ΔΩΡΟ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για τις παιδικές παραστάσεις του θεάτρου 104 *** ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ 50% για όλες τις παραστάσεις του Πολυχώρου Αυλαία στον Πειραιά *** Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζουν οι όροι στις δωροθεσίες. Διαβάστε τους νέους όρους εδώ.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το καλοκαίρι του αιγόκερου * Η αγάπη μπορεί * Ένγκαρ Χέβενσκαρ, Η επανάσταση * Η κατάρα του φεγγαριού * Άρωμα βροχής * Λίγες και μία νύχτες * Ροδάνθη * Ένας φάρος στην ψυχή μου * Το αγκάθινο στέμμα * Ισμήνη * 7 Καταραμένες ιστορίες * Τα διαμάντια της Δόμνας * Το εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου * Για μια σταγόνα ευτυχίας * Το τίμημα * Η θλίψη του αιώνιου στοχασμού * Σε περίμενα... ** Νουβέλα: Ο γρίφος της Θεσσαλονίκης ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Η αγριόπαπια, Η γιορτή στο Σούλχαουγκ, Καταλίνας και Ο τάφος του πολεμιστή ** Διηγήματα: Εξ απροόπτου έρωτες * Πόσες είναι οι εποχές; * Με τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο * Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες * Μια στάλα λόγος * Ένας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας...* Γράμματα ανεπίδοτα ** Πεζοποίηση: Σημειώσεις ενός αυτόχειρα ** Παιδικά: Μάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα ** Ποίηση: 2ος Νόμος * Η γυναίκα του κόσμου * Πέρασε καιρός * Δαίμων εαυτού * Αποσιωπητικά ** Βιωματικά: Σκόρπιες μνήμες

Σάββατο, 9 Μαρτίου 2019

Η Σοφία Δημοπούλου για το Πώς υφαίνεται ο χρόνος

Τι θα λέγατε για ένα μυθιστόρημα με φανταστικά αλλά και πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα, που μπλέκει δηλαδή τη μυθοπλασία με την ιστορία και «εξετάζει» τα χαρακτηριστικά του χρόνου με επίκεντρο το ερώτημα αν το παρελθόν είναι κάτι πεπερασμένο, τελειωμένο, μόνιμο κι οριστικό ή αν επανέρχεται στο παρόν ή το μέλλον; Κι αν επιστρέφει/-ψει, θα μας δείξει τα λάθη ή τα σωστά μας; Θα μας βοηθήσει μια τέτοια επιστροφή/επανάληψη, και πώς; Στις σελίδες του θα γνωρίσετε τη Νάνα, τον Ιωάννη, την Ανθή... και θα μάθετε τί πιστεύει η συγγραφέας του, η Σοφία Δημοπούλου.
Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Σ.Δ.: Ήθελα να γράψω ένα βιβλίο που να εξερευνά την επίδραση του παρελθόντος στα παρόν. Ποια η χρησιμότητά του και οι αναφορές μας στα περασμένα, αν δεν αποκομίζουμε κάποιο όφελος; Ήταν ένα ερώτημα που με απασχολούσε πάντα. Έτσι, το βιβλίο αυτό είναι η επίδραση μιας παλιάς ιστορίας στη ζωή μια σύγχρονης γυναίκας που εμπλεκόμενη συναισθηματικά μεταμορφώνεται.

Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Σ.Δ.: «Γυναίκα». Το βιβλίο παρακολουθεί γυναίκες της εποχής στον αγώνα τους να γίνουν κυρίαρχες της ζωής τους και να πετύχουν τα όνειρά τους σε μια κοινωνία που τους ύψωνε τείχη.

Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Σ.Δ.: Να αφεθεί στη γοητεία μιας άλλης εποχής όχι τόσο μακρινής και να κατανοήσει τα δεδομένα της, για να μπορέσει να καταλάβει τους χαρακτήρες που αναπτύσσονται στο βιβλίο.

Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Σ.Δ.: Πρώτα στο Λονδίνο, έπειτα στην Αθήνα, κατόπιν στην Πάτρα και από εκεί στην Κέρκυρα και πάλι στην Αθήνα για να ακολουθήσουμε αντίστροφα τα βήματα της Ανθής Γεραμάκη, της ηρωίδας του βιβλίου στην αναμέτρησή της με το χρόνο. Ίσως αυτό το ταξίδι να κρατούσε μια ζωή, όσο έζησε εκείνη.

Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο.
Σ.Δ.: «Πού είχε ακουστεί δυο νέες γυναίκες να ονειρεύονται άλλο από το να κάνουν σπιτικό και κάμποσα παιδιά; Εκείνες όμως ήταν σίγουρες πως τη ζωή θα την πατούσαν με το παπούτσι τους, θα την υπέτασσαν στη δική τους τη θέληση».

