Ο Άντον Τσέχωφ, ο μεγάλος ερμηνευτής της ανθρώπινης ψυχολογίας, έχει παρουσιάσει πάρα πολλά έργα που τον κατατάσσουν στους μεγάλους Ρώσους συγγραφείς. Ο τρόπος γραφής του είναι πιο ανάλαφρος από άλλους Ρώσους μεγάλους συγγραφείς και αυτό τον κάνει πιο προσιτό στο κοινό αφού είναι διάχυτο το χιούμορ αλλά και η ιδιαίτερη τεχνική που χρησιμοποιεί για να παρουσίαση των νοημάτων των έργων του.
Το θέατρο 104 παρουσιάζει, για την νέα θεατρική περίοδο, την παράσταση Το τυχερό λαχείο σε σκηνοθεσία και διασκευή Λουκίας Ανάγνου.
Ένας Ρώσος, ο Ιβάν Ντμίτριτς (Νικόλας Μπράβος) με μετρημένα έξοδα που δεν του επιτρέπουν πολυτέλειες, ζώντας συντηρητικά όπως τόσοι άλλοι από την μεσοαστική τάξη, είναι ευτυχισμένος από τη ζωή του. Στο ίδιο μοτίβο, εγκρατής, μετρημένη και ευχαριστημένη από τη ζωή της είναι η σύζυγος του Ιβάν Ντμίτριτς Μάσια (Χρύσα Κολουκούρη) που έχει ένα μικρό παντοπωλείο. Όλα καλά, με μια πολυτέλεια –η μοναδική που δεν θέλουν να σταματήσουν– που είναι η εβδομαδιαία αγορά ενός λαχείου που δίνει ένα τεράστιο ποσό στον νικητή.
Τι ακριβώς καθορίζει το χρήμα;
Μπορεί να αλλάξει προσωπικότητες, να μετατρέψει ανθρώπους συντηρητικούς σε ανεξέλεγκτους αγοραστές της ευτυχίας;
Το χρήμα δημιουργεί ευτυχία ή την αποσυντονίζει;
Τι θα προκαλέσει εάν κερδίσουν αυτό το λαχείο και σε τι θα τους μετατρέψει το χρήμα;
Η τέλεια σάτιρα, από τον σπουδαίο συγγραφέα, δίνει μέσα από το χιούμορ τις πραγματικές διαστάσεις της ανθρώπινης απληστίας. Πώς διαμορφώνει χαρακτήρες ο πλούτος και αλλάζει τα ζητούμενά τους σε μια στιγμή.
Εξαιρετικό το ζευγάρι Μπράβος και Κολουκούρη που παρουσιάζουν εξαιρετικά τους δύο ρόλους.
Την Χρύσα Κολουκούρη, που την είχα δει και σε μία παράσταση πριν λίγο καιρό, το Δε Μιλένιανς, ως σκηνοθέτης και συγγραφέας του έργου αλλά και με υπέροχη ερμηνεία, διαθέτει όλα τα υλικά για να ξεχωρίσει γιατί αγαπάει αυτό που κάνει και με ό,τι καταπιάνεται το κάνει δικό της. Αν προσέξει στις επιλογές της ώστε να μην κάνει πισωγύρισμα, που συμβαίνει συχνά στο θέατρο, και θα γίνει ό,τι επιθυμεί και ό,τι ονειρεύεται.
Ο τρόπος που παρουσιάζεται ο Τσέχωφ στην σκηνή είναι ιδιαίτερος και διαφορετικός απ' ότι έχετε δει που αφορά στα έργα του. Η σκηνοθεσία είναι πάρα πολύ καλά δουλεμένη και η ποίηση, που εναλλάσσεται με τον συνήθη θεατρικό διάλογο, το κάνει ξεχωριστό. Πολύ ωραίες φωνές... Και πάλι, η έντονη εκφραστικότητα από την Χρύσα Κολουκούρη που μιλάει με τα μάτια της· κάτι που με έκανε να την ξεχωρίσω.
Το σκηνικό είναι ιδιαίτερα φτωχό αλλά δεν προσθέτει αλλά ούτε αφαιρεί πόντους στην παράσταση αφού οι δύο πρωταγωνιστές καλύπτουν απόλυτα την σκηνή με την ερμηνεία τους.
Οι αλλαγές στη διάθεσή τους για ένα λαχείο, που μπορεί να κληρωθεί, κάνει τους δύο ανθρώπους να αποκαλύψουν σταδιακά τα ζητούμενά τους. Κι εντέλει, η χρόνια συμφωνία τους, σε μια στιγμή, γίνεται διαφωνία και τους αφήνει μετέωρους.
Το θέατρο 104, στην καρδιά της Αθήνας, στο Γκάζι, έχει προϊστορία στα 16 χρόνια λειτουργίας του για τα προσεγμένα έργα που φιλοξενεί.
Ευχαριστώ πολύ την υπεύθυνη επικοινωνίας Μαριάννα Παπάκη για την αμεσότητά της στην εξυπηρέτηση.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου