Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ευαίσθητη ισορροπία

Όλος ο θίασος του «Ευαίσθητη ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντωνίου

Ο Τόμπι και η Άγκνες είναι ένα ζευγάρι με προβλήματα, που επιδεινώνονται από την αλκοολική αδελφή εκείνης, την Κλαίρη, και από την κόρη τους, που χωρίζει για τέταρτη φορά κι επιστρέφει στο πατρικό της. Η απρόσμενη επίσκεψη του Χάρι και της Έντνα θα κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.

Το κείμενο δεν προσφέρεται για έντονη σκηνική δράση, τα νοήματά του όμως, οι ιδέες που περνά στο κοινό, οι δεύτερες αναγνώσεις κατά τη διάρκεια της παράστασης από λέξεις με διττά νοήματα με εντυπωσίασαν και με έκαναν να σκεφτώ πολλά πράγματα, ειδικά από τη στιγμή που το έργο έχει την τύχη να ανέβει από ένα σύνολο δοκιμασμένων και ταλαντούχων ηθοποιών, που ενσαρκώνουν τους ρόλους με πειθώ, εσωτερικότητα, δυναμισμό και καλοκουρδισμένη σκηνοθεσία.
Η «Ευαίσθητη ισορροπία» τονίζει τον φόβο του ανθρώπου, την αβεβαιότητά του κατά την πορεία της ζωής και την ανάγκη του να βρει αποκούμπι σε ανθρώπους, που αγαπά και τον αγαπούνε, ώστε να μαζέψει δυνάμεις, να σταθεί στα πόδια του και να νικήσει αυτόν τον παραλογισμό. Να λοιπόν που το κείμενο έρχεται και κουμπώνει, σαν προφητικά λες, πάνω στην πανδημία που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και βρίσκει τραγική ταύτιση με τις κοινωνικές, οικογενειακές και φιλικές συνθήκες που όλοι μας βιώσαμε πρόσφατα με απρόβλεπτες ψυχολογικές, συναισθηματικές και οικονομικές συνέπειες.

Γραμμένο το 1965 και ανεβασμένο πρώτη φορά τον αμέσως επόμενο χρόνο, αποτυπώνει συνθήκες, καταστάσεις και ανθρώπους που εξακολουθούμε να συναντάμε ακόμη και στον 21ό αιώνα.

Όλος ο θίασος του «Ευαίσθητη ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντωνίου

Ο κύριος Αντώνης Αντωνίου είναι ο Τόμπι, ένας παραιτημένος σύζυγος και πατέρας που δειλιάζει και δεν παίρνει πρωτοβουλίες. Είναι σαν να βρίσκει αποκούμπι στο να φτιάχνει ποτά, ώστε να αποφεύγει τις κουβέντες. Η ερμηνεία είναι πολύ δυνατή, χαμηλής έντασης και σταδιακά πιο δυνατή, πιο βροντώδης, ως το μοιραίο ξέσπασμα στην τελική σκηνή του έργου.
Η κυρία Στέλλα Παπαδημητρίου είναι η αυστηρή, εριστική, δεσποτική Άγκνες, γεμάτη πικρόχολα σχόλια, προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες του σπιτικού της, που γκρεμίζεται. Είναι σαν να χάνει ένα κομματάκι κι από τη δική της ζωή με κάθε επιστροφή του παιδιού της στο σπίτι. «Οι πιο αποτυχημένοι είναι και οι πιο σκληροί», παραδέχεται κάποια στιγμή, μήπως λοιπόν αυτός είναι ο χαρακτήρας που υποδύεται, σε μία πρόταση; Επιπλέον, διατυπώνει άλλο ένα τραγικά επίκαιρο σήμερα μήνυμα: «Οι άντρες μας αποφασίζουν για την πορεία των πραγμάτων, εμείς ακολουθούμε.».
Η κυρία Νατάσα Ασίκη είναι η αλκοολική Κλαιρ, που έχει συμβιβαστεί με τον εθισμό της και φέρνει τους πάντες σε δύσκολη θέση, με πρώτη την αδελφή της: «Συγνώμη που η παρουσία μου βγάζει το μέγεθος της κτηνωδίας σου», της επιτίθεται κάποια στιγμή.
Οι κύριοι Ειρήνη Κονίδου και Ηλίας Κατέβας είναι το ζευγάρι που εισβάλλει στη ζωή των καλύτερών τους φίλων, με την πρώτη να νιώθει αναπόσπαστο κομμάτι στις ζωές των φίλων τους και τον δεύτερο να τη σιγοντάρει. Χωρίς να κάνουν κάτι ιδιαίτερο, οδηγούν τα πράγματα στα άκρα και την Άγκνες να παραδεχτεί: «Στο σπίτι δεν ήρθαν ο Χάρι κι η Έντνα, ήρθε η ίδια η αρρώστια!».
Η κυρία Ελένη Κούστα είναι η κόρη που επιστρέφει στις ζωές των γονιών της αναστατώνοντάς τους και νιώθοντας ανεπιθύμητη και προδομένη. Γίνεται έξαλλη που οι επισκέπτες μένουν στο δωμάτιό της και, ούσα γεμάτη ψυχολογικά προβλήματα, δε διστάζει να βγάλει όπλο εναντίον τους. Τους θεωρεί παράσιτα, είναι έτσι όμως ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο; Πόσο συχνά αλλάζουν οι ισορροπίες σ' ένα έργο;