Ευχαριστώ πολύ από καρδιάς!
Το μυθιστόρημα της Σοφίας Δημοπούλου, Πώς υφαίνεται ο χρόνος, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Πλοκή:
Η Νάνα, μια αρχιτεκτόνισσα που πάσχει από κρίσεις πανικού, βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της ζωής της αφού καλείται να πάρει σημαντικές αποφάσεις, όπως το να κρατήσει το παιδί που κυοφορεί. Σε μια αναπαλαίωση του αρχοντικού της οικογένειας του Ιωάννη Αντωνόπουλου, ανακαλύπτει ένα παλιό χειρόγραφο από το οποίο μαθαίνει πολλά για την ιστορία της οικογένειας που εντέλει συνδέεται με την ιστορία και της δικής της. Μέσα από το χειρόγραφο μαθαίνει, επίσης, και για την Ανθή Γεραμάκη, η οποία λόγω των προκαταλήψεων της κοινωνίας του τέλους του 19ου αιώνα, αναγκάζεται να στερηθεί το δικαίωμα της μητρότητας, και να αλλάξει ακόμα και την ταυτότητά της. Η τέχνη της –είναι πολύ καλή υφάντρα– και το πείσμα της για ζωή θα τη βοηθήσουν να ξαναβρεί τα κομμάτια του εαυτού της. Η Νάνα θα εμπλακεί συναισθηματικά με την ιστορία της Ανθής και αυτή η εμπλοκή θα τη μεταμορφώσει. 
Τους κεντρικούς ήρωες πλαισιώνουν υπαρκτά πρόσωπα, όπως η ζωγράφος Σοφία Λασκαρίδου, ο «καταραμένος» ποιητής Περικλής Γιαννόπουλος, ο Εμμανουήλ Ροΐδης, ο Δηλιγιάννης, ο Χαρίλαος Τρικούπης, ενώ ανάμεσα στα φανταστικά μπαίνουν και ιστορικά γεγονότα που καθόρισαν τη σύγχρονη Ελλάδα.

Σημείωμα Σοφίας Δημοπούλου:
Πώς υφαίνεται ο χρόνος; Πιθανόν να μη μάθουμε ποτέ αν στ’ αλήθεια ο χρόνος ακολουθεί μια ευθεία ή κάνει κύκλους πάνω απ’ το κεφάλι μας.
«Δε γίνεται να μπούμε δυο φορές στο ίδιο ποτάμι», είπε ο Ηράκλειτος. Τα νερά που μας βρέχουν κάθε φορά είναι άλλα, η εμπειρία μας αλλάζει τα νερά, κάποτε αλλάζει ακόμα και αυτή την ίδια τη ροή του. Ετούτο το άχρονο χαλί, που είναι η ζωή των ανθρώπων, είναι η μοίρα μας και χρέος μας είναι να βάλουμε, καθένας με τον τρόπο του, τη μικρή του βελονιά. Ελπίζω να ευχαριστηθείτε το ταξίδι προς τα πίσω, στο παρελθόν που έρχεται να διεκδικήσει κομμάτι απ’ το παρόν μας. Έτσι κι αλλιώς πάντα με τις παλιές εμπειρίες οδηγό προχωράμε.

Η Σοφία Δημοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, η καταγωγή της όμως είναι από τα Λουσικά, ένα χωριό λίγα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα. Σπούδασε στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον περιβαλλοντικό σχεδιασμό πόλεων και κτιρίων. Εργάστηκε ως μηχανικός στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και ασκεί το επάγγελμά της ως σήμερα. Παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή και την ποίηση και παραδίδει μαθήματα δημιουργικής γραφής, έχοντας ολοκληρώσει το πρόγραμμα «Δημιουργική ανάγνωση και γραφή της πεζογραφίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει γράψει άλλα τέσσερα μυθιστορήματα: Lapis lazuli, η πέτρα που λείπει (2012), Άλμα θα πει ψυχή (2013), Σε σωστή ώρα νυχτώνει (2014) και Η ζωή απέναντι (2016), ενώ διηγήματά της έχουν κατά καιρούς συμπεριληφθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, ηλεκτρονικά μέσα (themachine, fractalart, diastixo) και σε εφημερίδες.
Περισσότερες πληροφορίες για την ίδια θα βρείτε στην προσωπική της ιστοσελίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Γράμματα ανεπίδοτα, Συλλογικό έργοΈνας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας..., ΣυλλογικόΤα διαμάντια της Δόμνας, Σ.ΠοιμενίδουΆρωμα βροχής, Τ. ΚοντοπούλουΜια στάλα λόγος, Γεωργία ΓιαννιούΣκόρπιες μνήμες, Περικλής Λεύκας7 Καταραμένες ιστορίες, Ε. Ιωσηφίδης
Ισμήνη, Μαρία ΛιβυκούΗ θλίψη του αιώνιου στοχασμού, Μ.ΚιβιδιώτουΤο εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου, Φ.ΚοσσυβάκηςΑποσιωπητικά, Γ.Μίχας-Νεονάκης (Dave)Ένας φάρος στην ψυχή μου, Β. ΜακαρίουΡοδάνθη, Μ. ΠαπαπαναγιώτουΨευδάνθρακας και άλλες ιστορίες, Ε.Μακαριάδη
Πόσες είναι οι εποχές; Σ.Λειβαδιώτου2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣημειώσεις ενός αυτόχειρα, Γ. ΡόγγαςΜε τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο, F,AmbrosoΜάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα, Ε.Μ.Τσουκάλη
Η κατάρα του φεγγαριού, Β. ΚοτλίτσαΓια μια σταγόνα ευτυχίας, Β. Προβίδα
4 χρόνια Παραμυθένιες σκέψειςΣε περίμενα..., Πόλυ Μίλτου
Το αγκάθινο στέμμα, Θ. ΓιαννόπουλοςΔαίμων εαυτού, Μ. ΠαπαδημητρίουΤέσσερις τίτλοι του Ερρίκου ΊψενΛίγες και μία νύχτες, Ι, ΖουργόςΟ γρίφος της Θεσσαλονίκης, Ε. Αντωνίου