Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Γαλάτης που αυτοκτονεί και η ετοιμοθάνατη σύζυγός του

Εθνικό Μουσείο Ρώμης
(1ος αιώνας π.Χ.)
Φίλες και φίλοι,

Οι Ατταλίδες έστησαν ένα πολυπρόσωπο μνημείο για να απαθανατίσουν τις νίκες τους εναντίον κάποιων φυλών Γαλατών, οι οποίοι είχαν εισβάλει και εγκατασταθεί στο εσωτερικό της Μ. Ασίας. Σε μια σειρά μαχών, από το 233 ως το 223 π.Χ. ο Άτταλος, βασιλιάς της Περγάμου, κατόρθωσε να τους νικήσει ολοκληρωτικά.
Γι’ αυτές τις νίκες ο Άτταλος αφιέρωσε δυο πολυπρόσωπες συνθέσεις, μια στο ιερό της Αθηνάς στην ακρόπολη της Περγάμου και μια στην ακρόπολη των Αθηνών, γνωστές ως μεγάλη και μικρή σύνθεση Γαλατών αντίστοιχα.
Από αυτά, σώζονται δυο ομάδες αντιγράφων γλυπτών ελληνιστικών Γαλατών, η μια σε υπερφυσικό μέγεθος και η άλλη σε μέγεθος τριών τετάρτων του φυσικού. Το άγαλμα που παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούσε τη μικρή σύνθεση. (Την μεγάλη θα τη δούμε στο επόμενο αφιέρωμά μας).

Το συγκεκριμένο σύμπλεγμα «Γαλάτης που αυτοκτονεί και της ετοιμοθάνατης συζύγου του» είναι μια περίοπτη πυραμιδόσχημη σύνθεση που αποπνέει συγκλονιστική ένταση.
Ο εύρωστος Γαλάτης, όρθιος, αυτοκτονεί, καρφώνοντας με το δεξί του χέρι το σπαθί του στο στήθος του, ενώ με το αριστερό συγκρατεί τη γυναίκα του που πέφτει νεκρή, προφανώς φονευμένη από τον ίδιο (για να μη βρεθούν στα χέρια του εχθρού).
Η απλότητα των μορφών τονίζει τον ηρωικό χαρακτήρα που προκύπτει -κυρίως- από την τολμηρότητα της σύνθεσης, από τις χειρονομίες και τις εκφράσεις.

Όλες αυτές οι συνθέσεις απεικονίζουν τους Γαλάτες ως ευγενείς, ηρωικούς αντιπάλους, τέτοιους που διακρίνονται για την αξιοπρέπειά τους και εμπνέουν τον σεβασμό των νικητών. Μ’ αυτόν τον τρόπο, όχι μόνον εξυπηρετούν την υπόμνηση της νίκης του Αττάλου, αλλά αναδεικνύοντας την δύναμη και τον ηρωισμό των αντιπάλων, τονίζουν με έμφαση την αξία της δόξας του νικητή (Αττάλου).
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη