Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όνειρα από ιστό * Τα Βασίλεια * Ταξίδι στο κόκκινο * Οι κανόνες του Δράκου: Πρώτος κανόνας * Αόρατοι δεσμοί * Άδεια κούνια * Αδαμάντινα τείχη * Νόμος 9023 * Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια; * Ουδείς εκών κακός * Η πτώση ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Ωδές του πόνου και τρούφες ΙΙ * Ξυλάρμενες ελπίδες * Το τέταρτο κλειδί ** Άλλα: Οδυνηρό χάρισμα, Μύχιες σκέψεις, Βουρκωμένα σύννεφα και Volcano * Οδηγός βικτωριανής απόλαυσης * Μετά βίας φωνές * Τέσσερις τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Διηγήματα: Τετρακόσια μέτρα * Παράσπορος και άλλες ιστορίες * 25 Ιστορίες και μία πολυθρόνα ** Παιδικά: Κορυφή * Η πριγκίπισσα Μάντυ * Ο δάσκαλος ο Kακομοίρης * Ένα παιδί από το πουθενά

Άρης και Αφροδίτη

Αλεσάντρο Μποτιτσέλλι (1445-1510)
Φίλες και φίλοι,

Στη σκηνή που απεικονίζεται στον πίνακα βλέπουμε την Αφροδίτη, ντυμένη στα λευκά, να παρατηρεί τον εραστή της, τον θεό Άρη, ενώ εκείνος κοιμάται βαθιά. Το θέμα είναι παρμένο από τον Λουκιανό και ο πίνακας -αν λάβουμε, υπ’ όψιν μας τις διαστάσεις (69x173 εκ.) και το σχήμα του- είναι πιθανόν να προοριζόταν για την πλάτη ενός νυφικού κρεβατιού.
Έχει ειπωθεί, επίσης, ότι προοριζόταν για μέλος της οικογένειας Βεσπούτσι λόγω της παρουσίας, ακριβώς πίσω από τον Άρη, μιας σφηκοφωλιάς (γίνεται λογοπαίγνιο με το όνομα της σφήκας -βέσπα στα ιταλικά- και το όνομα της οικογένειας). Πράγματι, ο Πιερφραντσέσκο Μέντικο παντρεύτηκε την Σεμιραμίντε Βεσπούτσι το 1482 (ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε ένα χρόνο μετά).
Ο πίνακας ερμηνεύτηκε και ως αλληγορία της συζυγικής ζωής, στο πλαίσιο της οποίας ο έρωτας -προσωποποιημένος από την ίδια τη θεά Αφροδίτη- δαμάζει το πολεμικό πνεύμα, δηλαδή την προσωποποίηση του θεού του πολέμου, του Άρη.

Η σύνθεση βασίζεται στα πρόσωπα των δυο θεών. Η Αφροδίτη είναι ντυμένη και καλοχτενισμένη, με τις πτυχές του φορέματός της να πέφτουν απαλά, όπως και οι βόστρυχοι των μαλλιών της. Ο Άρης, αντίθετα, αποδίδεται γυμνός και ρωμαλέος.
Ανάμεσα στο ζευγάρι κυκλοφορούν σάτυροι που παίζουν με τα όπλα του Άρη, όπως ακριβώς γίνεται η περιγραφή στο έργο του Λουκιανού Διάλογοι.
Η στάση των αναπαριστώμενων θεών προέρχεται πιθανότατα από μια αρχαία σαρκοφάγο, στην οποία απεικονίζονταν ο Διόνυσος και η Αριάδνη σε μια ανάλογη στάση.
Αν ο πίνακας ερμηνευτεί σύμφωνα με τους κανόνες του Νεοπλατωνισμού, τότε στο πρόσωπο της Αφροδίτης θα μπει η Humanitas που φέρεται να κυριαρχεί πάνω στην ωμή δύναμη.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυνηρό χάρισμα Γ.Λάμαρη, Βουρκωμένα σύννεφα Ρ.Αβαράκη-Αγραφιώτη, Μύχιες σκέψεις Περικλή Λεύκα και Volcano Χ.ΦλουρήΆδεια κούνια, Ευαγγελίας ΤσακίρηΑόρατοι δεσμοί, Γιώργου ΖάννουΟυδείς εκών κακός, Σπύρου ΦλώρουΟδηγός βικτωριανής απόλαυσηςΚορυφή, Πελαγίας ΜπότσηΗ πριγκίπισσα Μάντυ, Ρέας Κατσάπη
25 Ιστορίες και μία πολυθρόνα, Άννας-Μαρίας ΓκίκαΤο τέταρτο κλειδί, Μιλένας ΣπανούΞυλάρμενες ελπίδες, Θοδωρή ΚουτσοδήμαΟ δάσκαλος ο Κακομοίρης, Σοφίας ΓουδετσίδουΜετά βίας φωνές, ΣυλλογικόΤετρακόσια μέτρα, Χαράλαμπου ΚόκκινουΤέσσερις τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής: Παλέτα δολοφόνου, Η φλόγα του πάθους, Η λαογραφία της Ανατολικής Θράκης και Μνήμη και απώλεια
Ένα παιδί από το πουθενά, Άλκης ΖέηΝόμος 9023, Σωτήρη ΠετρίδηΟι κανόνες του Δράκου: Πρώτος κανόνας, Ellaria BlackΠαράσπορος και άλλες ιστορίες, Γιάννη ΔίγκαΠοιος σκότωσε την Ιφιγένεια;, Ελευθερίας ΜεταξάΗ πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΑδαμάντινα τείχη, Ελένης Σίντου