Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Δέκα διάλογοι για το σεξ


Ο Άρτουρ Σνίτλσερ (1862-1931) ήταν Αυστριακός συγγραφέας και σπούδασε ιατρική, με ενδιαφέρον στην ψυχιατρική. Το 1893 αφοσιώθηκε στη λογοτεχνία και έγραψε κείμενα όπως «Η φυγή στο σκοτάδι» (1917), «Τερέζα» (1928), το θεατρικό «Ανατόλ» (1893) και πολλά άλλα. Το 1897 το έργο του «Reigen» («Ερωτικό γαϊτανάκι») απαγορεύτηκε από τη λογοκρισία κι ο συγγραφέας το απέσυρε από τις γερμανόφωνες χώρες. Κεντρικό θέμα του κειμένου είναι οι ερωτικές συνευρέσεις μεταξύ ανθρώπων από διάφορες και διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, με συνέπεια να δείχνεται η αγάπη, ο έρωτας και το σεξ υπό ποικίλες οπτικές γωνίες.


Με τον τίτλο «Δέκα διάλογοι για το σεξ» και μετάφραση της Αλίκης Δανέζη-Knutsen αυτό το έργο παρουσιάζεται στο θέατρο «Θησείον» και ταξιδεύει τον θεατή σε μια Βιέννη γεμάτη ερωτικές προκλήσεις και πρόθυμη για έντονες συγκινήσεις. Δε μένουμε όμως μόνο εκεί, μιας και τα ζευγάρια που υποδύονται ο Γιώργος Χρανιώτης και η Θεοδώρα Τζήμου ταξιδεύουν άχρονα και άτοπα, παρουσιάζοντας διαχρονικές καταστάσεις και σχέσεις μεταξύ των αντρών και των γυναικών. Τρυφερές στιγμές εναλλάσσονται με κωμικές, η προδοσία αντικαθίσταται από τη γαλήνη, το σεξ με τον έρωτα και την αγάπη, όλα σ’ ένα αρμονικό σύνολο που βασίζεται αποκλειστικά στους ηθοποιούς, μιας και τα σκηνικά είναι ανύπαρκτα ενώ τα κοστούμια τα αλλάζουν οι ίδιοι κατά τη διάρκεια των πράξεων. Με άψογο συγχρονισμό και ένταση μεταμορφώνονται, χορεύουν και φιλιούνται, κλαίνε και μένουν σιωπηλοί, με ελάχιστες λέξεις-κλειδιά να καθοδηγούν τον θεατή ως προς το πού και πότε βρισκόμαστε σε κάθε σκηνή. Αυτή η γοητευτική εναλλαγή ρόλων και τόπων δημιουργεί ένα δυνατό κείμενο που κουμπώνει αρμονικά ακόμη και στο σήμερα («Μερικές φορές δε θέλω να είμαι μόνο γυναίκα σου αλλά και ερωμένη σου» ή ακόμη χειρότερα: «Τι κακοί που είστε εσείς οι άντρες. Σίγουρα κάνετε τα ίδια σε όλες»).


Ο στρατιώτης Φρανς, ο αφέντης Άλφρεντ, ο παντρεμένος Καρλ, ο Ρόμπερτ ζωντανεύουν χάρη στην ποικιλομορφία του Γιώργου Χρανιώτη ενώ η Λοκάρντια, η Μαρία, η Έμμα μιλάνε, νουθετούν, απαιτούν, διεκδικούν μέσα από την εύπλαστη και υποδειγματική Θεοδώρα Τζήμου, που με εξέπληξε αρκετές φορές για τις πάμπολλες εκφραστικές και κινησιολογικές της αλλαγές. Αυτή η πρωτοτυπία αποτελεί μεγάλη πρόκληση αλλά κι οι δυο τα κατάφεραν επάξια και μ’ έπεισαν για τον εκάστοτε χαρακτήρα που υποδύονταν. Τα κοστούμια του Πάρη Μέξη είναι ευέλικτα και προσαρμόζονται εύκολα σε κάθε εναλλαγή και η μουσική του Blaine Reininger είναι υποδειγματική (μ’ άρεσε τόσο πολύ που έψαξα για τον καλλιτέχνη μετά το πέρας της παράστασης).

Οι «Δέκα διάλογοι για το σεξ» είναι ένα σκαμπρόζικο θεατρικό κείμενο που παρουσιάζει τις διαφορετικές εκφάνσεις του έρωτα μεταξύ των ανθρώπων και παραθέτει μια σειρά από τρυφερά αλλά και κωμικά στιγμιότυπα γύρω από τις αντιλήψεις, τη νοοτροπία, τις ανάγκες και τις επιθυμίες που δημιουργούνται όταν δύο άνθρωποι ερωτεύονται, παθιάζονται ή αγαπιούνται.
Κλικ για περισσότερα του Πάνου Τουρλή
Ακόμα και ο Φρόιντ παραδέχθηκε πως ο Σνίτσλερ, «καίτοι δεν διέθετε τα επιστημονικά εργαλεία, έψαυσε τα μύχια της σεξουαλικότητας». Σε έργα του Άρτουρ Σνίτσλερ βασίστηκε το σενάριο σημαντικών ταινιών όπως το «Eyes Wide Shut» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το «360» του Φερνάρντο Μεϊρέγιες κ.α.

Συντελούν:
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Blaine Reininger
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Κίνηση: Θανάσης Ακοκαλίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαναστασάτου
Κατασκευή κοστουμιών: Μαρία Σιαφάκα
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη
Παραγωγή: Stefi Productions-Γιάννης Μ. Κώστας

Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου, Γιώργος Χρανιώτης

Στο θέατρο «Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες», Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή) από Τετάρτη έως Κυριακή στις 21.15 και Παρασκευή στις 19.00

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη