Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα * Αγάπη μου, έχασα το παιδί μας! * Αγάπησέ με αν τολμάς * Καβαλάρης θάνατος * Αιχμάλωτοι * Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει θάνατος * Ίχνος στον καθρέφτη * Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα * Αδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο * Ματωμένος Δούναβης ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Φως όπως μανταρίνι * Κατάβασις * Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο ** Διάφορα άλλα: Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού * Χορός στα ποτήρια * Ιβ & Βη * Η αγάπη είναι η απάντηση ** Διηγήματα: Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** Παιδικά: Ο τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλεξία * Τα βάσανα του Τεό και της Λέας

Ταύρος του Φαρνέζε

Φίλες και φίλοι,

Η εκπληκτική αυτή σύνθεση είναι ελεύθερη διασκευή ενός ελληνιστικού γλυπτού, έργο των Απολλωνίου και Ταυρίσκου, καλλιτεχνών από τις Τράλλεις τη Μικράς Ασίας, οι οποίοι είχαν πάει στη Ρώμη περί το τέλος του 2ου π.Χ. αιώνα.
Ανακαλύφθηκε στις Θέρμες του Καρακάλα το 1545, στην περιοχή της Παλαίστρας, μεταφέρθηκε στη Νεάπολη το 1788 και συμπληρώθηκε από τους γλύπτες Μπιόντι (16ος αιώνας) και Καλί (μέσα 19ου αιώνα).
Αναπαριστά πολύ ζωντανά τον τραγικό θάνατο της Δίρκης, συζύγου του βασιλιά της Θήβας Λύκου, την οποία έδεσαν οι Αμφίων και Ζήθος σε μαινόμενο ταύρο, με σκοπό να την τιμωρήσουν για την άδικη μεταχείριση της μητέρας τους Αντιόπης, τον καιρό που βρέθηκε αιχμάλωτη στη Θήβα.

Το σύμπλεγμα σχηματίζει μια εντυπωσιακή πυραμίδα από διάφορες μορφές. Στον πυρήνα βρίσκονται οι μορφές της αρχικής γλυπτικής σύνθεσης. Ο ένας από τους δύο αδελφούς (Αμφίων ή Ζήθος) κρατά τον τεραστίων διαστάσεων ταύρο από τα κέρατα ενώ ο άλλος σφίγγει το σκοινί με το οποίο θα δέσει την Δίρκη στο αγριεμένο ζώο.
Η τρομαγμένη γυναίκα βρίσκεται κάτω από τα πόδια του ταύρου, με υψωμένα τα χέρια της σε απόγνωση για όσα θα συμβούν.
Οι μορφές ενός σκύλου και ενός βοσκού, θεατών της σκηνής, θεωρούνται μεταγενέστερες, καθώς και ένας θύρσος στα χέρια της Αντιόπης, υποδηλώνοντας την ιδιότητα της μαινάδας.

Η ετικέτα «Ταύρος του Φαρνέζε» δηλώνει ότι το έργο ανήκει στη συλλογή του Αλεσσάντρο Φαρνέζε, μετέπειτα γνωστού ως Πάπας Παύλος Γ΄ (1534-1549), προορισμένο να διακοσμήσει το παλάτσο Φαρνέζε, στο οποίο ο Μιχαήλ Άγγελος είχε διαμορφώσει χώρους για την τοποθέτηση και την ανάδειξη αρχαιοτήτων που έρχονταν στο φως κατά την ανοικοδόμηση της Ρώμης τον 16ο αιώνα.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει φόβος, Γουον-πιένγκ ΣονΚαβαλάρης θάνατος, Άρη ΠαχήΧορός στα ποτήρια, Γεωργίας ΤάτσηΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΑγάπη μου, έχασα το παιδί μας! Θοδωρή ΠολίτηΟ τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλελία, Όλγας Κέγκου
Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα, Μ. Φιλιππάτου και Η αγάπη είναι η απάντηση, Γ. ΑρβανίτηΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΑιχμάλωτοι, Κωνσταντίνου ΣαγκριώτηΊχνος στον καθρέφτη, Ελευθερίας ΜεταξάΑγάπησέ με αν τολμάς, Ηλιάνας ΚλειτσογιάννηΙβ και Βη, Ευθύμιου ΣακκάΜατωμένος Δούναβης, Παρασκευής Καριώτου
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα βάσανα του Τεό και της Λέας, MuzoΘαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο, Πασχαλίας ΑστερινούΚατάβασις, Θεοδόση ΠαπαδημητρόπουλουΜια φορά κι έναν καιρό, Άρης από το ΑρίSTARχος, Η λύτρωση της αθεΐας: Εξορκίζοντας του μάγους και 10 παράθυρα ανοιχτά
Φως όπως μανταρίνι, Έφης ΝικολαΐδουΑδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο, Ελένης Σίντου