1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίο * Δώδεκα χτύποι * Ωρολογοποιός * Η τυχερή μέρα του Γκούντερ Νόιμαν * Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: XL: Ιστορίες αγάπης * Ο φαροφύλακας της Λάκκας * Εναλλαγές * Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί ** Ποίηση: Ανθρω-Ποινές * Εξελισσόμενη εφηβεία * Το φθαρμένο μολύβι ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2019

Η Εύθυμη Χήρα

Η Εθνική Λυρική Σκηνή μεταφέρθηκε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και κατασκευάστηκε μια εκπληκτική αίθουσα με πλατεία, τρεις ορόφους θεωρείων και δύο εξώστες, με καταπληκτική ακουστική, με σύγχρονη τεχνολογία που βοηθάει στη θέαση. Αλλά και η παλιά μας, γνωστή κι αγαπημένη αίθουσα Ολυμπία (που μετονομάστηκε Μαρία Κάλλας και που πλέον ανήκει στον Δήμο Αθηναίων) στην Ακαδημίας, συνεχίζει να μας χαρίζει όμορφες παραστάσεις. Μια τέτοια όμορφη εμπειρία είναι και η παρακολούθηση της οπερέτας «Εύθυμη χήρα», που μπορείτε να απολαύσετε φέτος τον μήνα Δεκέμβριο και τις δύο πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου 2020.

Οι οπερέτες συνδυάζουν την πρόζα με την όπερα και είναι μια ενδιάμεση κατάσταση για έναν θεατή που δεν είναι πολύ εξοικειωμένος με την όπερα και που δεν έχει ειδικευμένες γνώσεις μουσικής. Ο διάλογος μεταξύ των πρωταγωνιστών και οι σχετικά πιο χαρούμενοι ρυθμοί, καθιστούν τις οπερέτες ένα πιο εύπεπτο θέαμα. Και συνήθως είναι και ένα πιο χαρούμενο θέαμα, με απλουστευμένη υπόθεση και πιο ευτυχισμένο τέλος.

Σε αυτά τα πλαίσια κινείται και η γνωστή οπερέτα του Αυστριακού συνθέτη Φραντς Λέχαρ, η οποία γράφτηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1905. Ένα φανταστικό κράτος των Βαλκανίων που ονομάζεται Ποντεβέντρο, έχει πτωχεύσει. Η ελπίδα όλων των αξιωματούχων και των αρχών είναι τα χρήματα που έχει η λεγόμενη Εύθυμη Χήρα. Η Εύθυμη Χήρα δεν είναι άλλη από την Άννα Γκλάβαρι, μια γυναίκα χαμηλής τάξης που έτυχε να παντρευτεί τον τραπεζίτη. Ο τραπεζίτης πέθανε αιφνιδίως και τώρα αυτή κατέχει όλη την περιουσία του. Με έναν μαγικό τρόπο, από την μια στιγμή στην άλλη, η Άννα Γκλάβαρι γίνεται πολύ πλούσια και όλοι πλέον την σέβονται και την φλερτάρουν, με απώτερο σκοπό να χρηματοδοτηθεί το πτωχευμένο κράτος. Ο πρέσβης του Ποντεβέντρο στο Παρίσι διοργανώνει έναν χορό με αφορμή τα γενέθλια του ηγεμόνα της χώρας και καλεί την Άννα με απώτερο σκοπό να την φλερτάρει ο γραμματέας της Πρεσβείας και να την πείσουν να αφήσει την περιουσία της στο κράτος. Ο γραμματέας όμως είχε ένα ειδύλλιο με την Άννα πριν αυτή παντρευτεί και την αγαπά αληθινά, ασχέτως της περιουσίας της. Εν τω μεταξύ, η σύζυγος του πρέσβη φλερτάρει με έναν Γάλλο κόμη και χάνει τη βεντάλια της. Ο γραμματέας και η Άννα βοηθούν τη σύζυγο του πρέσβη προκειμένου να μην αποκαλυφθεί η απιστία της.
Ξέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα διεφθαρμένο κράτος που λόγω της οικονομικής κρίσης οι πολίτες γίνονται ακόμα πιο διεφθαρμένοι, είναι μια σαθρή κοινωνία. Άνετα θα μπορούσε να γίνει παραλληλισμός με την σύγχρονη δική μας εποχή και με την πραγματικότητα που βιώνουμε στην Ελλάδα. Άνετα θα μπορούσε να γίνει εδώ μια σύγκριση με την «Επίσκεψη της γηραιάς κυρίας» του Φρήντριχ Ντύρενματ, όπου επιστρέφει η ηλικιωμένη πλούσια -που κανένας δεν την σεβόταν πιο πριν λόγω της ταπεινής της καταγωγής- και που εξαναγκάζει τους συμπολίτες της να σκοτώσουν έναν άνθρωπο, επειδή τους προσφέρει χρήματα. Παρόλα αυτά εδώ δεν μπαίνουμε σε τέτοιες σκέψεις, δεν δίνεται εκεί η βαρύτητα του έργου, αλλά στις αλλεπάλληλες ερωτικές παρεξηγήσεις μεταξύ των ζευγαριών. Η υπόθεση είναι ανάλαφρη και ας ελοχεύει το κοινωνικό και πολιτικό υπόβαθρο. Άλλωστε το είπαμε και πιο πάνω: οι οπερέτες είναι ανάλαφρες και αυτός είναι ο σκοπός τους. Στην συγκεκριμένη θα χαρείτε να ακούσετε τα βαλς εκείνης της εποχής και θα ξεναγηθείτε έστω για λίγο στην ατμόσφαιρα των παριζιάνικων καμπαρέ.

