ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Mein Komplex * Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Το προηγούμενο κορίτσι

2 γυναίκες: Έμα και Τζέιν.
Δύο γυναίκες νέες, που κουβαλούν τις δικές τους τραυματικές εμπειρίες και προσπαθούν να ξεκινήσουν τη ζωή τους από την αρχή.
Προσπάθεια που θα επιχειρήσουν να πραγματοποιήσουν μέσω της διαδικασίας της μετακόμισης.

1 διαμέρισμα: αυτό του Αριθμού Ένα στην Οδό Φόλγκεϊτ.
Ένα ιδιαίτερα μοντέρνο και μινιμαλιστικό οίκημα, με εκπληκτικά έξυπνο σχεδιασμό.
Ένα διαμέρισμα εξοπλισμένο με μοναδικά τεχνολογικά μέσα, που όμως το «στοιχειώνει» το ίδιο του το παρελθόν.

Η μετακόμιση των δύο γυναικών σε αυτό, σε διαφορετικούς φυσικά χρόνους, θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας ζωής.
Ζωής εγκλωβισμένης σε αμέτρητους κανόνες.
Κανόνες που επιβάλει το συμβόλαιο και κατ’ επέκταση ο γοητευτικός κι αρκετά μυστήριος αρχιτέκτονας του διαμερίσματος, η γνωριμία με τον οποίο θα σημαδέψει τις ζωές τους.
Μη θέλοντας να αποκαλύψω περισσότερα στοιχεία σχετικά με την υπόθεση του μυθιστορήματος «Το προηγούμενο κορίτσι» μιας και ανήκει στο είδος του ψυχολογικού θρίλερ και κάθε πληροφορία ίσως προδώσει σημεία-κλειδιά της πλοκής, θα προχωρήσω ευθύς αμέσως στη γεύση που μου άφησε το συγκεκριμένο πολυαναμενόμενο και πολυδιαφημιζόμενο απ’ τον εκδοτικό του λογοτεχνικό ανάγνωσμα.

Παίρνοντας αρχικά το βιβλίο αυτό στα χέρια μου, ξεφυλλίζοντας το, αλλά και φυσικά μυρίζοντας το φρέσκο άρωμα των πρόσφατα τυπωμένων σελίδων του, οι προσδοκίες μου ήταν αρκετά μεγάλες.
Κι αυτό γιατί στο οπισθόφυλλο του, αλλά και στο book trailer που κυκλοφόρησε αναφέρεται χαρακτηριστικά το «Στα χνάρια του παγκόσμιου μπεστ σέλερ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ...», φράση η οποία ασυνείδητα μου καλλιέργησε μεγάλες προσδοκίες κι ανέβασε τις απαιτήσεις μου ως αναγνώστη, μιας και το «Το κορίτσι του τρένου» ήταν ένα βιβλίο που με συνάρπασε.

Δυστυχώς, το ίδιο ΔΕ συνέβη και με «Το προηγούμενο κορίτσι» του συγγραφέα, με το ψευδώνυμο ΤΖ. Π. Ντιλέινι.
Η γεύση που μου άφησε γυρνώντας την τελευταία του σελίδα ήταν κάπως μέτρια, χλιαρή από εντάσεις και συναισθήματα, γεύση που λησμονήθηκε αμέσως.
Όσον αφορά την υπόθεση του βιβλίου ακολουθεί κάποια συνήθη συγγραφικά κλισέ του είδους για να αναπτυχθεί. Κλισέ τα οποία καλώς χρησιμοποιούνται, αλλά θα μπορούσαν να έχουν αποτυπωθεί με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο, ή να αποτελέσουν απλά το εφαλτήριο του συγγραφέα για να αναπτυχθεί μία ιστορία που κινείται σε νέους, λιγάκι πρωτότυπους ίσως, δρόμους. Το γεγονός αυτό λειτούργησε κατασταλτικά στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η αγωνία, η προσμονή του άγνωστου, ο φόβος κι η έκπληξη του ξαφνικού παράγοντα.
Δεν με ικανοποίησε επίσης, ο τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας οικοδόμησε τα ψυχολογικά προφίλ των δύο κεντρικών του ηρωίδων, οι πράξεις και οι σκέψεις των οποίων πολλές φορές δεν τεκμηριώνονται σωστά, μιας κι η παραπάνω διαδικασία έχει πραγματωθεί με τρόπο που αφήνει εμφανή κενά.
Είναι αστείο σαν γεγονός παραδείγματος χάρη, η αφελής συμπεριφορά των ηρωίδων, να αγνοούν επιδεκτικά δηλαδή, τα προειδοποιητικά σήματα που ηχούν, κραυγάζουν θα έλεγα καλύτερα, συνεχώς γύρω τους, την ίδια στιγμή που παρουσιάζονται σαν αρκετά οξυδερκείς προσωπικότητες, που γοητεύονται από πιο πνευματικά καλλιεργημένους ανθρώπους, αλλά είναι και σε θέση να ανιχνεύσουν κάποια στοιχεία γύρω τους, που οδηγούν σε παρελθοντικές αναφορές γεγονότων, τα οποία με την εμφάνιση τους τότε καθόρισαν την πορεία των μελλοντικών εξελίξεων.
Σημαντική (για έμενα τουλάχιστον) δυσκολία του συγγραφέα υπήρξε και στη δημιουργία βάθους στο κείμενο του. Αν και η γραφή είναι πρωτοπρόσωπη, άμεση και γεφυρώνει την απόσταση εκείνη που κάποιες φορές υπάρχει μεταξύ ηρώων και αναγνωστών, δεν καταφέρνει να αποκτήσει εσωτερικό όγκο, άσχετα που γίνονται κατά κόρων εκτενείς αναφορές στις σκέψεις και τους προβληματισμούς των δύο ηρωίδων.
Η προσέγγιση του ΤΖ. Π. ΝΤΙΛΕΪΝΙ φαντάζει κάπως επιφανειακή και επίπεδη…
Ακόμη, μεγάλο μείον στις σελίδες αυτού του βιβλίου αποτελεί η αδύναμη ατμόσφαιρα του.
Διαβάζοντας κανείς ένα ψυχολογικό θρίλερ ανυπομονεί να αισθανθεί μία ατμόσφαιρα μυστηριακή, σκοτεινή, ίσως και λιγάκι εφιαλτική. Μία ατμόσφαιρα αμφίσημη, ελλειπτική, όπου όλα είναι δυνατά, μα και όλα είναι αδύνατα να συμβούν. Στοιχεία, τα οποία με θλίψη διαπίστωσα πως δεν υπάρχουν μέσα στο κείμενο, τουλάχιστον σε βαθμό, που να δημιουργούν μία υποτυπώδη ατμόσφαιρα αγωνίας, χαρακτηριστική της συγκεκριμένης κατηγορίας βιβλίου.
Αντίθετα, σε πολλά σημεία αν αφαιρούσα τα στοιχεία της υπόθεσης που εντάσσονται στο είδος του ψυχολογικού θρίλερ, το συγκεκριμένο ανάγνωσμα θύμιζε μία φλύαρη αισθηματική ιστορία, αφού μεγάλο μέρος των σελίδων του έχει αφιερωθεί στις σκέψεις και τις πράξεις των ηρωίδων σχετικά με την προσωπική τους ζωή.

Και για να μην φανώ τέλος, σαν ένας στριφνός και κακομούτσουνος γέροντας όπου μόνο αρνητικά παρατηρεί σε ένα βιβλίο θα μπορούσα να πω ότι βρήκα πολύ έξυπνη την ιδέα του συγγραφέα να ξετυλίξει παράλληλα και σιγά-σιγά τα νήματα της ιστορίας του, μπλέκοντας το παρόν με το παρελθόν συγχρονίζοντας και τα βήματα των ηρωίδων του. Είμαι σίγουρος, πως αυτή η τεχνική αν το κείμενο ήταν δυνατό ως προς τα συναισθήματα που καλλιεργεί στον αναγνώστη, θα συνάρπαζε, θα δημιουργούσε ένα γοργό αναγνωστικό τέμπο και θα προκαλούσε με βεβαιότητα τη δημιουργία συναισθημάτων αγωνίας, φόβου και προσμονής του αναπάντεχου.

Ολοκληρώνοντας, λοιπόν, βάσει όλων των παραπάνω νομίζω πως είναι φανερό ότι το ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ήταν ένα ανάγνωσμα που δε με ικανοποίησε και γυρνώντας την τελευταία του σελίδα δεν κατάφερε να αποτυπωθεί στην αναγνωστική μου μνήμη.
Γεγονός, που με οδηγεί για ακόμη μία φορά στο συμπέρασμα, το οποίο έχει εκφραστεί μέσω του λαού με τη πολύ σοφή λαϊκή ρήση: «Όπου ακούς για πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι…».
Κλικ εδώ για περισσότερα του Γιάννη Ζαραμπούκα
Το μυθιστόρημα του Τζ. Π. Ντιλέινι, Το προηγούμενο κορίτσι, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Περισσότερα για το βιβλίο, όπως και ένα απόσπασμα, θα βρείτε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Βιβλία για παιδιάΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά