Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Blackbird * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα * Μωβ. Το χρώμα της λύπης * Παρέα με τον άνεμο * Η ρεπόρτερ * Το βέλος του έρωτα * Μορφή αδάμαστη - Εικόνα έμπνευσης * Ο φύλακας δαίμονάς μου ** Συλλογές πεζών: Νιώθω * Αφώτιστες περιοχές ** Ποίηση: Καρδιόσχημα * Ναίφως * Σε τρίτο ερωτικό * Κρυμμένες εποχές ** Νουβέλα: Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη * Έρως λυσιμελής ** Διηγήματα: Ιστορίες του Αρχαίου Κόσμου και της Επανάστασης * Η ζωή από το τζάμι περνά * Πιόνια στη σκακιέρα του έρωτα * Κάμερα * Πουλιά κι Ανεμώνες * ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2019

Απόλλων Κιθαρωδός

Γλυπτοθήκη Μονάχου

Φίλες και φίλοι,
Τα ταξίδια της ελληνικής τέχνης στα μουσεία του κόσμου συνεχίζονται και το 2019. Εγώ και η φιλότεχνη στέγη της Τζένης σας ευχόμαστε να έχετε μια υπέροχη χρονιά, γεμάτη υγεία και αγάπη!
Ξεκινάμε με την παρουσίαση ενός καταπληκτικού μαρμάρινου γλυπτού, ύψους 2.53 μέτρων που εκτίθεται στην περίφημη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, αντίγραφο ελληνικού αγάλματος του 420 π.Χ, αποδιδόμενο στον Σκόπα.

Το συγκεκριμένο, αποκαλείται και «Απόλλων Barberini».
Το κεφάλι μέχρι τον λαιμό είναι φτιαγμένο από ξεχωριστό κομμάτι μαρμάρου και προσαρμόζεται σε αντίστοιχη οπή του δώματος. Απεικονίζει έναν μεγαλοπρεπή και μεγαλόσωμο θεό, ο οποίος πλησιάζει με αργό βηματισμό, μένοντας μια στιγμή ακίνητος, στηριζόμενος στο δεξί του πόδι, με ελαφρά λυγισμένο και χαλαρό το αριστερό. Στο αριστερό του χέρι κρατά μια τεράστια κιθάρα.
Αντίθετα με τις συνήθεις απεικονίσεις του -εμφανίζεται γυμνός ή περίπου γυμνός, ενσαρκώνοντας το αθλητικό ιδεώδες- ο Κιθαρωδός Απόλλων φορά έναν μακρύ και βαρύ χιτώνα που φτάνει το έδαφος σχηματίζοντας πλούσιες και βαθιές πτυχώσεις. Στη μέση του, μια φαρδιά ζώνη σφίγγει τον χιτώνα που αναδιπλώνεται και την σκεπάζει.
Τα μάτια του αγάλματος είναι ένθετα από λευκό μάρμαρο, με την ίριδα και τις βλεφαρίδες φτιαγμένες από χαλκό.
Η κόμη, πλούσια και περίτεχνη, καταλήγει σε μακριούς βοστρύχους μέχρι το ύψος του θώρακα.

Παλιότερα θεωρούσαν ότι επρόκειτο για γυναικεία μορφή, συγκεκριμένα απόδοση της μούσας του Αργείου γλύπτη Αγελάδα, που ήταν δάσκαλος του Φειδία και του Πολύκλειτου. Ωστόσο, αποδείχτηκε ότι παριστάνει τον Απόλλωνα, επειδή η ενδυμασία του είναι εκείνη η εορταστική των Πυθίων, η οποία φοριόταν από τους καλλιτέχνες που έπαιρναν μέρος στον διαγωνισμό μουσικής.
Παράλληλα με το εξαιρετικό άγαλμα, δείτε, φίλες και φίλοι, και μια ζωγραφική απεικόνιση του θεού Απόλλωνα, αυτή τη φορά με τη λύρα του.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Μορφή αδάμαστη - Εικόνα έμπνευσης, Γ. ΠαπαγεωργίουΠουλιά κι Ανεμώνες, Μιράντα ΣκέττουΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΠιόνια στη σκακιέρα του έρωτα, Δημήτρης ΤσινικόπουλοςΤο βέλος του έρωτα, Andrya BaileyΟ φύλακας δαίμονάς μου, Γιάννης ΜαντούσηςΜωβ. Το χρώμα της λύπης, Μηνάς Τσαμπάνης
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΚάμερα, Κατερίνα ΓαϊτάνουΣε τρίτο ερωτικό, Χαραλαμπία ΠνευματικούΗ ρεπόρτερ, Λένα Μαυρουδή-ΜούλιουΑφώτιστες περιοχές, Βασίλης ΓιαννάκηςΠαρέα με τον άνεμο, Βασίλης ΛαχανιώτηςΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ, Στεργία Κάββαλου
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΗ ζωή από το τζάμι περνά, Μαρία ΠαπαδοπούλουΝιώθω, συλλογικό βιβλίο με διηγήματα
Έρως λυσιμελής - ΑνθολόγιοΚρυμμένες εποχές, Κάια ΛαμουρέΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουΙστορίες του Αρχαίου Κόσμου και της Επανάστασης, Α. Γκέτσος