπακέλλαΕίκοσι τσουβάλια λίρες, Θεοφάνη Παπαδόπουλου