Η σκηνοθεσία είναι του Ισίδωρου Σιδέρη, ο οποίος μαζί με την Ανθή Νταουντάκη έχουν μεταφράσει και διασκευάσει στα ελληνικά το κείμενο. Οι διάλογοι είναι πετυχημένοι με την έννοια ότι η γλώσσα ρέει, δεν πνίγεται στη μετάφραση, η μία έξυπνη ατάκα διαδέχεται την άλλη. Η σκηνοθεσία είναι συμβατική χωρίς ιδιαίτερες εκρήξεις. Στην διεύθυνση της ορχήστρας θα απολαύσετε την Ζωή Ζενιώδη, και είμαι πολύ χαρούμενη που σε ένα επάγγελμα που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε μόνο άντρες, απολαμβάνουμε με επιτυχία μια γυναίκα. Τα πετυχημένα κουστούμια (φράκα για τους κυρίους και τουαλέτες για τις κυρίες) είναι του γνωστού Μανώλη Παντελιδάκη. Όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα κλασικό ανέβασμα μιας κλασικής οπερέτας, χωρίς μοντερνισμούς και χωρίς περαιτέρω σκέψεις. Ό,τι πρέπει δηλαδή για μια Χριστουγεννιάτικη έξοδο.
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα
Συντελεστές:
Μουσική διεύθυνση: Ζωή Ζενιώδη (7, 8, 14, 15, 21/12/2019) Ελένη Κοτσμανίδου (22, 26, 27/12/2019, 1, 2/2/2020)
Σκηνοθεσία: Ισίδωρος Σιδέρης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μανόλης Παντελιδάκης
Χορογραφία: Διονύσης Τσαφταρίδης
Φωτισμοί: Κώστας Μπλουγουράς
Διδασκαλία Χορωδίας: Σταύρος Μπερής
Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας
Επιμέλεια μουσικού υλικού: Λουίζα Αντύπα
Βοηθός σκηνοθέτις: Κωνσταντίνα Ψωμά
Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου
Βοηθός ενδυματολόγου: Χριστίνα Τσουτσουλίγα
Βοηθός χορογράφου: Μαριλού Ανδρίκου