Όλοι οι ηθοποιοί αποδίδουν πιστά και με συναισθηματισμό τους ρόλους τους, βιώνουν έντονα τα γεγονότα, ερμηνεύουν με πάθος και μέτρο, γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι ενός αρραγούς συνόλου που σκηνοθετεί ο άξιος κύριος Αντωνίου. Χρησιμοποιούν τα εκφραστικά τους μέτρα, κινούνται, μιλούν, ζωντανεύοντας μια οικογενειακή τραγωδία, που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας, αφήνοντας ταυτόχρονα τα νοήματα του κειμένου να ταξιδέψουν προς τους θεατές και να τα ενστερνιστούν. Δένουν σωστά μεταξύ τους, συμπληρώνουν και στηρίζουν ο ένας τον άλλον και βγάζουν ένα άρτιο αποτέλεσμα, χαρίζοντάς μου μια αξέχαστη βραδιά κλασικού θεάτρου.
Σε αυτό συμβάλλουν τα πρακτικά σκηνικά και τα κομψά κοστούμια του Νίκου Κασαπάκη, οι σωστοί φωτισμοί της Μαριέττας Παυλάκη, η προσεγμένη μετάφραση της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, ακόμη και οι γλυκύτατες ταξιθέτριες του θεάτρου.
«Πότε επιτέλους θα ξεχάσουμε;», ρωτάει κάποια στιγμή ο Τόμπι. Και η Άγκνες απαντά: «Όταν παραδεχτούμε ότι είμαστε ηττημένοι.». Αυτό είναι ένα από τα τραγικά ερωτήματα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπος ο θεατής σε μια παράσταση γεμάτη ερωτήματα, μασκαρεμένους φόβους, υποδείξεις βελτίωσης της ζωής μας που ίσως δεν πετύχουν τις περισσότερες φορές κι όλα αυτά από ένα αξιόλογο και πεπειραμένο καστ ηθοποιών.



Η Ευαίσθητη ισορροπία του Έντουαρντ Άλμπι βραβεύτηκε με Πούλιτζερ και είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντωνίου
Σκηνικά - Κοστούμια: Νίκος Κασσαπάκης
Φωτισμοί: Μαριέττα Παυλάκη
Φωτογραφίες: Νίκος Κόκκας
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Αντώνης Αντωνίου
Νατάσα Ασίκη
Στέλλα Παπαδημητρίου
Ηλίας Κατέβας
Ειρήνη Κονίδου
Ελένη Κούστα

Κάθε Τετάρτη στις 19.30, Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 στη Θεατρική σκηνή Αντώνη Αντωνίου, Νάξου 84, Αθήνα, 2102236890

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη