Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ταύρος του Φαρνέζε

Φίλες και φίλοι,

Η εκπληκτική αυτή σύνθεση είναι ελεύθερη διασκευή ενός ελληνιστικού γλυπτού, έργο των Απολλωνίου και Ταυρίσκου, καλλιτεχνών από τις Τράλλεις τη Μικράς Ασίας, οι οποίοι είχαν πάει στη Ρώμη περί το τέλος του 2ου π.Χ. αιώνα.
Ανακαλύφθηκε στις Θέρμες του Καρακάλα το 1545, στην περιοχή της Παλαίστρας, μεταφέρθηκε στη Νεάπολη το 1788 και συμπληρώθηκε από τους γλύπτες Μπιόντι (16ος αιώνας) και Καλί (μέσα 19ου αιώνα).
Αναπαριστά πολύ ζωντανά τον τραγικό θάνατο της Δίρκης, συζύγου του βασιλιά της Θήβας Λύκου, την οποία έδεσαν οι Αμφίων και Ζήθος σε μαινόμενο ταύρο, με σκοπό να την τιμωρήσουν για την άδικη μεταχείριση της μητέρας τους Αντιόπης, τον καιρό που βρέθηκε αιχμάλωτη στη Θήβα.

Το σύμπλεγμα σχηματίζει μια εντυπωσιακή πυραμίδα από διάφορες μορφές. Στον πυρήνα βρίσκονται οι μορφές της αρχικής γλυπτικής σύνθεσης. Ο ένας από τους δύο αδελφούς (Αμφίων ή Ζήθος) κρατά τον τεραστίων διαστάσεων ταύρο από τα κέρατα ενώ ο άλλος σφίγγει το σκοινί με το οποίο θα δέσει την Δίρκη στο αγριεμένο ζώο.
Η τρομαγμένη γυναίκα βρίσκεται κάτω από τα πόδια του ταύρου, με υψωμένα τα χέρια της σε απόγνωση για όσα θα συμβούν.
Οι μορφές ενός σκύλου και ενός βοσκού, θεατών της σκηνής, θεωρούνται μεταγενέστερες, καθώς και ένας θύρσος στα χέρια της Αντιόπης, υποδηλώνοντας την ιδιότητα της μαινάδας.

Η ετικέτα «Ταύρος του Φαρνέζε» δηλώνει ότι το έργο ανήκει στη συλλογή του Αλεσσάντρο Φαρνέζε, μετέπειτα γνωστού ως Πάπας Παύλος Γ΄ (1534-1549), προορισμένο να διακοσμήσει το παλάτσο Φαρνέζε, στο οποίο ο Μιχαήλ Άγγελος είχε διαμορφώσει χώρους για την τοποθέτηση και την ανάδειξη αρχαιοτήτων που έρχονταν στο φως κατά την ανοικοδόμηση της Ρώμης τον 16ο αιώνα.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη