1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίο * Δώδεκα χτύποι * Ο Δράκος * Ωρολογοποιός * Η τυχερή μέρα του Γκούντερ Νόιμαν * Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: XL: Ιστορίες αγάπης * Ο φαροφύλακας της Λάκκας * Εναλλαγές * Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί ** Ποίηση: Εξελισσόμενη εφηβεία * Το φθαρμένο μολύβι ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Ο Αίμος ταξιδεύει στα Βαλκάνια * Λενιώ, το κορίτσι με τα παράξενα δάχτυλα και Η Λενιώ και «το αγόρι από τη Συρία» * Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς * Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Σάββατο, 26 Οκτωβρίου 2019

Ο Απόστολος Θηβαίος και οι ηθοποιοί μιλούν για την παράσταση 05:05

Για την παράσταση 05:05 που παίζεται κάθε Σάββατο στις 19.15 στο Studio Κυψέλης, το σύγχρονο δράμα που διαδραματίζεται σε ένα δωμάτιο στις πέντε και πέντε το πρωί, σας έχουμε μιλήσει. Αυτή τη φορά ο λόγος δίνεται στους ίδιους τους συντελεστές να πουν για το έργο...
Δημήτρης Παπαδόπουλος
(ηθοποιός)

Πώς χαρακτηρίζετε το έργο με μια λέξη;
Δημήτρης Παπαδόπουλος: Τραγικό.

Πώς χαρακτηρίζετε τον ήρωά σας με μια λέξη και γιατί;
Δ.Π.: Μετέωρο, γιατί όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενη συνέντευξη είναι ένας ρόλος ανθρώπινος όμως «πατάει» μεταξύ του δικού του σκοτεινού κόσμου και της πραγματικότητας η οποία των πληγώνει βαθύτατα.

Ποιο είναι το μήνυμα της παράστασης και τι θέλετε να κρατήσουν οι θεατές;
Δ.Π.: Αυτό που θα ήθελα να καταλάβουν οι θεατές είναι πως ανεξαρτήτως των όποιων προβλημάτων υπάρχουν, αυτό που προέχει περισσότερο απ’ όλα είναι η ανθρώπινη ζωή, και ότι με γνώμονα την αγάπη μπορεί να λυθούν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Επίσης το έγκλημα δεν αποτελεί την λύση του προβλήματος αντιθέτως επωάζει το κακό το οποίο είναι έτοιμο να «χτυπήσει» οποιαδήποτε στιγμή.
Αρμέλα Τσόκι
(ηθοποιός)
Πώς χαρακτηρίζετε το έργο με μια λέξη;
Αρμέλα Τσόκι: Τραγικό.

Πώς χαρακτηρίζετε την ηρωίδα σας με μια λέξη και γιατί;
Α.Τ.: Δυστυχισμένη διότι χωρίς να βλάψει κανένα έχασε την ζωή της από τον ίδιο της τον πατέρα και η αιτία ήταν, σύμφωνα με το σκεπτικό του, το κινητικό πρόβλημα που είχε. Είναι ένα νεαρό κορίτσι του οποίου ο συναισθηματικός κόσμος είναι μπερδεμένος έτοιμος να εκραγεί με άγνωστες συνέπειες.

Ποιο είναι το μήνυμα της παράστασης και τι θέλετε να κρατήσουν οι θεατές;
Α.Τ.: Οι θεατές θα ήθελα να καταλάβουν πως το να διαπράξει κάποιος μια ειδεχθή πράξη δεν δίνει λύση στο πρόβλημα, αντιθέτως το διογκώνει και δημιουργεί άλλα περισσότερα προβλήματα τα οποία μπορεί να αποβούν μοιραία για τους υπολοίπους.
Απόστολος Θηβαίος
(συγγραφέας-σκηνοθέτης)

Πώς χαρακτηρίζετε την παράσταση με μια λέξη;
Απόστολος Θηβαίος: Εκρηκτική.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε και πώς ξεπεράστηκαν;
Α.Θ.: Η προσθήκη ενός επιπλέον προσώπου στην σκηνή, έθεσε εκ νέου τις βάσεις για την εκτίμηση του έργου. Δεν μετατέθηκε το ενδιαφέρον, δεν αλλοιώθηκε η ένταση, ωστόσο διατυπώθηκαν και άλλοι δρόμοι που βγάζουν στο ίδιο ξέφωτο. Αυτό το τελευταίο δεν συνιστά λύτρωση, αλλά το τέλος της διαδρομής. Μιας πορείας που υπακούει σκηνικά σε έναν αυστηρό ρυθμό, πότε εντατικό και άλλοτε ειρηνικό.
Μουσική και λόγος οφείλουν να κλιμακώσουν αυτήν την συναλλαγή ως το τέλος της παράστασης. Πρόκειται για ζήτημα προετοιμασίας αλλά και στιγμιαίου συγχρονισμού, μιας σύντομης συνύπαρξης που ηθοποιοί όπως ο Δημήτρης Παπαδόπουλος και η Αρμέλα Τσόκι κατορθώνουν επί σκηνής, ελέγχοντας την ένταση του μετέωρου κόσμου.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής;
Α.Θ.: Την αδιάκοπη προσπάθεια των πρωταγωνιστών στην παραγωγή ενός άρτιου αποτελέσματος. Αυτό πρωτίστως. Και μια θολή ανάμνηση του μύθου που θέλει το χάραμα ώρα μετέωρη, κάπου ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο να ακροβατεί, για να διαθέσω και ένα βασικό κλειδί της παράστασης. Σαν τους καλογυμνασμένους γελωτοποιούς στις χαλκογραφίες. Ο θεατής οφείλει να αφήσει ελεύθερη την φαντασία του ή ό,τι απέμεινε από αυτήν για τον καθένα μας, απαντώντας σε μια άλλη εκδοχή του ερωτήματός σας. Αν επιτύχουμε σε αυτό, τότε αυτή η παράσταση δικαιούται να έχει φέτος μια θέση μες στην πλούσια και ευρηματική, θεατρική χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απ' το πυκνό δάσος στο πηγάδι της Γερακίνας, Γ.ΤηγανούριαΕξελισσόμενη εφηβεία, Ι.ΚόντοςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕναλλαγές, Απόστολος ΓκέτσοςΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήXL: Ιστορίες αγάπης, Στέλλα ΚαλλέΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Ανθρω-Ποινές, Νατάσα ΡεντήφΤο αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.ΔίγκαςΟ φαροφύλακας της Λάκκας, Χρ. Πατρώνου-Παπατέρπου