Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Κυκλοφορεί ήδη το συλλογικό έργο, με κείμενα που διαγωνίστηκαν, από τις εκδόσεις Δερέ. *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η νύφη που δεν γέλασε * Θύματα * Η αύρα του έρωτα * Ο θησαυρός της Σμύρνης * Ο Αρσάμης της Περσίας * Ίχνη στα όνειρα * Τα ίχνη του αίματος * Υπεράνω πάσης υποψίας * Μια ανάσα πριν το τέλος * Γιαννέσα * Είκοσι τσουβάλια λίρες ** Ποίηση: Κατάβασις * Με φόβο και πάθος * Το όνομα του έρωτα * Πικραλίδα * Η εξορία του Σειληνού ** Άλλα: Πέντε βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής ** Διηγήματα: Τα αχνά φώτα της Μάρφα * Μέχρι να δω τον Άλκη * Φρούτα στο πιάτο και άλλες τρυφερότητες ** Παιδικά: Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια * Μικροί μαθητές της ζωής * Ο νέος εφιάλτης: Η ομάδα των 5 εναντίον...? ** Νουβέλες: Θα τα πω όλα στον Θεό * Club Killaz * Φάρος σκιών * Δύο ιστορίες ** Άλμπουμ μουσικό: The Birds Sing As Bells

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Ο Απόστολος Θηβαίος και οι ηθοποιοί μιλούν για την παράσταση 05:05

Για την παράσταση 05:05 που παίζεται κάθε Σάββατο στις 19.15 στο Studio Κυψέλης, το σύγχρονο δράμα που διαδραματίζεται σε ένα δωμάτιο στις πέντε και πέντε το πρωί, σας έχουμε μιλήσει. Αυτή τη φορά ο λόγος δίνεται στους ίδιους τους συντελεστές να πουν για το έργο...
Δημήτρης Παπαδόπουλος
(ηθοποιός)

Πώς χαρακτηρίζετε το έργο με μια λέξη;
Δημήτρης Παπαδόπουλος: Τραγικό.

Πώς χαρακτηρίζετε τον ήρωά σας με μια λέξη και γιατί;
Δ.Π.: Μετέωρο, γιατί όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενη συνέντευξη είναι ένας ρόλος ανθρώπινος όμως «πατάει» μεταξύ του δικού του σκοτεινού κόσμου και της πραγματικότητας η οποία των πληγώνει βαθύτατα.

Ποιο είναι το μήνυμα της παράστασης και τι θέλετε να κρατήσουν οι θεατές;
Δ.Π.: Αυτό που θα ήθελα να καταλάβουν οι θεατές είναι πως ανεξαρτήτως των όποιων προβλημάτων υπάρχουν, αυτό που προέχει περισσότερο απ’ όλα είναι η ανθρώπινη ζωή, και ότι με γνώμονα την αγάπη μπορεί να λυθούν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Επίσης το έγκλημα δεν αποτελεί την λύση του προβλήματος αντιθέτως επωάζει το κακό το οποίο είναι έτοιμο να «χτυπήσει» οποιαδήποτε στιγμή.
Αρμέλα Τσόκι
(ηθοποιός)
Πώς χαρακτηρίζετε το έργο με μια λέξη;
Αρμέλα Τσόκι: Τραγικό.

Πώς χαρακτηρίζετε την ηρωίδα σας με μια λέξη και γιατί;
Α.Τ.: Δυστυχισμένη διότι χωρίς να βλάψει κανένα έχασε την ζωή της από τον ίδιο της τον πατέρα και η αιτία ήταν, σύμφωνα με το σκεπτικό του, το κινητικό πρόβλημα που είχε. Είναι ένα νεαρό κορίτσι του οποίου ο συναισθηματικός κόσμος είναι μπερδεμένος έτοιμος να εκραγεί με άγνωστες συνέπειες.

Ποιο είναι το μήνυμα της παράστασης και τι θέλετε να κρατήσουν οι θεατές;
Α.Τ.: Οι θεατές θα ήθελα να καταλάβουν πως το να διαπράξει κάποιος μια ειδεχθή πράξη δεν δίνει λύση στο πρόβλημα, αντιθέτως το διογκώνει και δημιουργεί άλλα περισσότερα προβλήματα τα οποία μπορεί να αποβούν μοιραία για τους υπολοίπους.
Απόστολος Θηβαίος
(συγγραφέας-σκηνοθέτης)

Πώς χαρακτηρίζετε την παράσταση με μια λέξη;
Απόστολος Θηβαίος: Εκρηκτική.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε και πώς ξεπεράστηκαν;
Α.Θ.: Η προσθήκη ενός επιπλέον προσώπου στην σκηνή, έθεσε εκ νέου τις βάσεις για την εκτίμηση του έργου. Δεν μετατέθηκε το ενδιαφέρον, δεν αλλοιώθηκε η ένταση, ωστόσο διατυπώθηκαν και άλλοι δρόμοι που βγάζουν στο ίδιο ξέφωτο. Αυτό το τελευταίο δεν συνιστά λύτρωση, αλλά το τέλος της διαδρομής. Μιας πορείας που υπακούει σκηνικά σε έναν αυστηρό ρυθμό, πότε εντατικό και άλλοτε ειρηνικό.
Μουσική και λόγος οφείλουν να κλιμακώσουν αυτήν την συναλλαγή ως το τέλος της παράστασης. Πρόκειται για ζήτημα προετοιμασίας αλλά και στιγμιαίου συγχρονισμού, μιας σύντομης συνύπαρξης που ηθοποιοί όπως ο Δημήτρης Παπαδόπουλος και η Αρμέλα Τσόκι κατορθώνουν επί σκηνής, ελέγχοντας την ένταση του μετέωρου κόσμου.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής;
Α.Θ.: Την αδιάκοπη προσπάθεια των πρωταγωνιστών στην παραγωγή ενός άρτιου αποτελέσματος. Αυτό πρωτίστως. Και μια θολή ανάμνηση του μύθου που θέλει το χάραμα ώρα μετέωρη, κάπου ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο να ακροβατεί, για να διαθέσω και ένα βασικό κλειδί της παράστασης. Σαν τους καλογυμνασμένους γελωτοποιούς στις χαλκογραφίες. Ο θεατής οφείλει να αφήσει ελεύθερη την φαντασία του ή ό,τι απέμεινε από αυτήν για τον καθένα μας, απαντώντας σε μια άλλη εκδοχή του ερωτήματός σας. Αν επιτύχουμε σε αυτό, τότε αυτή η παράσταση δικαιούται να έχει φέτος μια θέση μες στην πλούσια και ευρηματική, θεατρική χρονιά.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Δύο ιστορίες, Ερμιόνης ΚεχαγιάΦάρος σκιών, Μιχάλη ΓριβέαΗ εξορία του Σειληνού, Βαγγέλη ΚατσούπηThe Birds Sing As Bells, Twelve Thousand DaysΜέχρι να δω τον Άλκη, Τίτσας ΔιαμαντοπούλουΤα ίχνη του αίματος, Τειρεσία ΛυγερούΟ θησαυρός της Σμύρνης
Ο νέος εφιάλτης, Αναστασίας Ξενοφώντος-ΓαϊτάνουClub Killaz, Γιάννη ΤζανήΊχνη στα όνειρα, Γιώργου ΠαναγιωτίδηΜικροί μαθητές της ζωής, Μαρίας ΠαπακωνσταντίνουΟ Αρσάμης της Περσίας, Αντώνη ΞυραφάΥπεράνω πάσης υποψίας, Θεοχάρη ΛιβιεράτουΦρούτα στο πιάτο και άλλες τρυφερότητες, Νένας Φιλούση
Τα αχνά φώτα της Μάρφα, Νίκος ΤσιπόκαςΤο όνομα του έρωτα, Δημήτρη ΜπαλτάΜια ανάσα πριν το τέλος, Χρήστου ΠαπαδημητρίουΘα τα πω όλα στον Θεό, Κώστα ΓραμματικόπουλουΠικραλίδα, Κικής ΣαλαμούραΓιαννέσα, Παρασκευής ΜπακέλλαΕίκοσι τσουβάλια λίρες, Θεοφάνη Παπαδόπουλου