Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής * Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Επί –θεμάτων, γευμάτων και αισθημάτων– κοινωνία

Επί –θεμάτων, γευμάτων και συναισθημάτων– κοινωνία, Μαρίας Αποστολάκου

Πρώτη επιτυχία της νουβέλας της Μαρίας Αποστολάκου, Επί –θεμάτων, γευμάτων και αισθημάτων– κοινωνία, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βακχικόν, αποτελεί ο τίτλος αυτός καθαυτός. Διάφοροι συνειρμοί προκύπτουν στην ανάγνωσή του και όλοι σε προδιαθέτουν με τον έναν τρόπο ή τον άλλο. Είναι και το θέμα πρωτοτυπία που κάποιες φορές αποτελεί φενάκη όμως τις περισσότερες κάνει το κλικ.

Έχουμε μια νουβέλα λοιπόν κοινωνικού χαρακτήρα που σε προ(σ)καλεί να την ανιχνεύσεις, να δεις τι υπάρχει εκεί κι αυτό μόνο επιτυχία μπορεί να είναι.
Και να ’μαι. Στον παράδεισο. Τα πάντα θα μπορούσαν να γαληνεύουν, η ψυχή να ευφραίνεται, το μυαλό ν’ αδειάζει και χρήσιμα να γεμίζει, το κορμί ν’ απαλύνεται, τα μάτια να χαμογελούν, το πρόσωπο να ημερώνει, να νυχτώνει και να ξημερώνει και… όλα αυτά στη μετριότητα ριγμένα να τα ζω τσαλαπατώντας τα. Γιατί λείπει. Λείπει η δύσκολη απλότητα του αγγίγματος, η πληρότητα της σιωπής, η υπέρτατη δύναμη των σκέψεων, όταν έχουν ντυθεί το μανδύα λέξεων απλών, η νωχελική εξερεύνηση των αισθήσεων, η μεταμόρφωση βασανιστικών αλγόριθμων σε λιτές εξισώσεις, η επί –θεμάτων, γευμάτων και αισθημάτων– κοινωνία. 
Διαβάζοντας, συναντάμε μια όμορφη αφήγηση που ταξιδεύει ψυχαγωγώντας χωρίς να παιδεύει. Οι γλαφυρές περιγραφές και η ηθοπλαστική διάθεση δημιουργούν γόνιμες συνθήκες αλλά και η ροή της ιστορίας, που δεν αναλώνεται σε πολυλογίες και πλατειάσματα, είναι ό,τι πρέπει για μια ευχάριστη «βόλτα». Αν μάλιστα συνυπολογίσεις το γεγονός ότι αυτό το σύγγραμμα είναι η πρώτη εκδοτική απόπειρα της Μαρίας Αποστολάκου, τότε καταλαβαίνεις πως, αν εξακολουθήσει, έχεις να περιμένεις πολύ όμορφες μυθοπλασίες.

Το κείμενο πλημμυρίζει από εδέσματα και στιχουργική. Δύο χαρακτηριστικά που εμβολίζονται στην ιστορία και δένουν, αυτό που θα λέγαμε με μια λέξη, το συγγραφικό στιλ της κυρίας Αποστολάκου –τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο πόνημα.
Στο γενικό του πλαίσιο τιμά τη φιλία και αναφέρεται στις σχέσεις των γυναικών με τους άντρες επιχειρώντας μια γκάμα αποχρώσεων ζωής. Παραμένει όμως εστιασμένο στις γυναίκες της ιστορίας. Για εκείνες γράφτηκε και τη δική τους μεριά θα δούμε.

Στο σύνολό του το βιβλίο είναι σαν γλυκόπικρο ή γλυκόξινο λικέρ: πρώτα σε ξαφνιάζει με την αψάδα του, μετά γεύεσαι τα αρώματα και στο τέλος ανακαλύπτεις την επίγευσή του. Ο προορισμός του δε είναι να σου ξεπλύνει ό,τι έχεις καταναλώσει πριν. Με μια άλλη ματιά, μοιάζει με μια κυριακάτικη φθινοπωρινή αναπόληση· ούτε η κάψα του καλοκαιριού μα ούτε και το χειμωνιάτικο κρύο, εκεί στο ενδιάμεσο που όπως κι αν είναι ο καιρός ξέρεις ότι βρίσκεσαι σε μια ευχάριστη –μην πω ιδανική– εποχή.

Ο γήινος χαρακτήρας του δίνεται από τη συγγραφέα χωρίς περιττό μελό (η γράφουσα το εκτιμά αυτό πάντα) και χωρίς επιτηδευμένη φόρτιση. Βλέπουμε τη ζωή από την όμορφη πλευρά της παρά τις όποιες δυσκολίες κι αναποδιές της. Παρά τις προδοσίες, που δεν λείπουν ποτέ. Συναντάμε μια ρεαλιστική αλήθεια ωστόσο (άραγε υπάρχει αυτό το σχήμα, «ρεαλιστική αλήθεια»;), πιο κοντά στην πραγματικότητα παρά στο παραμύθι κι αυτό το στοιχείο είναι που μας κάνει να ταυτιστούμε με τα πρόσωπα. Η αισιοδοξία μέσω της οποίας δίνονται όλες οι συνθήκες –η χαρά, η καλή πλευρά, η θετική– προσφέρει αυτό που λέμε διασκέδαση αφού δεν μας βαραίνει με δράματα.

Μια ιστορία γυναικών (ή διάφορες ιστορίες γυναικών) λοιπόν, όπου το ζητούμενο είναι η επικοινωνία με κάθε τρόπο και μέσο. Η αφήγηση δομείται γύρω από την Μαρία, που είναι ο κεντρικός χαρακτήρας, όμως επεκτείνεται προς τις άλλες γυναίκες από το περιβάλλον της.
Μια ιστορία που δονεί όλες τις αισθήσεις αφού σου προσφέρει και αρώματα (μυρωδιές, ευωδιές) και μουσικές (τραγούδια).
Μια ιστορία για το γυναικείο φύλο που μπορεί να γοητεύσει κάθε αναγνώστη και ν' αφήσει την κατάλληλη επίγευση.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη Μπαλόγλου΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΡόνι ο Σαλιγκαρόνης, Χριστίνας ΔιονυσοπούλουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΕν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Άννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη