Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων. *** Κάθε Δευτέρα του Ιουλίου και του Αυγούστου δίνουμε ένα βιβλίο των εκδόσεων Παράξενες Μέρες με κλήρωση ανάμεσα σε όσους συμμετέχουν στις δωροθεσίες που είναι ανοιχτές αυτήν την εποχή!
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η ρεπόρτερ * Το βέλος του έρωτα * Μορφή αδάμαστη - Εικόνα έμπνευσης * Ο φύλακας δαίμονάς μου * Η φυλακή της αγάπης * Σεξ, σεξ και πάλι σεξ * Τρεις χιλιάδες ψέματα * Ο δρόμος με τα χίλια χρώματα * Σκιές στις ράγες τα ταξίδια μας * Το χέρι του Θεού * Μάτια γεμάτα ενοχή * Αθώα ενοχή * #foodporn ** Νουβέλα: Έρωτες της ζωής και του θανάτου ** Ποίηση: Σε τρίτο ερωτικό * Κρυμμένες εποχές * Κολάζ λέξεων - Θάλασσα σκέψεων * Μετάβαση ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής ** Διηγήματα: Ιστορίες του Αρχαίου Κόσμου και της Επανάστασης * Η ζωή από το τζάμι περνά * Πιόνια στη σκακιέρα του έρωτα * Κάμερα * Πουλιά κι Ανεμώνες * ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ * Καθαρή πόλη * Ατέλειωτος Ιούλιος και άλλες ιστορίες * Ήμερες ημέρες ** Παιδικά: Εδώ κι Εκεί και Μια μπισκοτένια αγάπη * Το μαγικό δάσος

Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2019

Ο Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος, Ο ηγεμόνας και ο Μακιαβέλλι

Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Θ.Π.: Το 2012, για τις ανάγκες του θεατρικού έργου «Σινιόρε Μακιαβέλλι... γελάστε!», ασχολήθηκα με τον Ηγεμόνα του Ιταλού διπλωμάτη, ιστορικού και στοχαστή της Αναγέννησης.
Η εργασία συνεχίστηκε από τότε. Όταν ξανανέβηκε η νέα μορφή του έργου, ο Μακιαβέλλι, τον Οκτώβρη του 2018, αποφάσισα να εκδώσω παρέα το θεατρικό έργο με καινούργια, δική μου απόδοση του Ηγεμόνα. Έτσι φωτίζεται βαθύτερα ο στοχαστικός λόγος του Μακιαβέλλι -ή, τουλάχιστο, διατυπώνεται ορθότερα η δικιά μου πια θέση...

Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Θ.Π.: Σοφία με την πλήρη αρχαιοελληνική έννοια, λόγω του πανέμπειρου και νοημονέστατου Νικολό Μακιαβέλλι.

Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Θ.Π.: Να το πιάσει με τη σειρά: πρώτα τον Ηγεμόνα· όσο έχει υπομονή, να διαβάζει τις υποσημειώσεις, ώστε να συλλάβει το ιστορικό περιβάλλον και πώς τα νοήματα υπερβαίνουν τη συγκεκριμένη εποχή· έπειτα, να προσεγγίσει το θεατρικό εξεταστικά: τί κράτησα, τί άφησα, τί μετατόπισα, τί μεθερμήνευσα.

Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Θ.Π.: Θα 'ταν ιδιαίτερα απαιτητικό για ένα ανθρώπινο ον! Θα διαρκούσε 517 χρόνια (το 1512 γράφτηκε ο Ηγεμόνας, έχουμε σήμερα 2019) και θα 'χε στάσεις πάμπολλες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα: σε κάθε κέντρο λήψης αποφάσεων σ’ αυτόν τον πλανήτη -όπου κάποιος ορίζει τις τύχες μιας κοινωνίας.

Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο
Θ.Π.: Οι άνθρωποι κρίνουν βλέποντας τα φαινόμενα κι όχι ψηλαφίζοντας τα πράγματα.
Ο ηγεμόνας, κεφάλαιο XVIII

Η επιστήμη μου είναι κείνη του πειράματος... Αφουγκράζομαι τη φύση των ανθρώπων· δεν την καθορίζω -την καταγράφω.
Μακιαβέλλι, Δ΄ ενότητα
Στην έντυπη αυτή έκδοση βρίσκουμε και άλλες πληροφορίες, διευκολύνσεις κι επεξηγήσεις συμπεριλαμβανομένης της βιβλιογραφίας που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τη μετάφραση όσο και για το έργο του Μακιαβέλλι, σημειώσεις του μεταφραστή και βιογραφικό σημείωμα. Η χρήση πολυτονικού προσδίδει την αξία του κειμένου τονίζοντας το κύρος του και οι έντονες λέξεις που απαντώνται μας βοηθούν να εστιάσουμε γρηγορότερα στις βασικές πληροφορίες, χρονολογίες, ονόματα κ.ο.κ. Πάμπολλες παραπομπές αφορούν σε κατατοπισμούς του αναγνώστη και προσφέρουν το ιστορικό υπόβαθρο. Τέλος, η μελέτη και η εξονυχιστική αναζήτηση των πληροφοριών από τον κύριο Θεοδόση Παπαδημητρόπουλο που απέδωσε το κείμενο διαφαίνονται κατά την ανάγνωση· γίνεται σαφές ότι τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη.
Στο δεύτερο μέρος της έκδοσης, μπορούμε να διαβάσουμε τον θεατρικό μονόλογο που έγραψε ο ίδιος. Το έργο εκτυλίσσεται κατά την επίσκεψη του Μακιαβέλλι σε υψηλά ιστάμενο πρόσωπο ενώ ένας πρόλογος που βρίσκεται στο βιβλίο μάς βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα το κίνητρο της συγγραφής, το πλαίσιο και τη γραμμή που ακολουθήθηκε.
Συνοπτικά, πρόκειται για βιβλίο που αξίζει μια θέση σε κάθε βιβλιοθήκη. Είναι κλασικό και σύγχρονο παράλληλα. Ποιοτικό, όχι μόνο ως προς το περιεχόμενό του, μα και σε σχέση με την άριστη επιμέλεια έκδοσης που διαθέτει.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Το θεατρικό έργο του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου, Μακιαβέλλι, εμπνεύστηκε από το φιλοσοφικό βιβλίο του Νικολό Μακιαβέλλι, Ο ηγεμόνας, το οποίο επίσης περιλαμβάνεται στην έντυπη έκδοση που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος.

Ευχαριστώ τον Θεοδόση Παπαδημητρόπουλο για τη διάθεση του βιβλίου.
Περισσότερα:
Ο Μακιαβέλλι στο θεατρικό σανίδι - παραστάσεις - συνέντευξη (και κλήρωση για διπλές προσκλήσεις)

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Μορφή αδάμαστη - Εικόνα έμπνευσης, Γ. ΠαπαγεωργίουΤο χέρι του Θεού, Βασίλης ΚυριλλίδηςΚαθαρή πόλη, Βαγγέλης ΠαπαδιόχοςΣκιές στις ράγες τα ταξίδια μας, Τ. ΕμμανουηλίδουΤο βέλος του έρωτα, Andrya BaileyΚολάζ λέξεων - Θάλασσα σκέψεων, Γ. ΜπαμπανιώτηςΑθώα ενοχή, Γιώτα Μπατιστάτου
Η φυλακή της αγάπης, Τζέιμς Π.ΧάντλεϊΜάτια γεμάτα ενοχή, Π. Τσολάκη-ΑγγελοπούλουΣε τρίτο ερωτικό, Χαραλαμπία Πνευματικού#foodporn, Δημήτρης ΚοπαράνηςΑτέλειωτος Ιούλιος, Ζντράφκα ΕφτίμοβαΣεξ, σεξ και πάλι σεξ, Χρήστος ΑναστασιάδηςΒιβλία των εκδόσεων Ελκυστής
Τρεις χιλιάδες ψέματα, Μαρία Μαυρίδου-ΚαλούδηΉμερες ημέρες, Μουράτης ΚοροσιάδηςΈρωτες της ζωής και του θανάτου, Άγγελος Μπάκας
Μετάβαση, Νεφέλη ΣμίχεληΚρυμμένες εποχές, Κάια ΛαμουρέΟ δρόμος με τα χίλια χρώματα, Έλενα ΓιοβανάκηΜια μπισκοτένια αγάπη και Εδώ κι Εκεί