Διανομή:
Βαρόνος Μίρκο Ζέτα, Πρέσβης του Ποντεβέντρο στο Παρίσι: Βαγγέλης Μανιάτης (7, 15, 21, 26/12/2019, 1/2/2020) Μάριος Σαραντίδης (8, 14, 22, 27/12/2019, 2/2/2020)
Βαλανσιέν, σύζυγός του: Κάτια Πάσχου (7, 14, 21, 27/12/2019, 1/2/2020) Μαριλένα Στριφτόμπολα (8, 15, 22, 26/12/2019, 2/2/2020)
Κόμης Ντανίλο Ντανίλοβιτς, Γραμματέας της Πρεσβείας του Ποντεβέντρο: Γιάννης Καλύβας (7, 14, 15, 21, 22, 26, 27/12/2019, 2/2/2020) Νίκος Ζιάζιαρης (8/12/2019, 1/2/2020)
Άννα Γκλάβαρι: Δέσποινα Σκαρλάτου (7, 15, 21/12/2019, 2/2/2020) Ελεάννα Κωνσταντά (8, 22, 26/12/2019, 1/2/2020) Μαρία Κόκκα (14, 27/12/2019)
Καμίγ ντε Ροσιγιόν: Νίκος Στεφάνου (7, 8, 21, 22/12/2019, 1/2/2020) Γιάννης Χριστόπουλος (14, 15, 26, 27/12/2019, 2/2/2020)
Υποκόμης Κασκαντά: Παύλος Πανταζόπουλος
Ραούλ ντε Σαιν-Μπριός: Βαγγέλης Αγγελάκης (7, 15, 21, 27/12/2019, 1/2/2020) Διονύσης Μελογιαννίδης (8, 14, 22, 26/12/2019, 2/2/2020)
Μπογκντάνοβιτς, Πρόξενος του Ποντεβέντρο: Κώστας Ραφαηλίδης
Σύλβια, σύζυγός του: Αθηνά Χιλιοπούλου
Κρομώφ, Στρατηγός: Σταμάτης Μπερής
Όλγα, σύζυγός του: Κωνσταντίνα Ψωμά
Πρίτσιτς, Συνταγματάρχης ε.α.: Αντώνης Δήμου
Πρασκοβία, σύζυγός του: Μορφούλα Παπαγεωργίου (7, 8, 21, 22/12/2019) Ιωάννα Τσαβαλά (14, 15, 26, 27/12/2019, 2/2/2020)
Νιέγκους, Υπάλληλος στην Πρεσβεία του Ποντεβέντρο: Άρης Τσαμπαλίκας
Κυρία του Μαξίμ: Ινές Ζήκου
Λολό: Κάνδια Μπουζιώτη
Ντοντό: Ιωάννα Βρακατσέλη
Ζουζού Γκριζέτες: Μαριάννα Ρούσσου
Φρου-Φρού: Βασιλική Μακρή
Κλο-Κλό: Μαριλένα Λαζαροπούλου
Μαργκό: Δήμητρα Χαραλάμπους
Ερωτιδέας: Μαριλού Ανδρίκου
Βιολιστής: Γιάννης Γεωργιάδης

Χορευτές (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Κεϊβάναη, Μαριλένα Λαζαροπούλου, Βασιλική Μακρή, Τάσσος Παππάς-Πετρίδης, Μαριάννα Ρούσσου, Σπύρος Σαγιάς, Κωνσταντίνος Χαραλαμπόπουλος, Δήμητρα Χαραλάμπους

Χορωδοί (με αλφαβητική σειρά): Ευάγγελος Αγγελάκης, Ιωάννα Βρακατσέλη, Μένανδρος Γαλανός, Αντώνης Δήμου, Αναστασία Καλαϊτζίδου, Σοφία Καρβουνά, Κωνσταντίνος Κονδύλης, Ανδρονίκη Λαλούτση, Έφη Μηνακούλη, Νικόλαος Μπογιατζής, Κάνδια Μπουζιώτη, Γιώργος Μωραΐτης, Κατερίνα Νουνοπούλου, Σταμάτης Πακάκης, Ευμορφία Παπαγεωργίου, Ζηνοβία Πουλή, Δέσποινα Ρεβίθη, Κατερίνα Σπυροπούλου, Ιωάννης Σφυρής, Ιωάννα Τσαβαλά, Αθηνά Χιλιοπούλου, Σοφία Ψυλλάκη

Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία Δήμου Αθηναίων

2 σχόλια:

  1. Στη διεύθυνση ορχήστρας είναι και η Ελένη Κοτσμανίδου, μαθήτρια του Καρυτινού, μια που μιλάτε για γυναίκες μαέστρους. Σας διέφυγε; Ή μήπως η παλαιότητα ορίζει το ποιος είναι άξιος αναφοράς; Λίγη τσίπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι συντελεστές που αναφέρονται στο άρθρο είναι εκείνοι που δόθηκαν στα ΜΜΕ, δηλαδή αυτοί που αναγράφονται στο δελτίο τύπου. Επίσης, το όνομά της αναφέρεται από την πρώτη μέρα!

      Διαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απ' το πυκνό δάσος στο πηγάδι της Γερακίνας, Γ.ΤηγανούριαΕξελισσόμενη εφηβεία, Ι.ΚόντοςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕναλλαγές, Απόστολος ΓκέτσοςΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήXL: Ιστορίες αγάπης, Στέλλα ΚαλλέΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Ανθρω-Ποινές, Νατάσα ΡεντήφΤο αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.ΔίγκαςΟ φαροφύλακας της Λάκκας, Χρ. Πατρώνου-Παπατέρπου