1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτείται *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Η τυχερή μέρα του Γκούντερ Νόιμαν * Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: XL: Ιστορίες αγάπης * Ο φαροφύλακας της Λάκκας * Εναλλαγές * Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί ** Ποίηση: Ανθρω-Ποινές * Εξελισσόμενη εφηβεία * Το φθαρμένο μολύβι ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2019

Ο Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος, Ο ηγεμόνας και ο Μακιαβέλλι

Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Θ.Π.: Το 2012, για τις ανάγκες του θεατρικού έργου «Σινιόρε Μακιαβέλλι... γελάστε!», ασχολήθηκα με τον Ηγεμόνα του Ιταλού διπλωμάτη, ιστορικού και στοχαστή της Αναγέννησης.
Η εργασία συνεχίστηκε από τότε. Όταν ξανανέβηκε η νέα μορφή του έργου, ο Μακιαβέλλι, τον Οκτώβρη του 2018, αποφάσισα να εκδώσω παρέα το θεατρικό έργο με καινούργια, δική μου απόδοση του Ηγεμόνα. Έτσι φωτίζεται βαθύτερα ο στοχαστικός λόγος του Μακιαβέλλι -ή, τουλάχιστο, διατυπώνεται ορθότερα η δικιά μου πια θέση...

Αν θα έπρεπε να το περιγράψετε με μία μόνο λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Θ.Π.: Σοφία με την πλήρη αρχαιοελληνική έννοια, λόγω του πανέμπειρου και νοημονέστατου Νικολό Μακιαβέλλι.

Τι θα συμβουλεύατε εκείνον που επρόκειτο να το διαβάσει;
Θ.Π.: Να το πιάσει με τη σειρά: πρώτα τον Ηγεμόνα· όσο έχει υπομονή, να διαβάζει τις υποσημειώσεις, ώστε να συλλάβει το ιστορικό περιβάλλον και πώς τα νοήματα υπερβαίνουν τη συγκεκριμένη εποχή· έπειτα, να προσεγγίσει το θεατρικό εξεταστικά: τί κράτησα, τί άφησα, τί μετατόπισα, τί μεθερμήνευσα.

Αν το βιβλίο σας ήταν/γινόταν ένα κανονικό ταξίδι κάπου στον κόσμο, που θα πηγαίναμε και πόσες μέρες θα κρατούσε;
Θ.Π.: Θα 'ταν ιδιαίτερα απαιτητικό για ένα ανθρώπινο ον! Θα διαρκούσε 517 χρόνια (το 1512 γράφτηκε ο Ηγεμόνας, έχουμε σήμερα 2019) και θα 'χε στάσεις πάμπολλες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα: σε κάθε κέντρο λήψης αποφάσεων σ’ αυτόν τον πλανήτη -όπου κάποιος ορίζει τις τύχες μιας κοινωνίας.

Κλείστε τη μίνι συνέντευξη με μία φράση/παράγραφο από το βιβλίο
Θ.Π.: Οι άνθρωποι κρίνουν βλέποντας τα φαινόμενα κι όχι ψηλαφίζοντας τα πράγματα.
Ο ηγεμόνας, κεφάλαιο XVIII

Η επιστήμη μου είναι κείνη του πειράματος... Αφουγκράζομαι τη φύση των ανθρώπων· δεν την καθορίζω -την καταγράφω.
Μακιαβέλλι, Δ΄ ενότητα
Στην έντυπη αυτή έκδοση βρίσκουμε και άλλες πληροφορίες, διευκολύνσεις κι επεξηγήσεις συμπεριλαμβανομένης της βιβλιογραφίας που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τη μετάφραση όσο και για το έργο του Μακιαβέλλι, σημειώσεις του μεταφραστή και βιογραφικό σημείωμα. Η χρήση πολυτονικού προσδίδει την αξία του κειμένου τονίζοντας το κύρος του και οι έντονες λέξεις που απαντώνται μας βοηθούν να εστιάσουμε γρηγορότερα στις βασικές πληροφορίες, χρονολογίες, ονόματα κ.ο.κ. Πάμπολλες παραπομπές αφορούν σε κατατοπισμούς του αναγνώστη και προσφέρουν το ιστορικό υπόβαθρο. Τέλος, η μελέτη και η εξονυχιστική αναζήτηση των πληροφοριών από τον κύριο Θεοδόση Παπαδημητρόπουλο που απέδωσε το κείμενο διαφαίνονται κατά την ανάγνωση· γίνεται σαφές ότι τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη.
Στο δεύτερο μέρος της έκδοσης, μπορούμε να διαβάσουμε τον θεατρικό μονόλογο που έγραψε ο ίδιος. Το έργο εκτυλίσσεται κατά την επίσκεψη του Μακιαβέλλι σε υψηλά ιστάμενο πρόσωπο ενώ ένας πρόλογος που βρίσκεται στο βιβλίο μάς βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα το κίνητρο της συγγραφής, το πλαίσιο και τη γραμμή που ακολουθήθηκε.
Συνοπτικά, πρόκειται για βιβλίο που αξίζει μια θέση σε κάθε βιβλιοθήκη. Είναι κλασικό και σύγχρονο παράλληλα. Ποιοτικό, όχι μόνο ως προς το περιεχόμενό του, μα και σε σχέση με την άριστη επιμέλεια έκδοσης που διαθέτει.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Το θεατρικό έργο του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου, Μακιαβέλλι, εμπνεύστηκε από το φιλοσοφικό βιβλίο του Νικολό Μακιαβέλλι, Ο ηγεμόνας, το οποίο επίσης περιλαμβάνεται στην έντυπη έκδοση που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος.

Ευχαριστώ τον Θεοδόση Παπαδημητρόπουλο για τη διάθεση του βιβλίου.
Περισσότερα:
Ο Μακιαβέλλι στο θεατρικό σανίδι - παραστάσεις - συνέντευξη (και κλήρωση για διπλές προσκλήσεις)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απ' το πυκνό δάσος στο πηγάδι της Γερακίνας, Γ.ΤηγανούριαΕξελισσόμενη εφηβεία, Ι.ΚόντοςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕναλλαγές, Απόστολος ΓκέτσοςΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήXL: Ιστορίες αγάπης, Στέλλα ΚαλλέΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Ανθρω-Ποινές, Νατάσα ΡεντήφΤο αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.ΔίγκαςΟ φαροφύλακας της Λάκκας, Χρ. Πατρώνου-Παπατέρπου