Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.

Ηλέκτρα

Η θεατρική σκηνή Μηλιά παρουσιάζει την Ηλέκτρα του Σοφοκλή

Ηλέκτρα του Σοφοκλή

Η Ηλέκτρα περιμένει τον αδελφό της, τον Ορέστη, να επιστρέψει στο παλάτι του Άργους για να εκδικηθούν μαζί τη μητέρα τους και τον εραστή της για τον φόνο του πατέρα τους, του Αγαμέμνονα. Η αδερφή τους, η Χρυσόθεμη, διστάζει να συμμετάσχει στα σχέδια της Ηλέκτρας ενώ η άλλη τους αδερφή, η Ιφιγένεια, είναι από χρόνια νεκρή, θυσιασμένη απ' τον Αγαμέμνονα προκειμένου να ξεκινήσει η εκστρατεία των Ελλήνων στην Τροία.
Ο Ορέστης φτάνει από την Φωκίδα μαζί με τον παιδαγωγό που τον ανέθρεψε και διέσωσε όταν ήταν μικρός και τον φίλο του Πυλάδη. Υποδυόμενοι τους ξένους θα μπουν στο παλάτι. Ο Ορέστης θα αναγνωριστεί με την Ηλέκτρα ύστερα από τόσα χρόνια και θα προχωρήσουν το σχέδιο τους.
«Γενναίο τόσο φύτρωσε ποτέ άλλο βλαστάρι;»
Ο Σοφοκλής, ο πρώτος ψυχαναλυτής, μας παρουσιάζει την διαδικασία γένεσης του οικογενειακού τραύματος αλλά και την έξοδο απ' αυτό. Η Ηλέκτρα συμβολίζει το μέλος της οικογένειας που υποφέρει περισσότερο γιατί έχει την μεγαλύτερη επίγνωση. Χρειάζεται έναν βοηθό για να φέρει σε πέρας τους φόνους, τις συμβολικές δηλαδή κινήσεις που πρέπει να γίνουν στον ψυχισμό προκειμένου να ελευθερωθεί το άτομο από τις αγκυλώσεις των Άλλων, από όλες τις ποιότητες που εσωτερίκευσε χωρίς να του ανήκουν.
Η σκηνή της αναγνώρισης, μιας από τις πιο εμβληματικές σκηνές της αρχαίας τραγωδίας, μας εισάγει σε ένα εσωτερικό τοπίο, όπου τα πράγματα συμπληρώνονται σταδιακά, αποκτούν το σχήμα τους και διαμορφώνουν έναν στέρεο εαυτό.
Ο Σοφοκλής περιγράφει (πριν από 25 αιώνες!) τη συνήθη εικόνα της οικογενειακής παθολογίας.

Ταυτότητα:
Σκηνοθεσία και μουσική: Τάσος Μπάμπαλης
Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρυσάνθη Βαρδάκη
Teaser video editing: Φίλιππος Μαυρικάκης
Παραγωγή: Θεατρική Σκηνή «Η Μηλιά»
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Χορός: Γιώτα Παπαβραμοπούλου, Αγγελική Παπαδημητρίου, Δανάη Πολυχρονοπούλου
Ορέστης: Σάββας Κοντός
Παιδαγωγός: Βασίλης Τσεκούρας
Πυλάδης: Γιώργος Μητρόπουλος
Ηλέκτρα: Ελένη Κατσικαρώνη
Χρυσόθεμη: Νατάσα Χριστοδουλοπούλου
Κλυταιμνήστρα: Πόπη Μανεσιώτη

Το Σάββατο 11 Μαΐου στις 18:00 στο Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Αθήνα
Μόνο με κράτηση θέσης στο 6944514337

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η άλλη πλευρά, Γιώργου Λύπα4ος όροφος, Μάριου Λιβάνιουλοιπόν, Ευτυχίας ΚατελανάκηΤο ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΟ εραστής του Ντεβ Μάρτιν, Δημήτρη ΤσεκούραBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Πέτα μακριά, Πέπε, Δαμιανός ΑγραβαράςΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη ΣμίχεληΟ βυθός αλλιώς, Μαρίας ΒουζουνεράκηΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΙόντα θανάτου, Σοφίας ΕλευθεριάδουΝαι, αρνούμαι, Χάρη ΒαρούτηΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα